Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Marketing automation w służbie konwersji

Celność w 5 krokach, czyli targetowanie na co dzień

Spis treści

Badanie współczynników konwersji to podstawa każdego biznesu e-commerce. Marketing automation pozwala optymalizować te wyniki w prosty i wygodny sposób. Konwersja w najprostszym ujęciu jest określonym działaniem użytkownika w odpowiedzi na kierowane do niego działania marketingowe. Natomiast sam współczynnik jest wynikiem dzielenia ilości takich kroków potencjalnych klientów przez ilość kliknięć danej reklamy, wejść na stronę czy wykonania konkretnych ruchów na stronie.

Przykładowo: gdy 1000 użytkowników otworzyło e-maila zapraszającego do subskrypcji newslettera, a 50 z nich uzupełniło formularz – wskaźnik konwersji wynosi 5%.

Badania nad wskaźnikiem konwersji pomagają optymalizować nasze działania marketingowe.

JAK POMAGA NAM MARKETING AUTOMATION?

Pomoc marketingu automatycznego w polepszaniu naszych współczynników konwersji stała się nieodzowna. Dla porządku należy najpierw odróżnić konwersje podstawowe (odwiedziny witryny, czas spędzony na stronie, odwiedzane podstrony) od tej właściwej, której wynikiem jest realny zysk. Jednak dzięki narzędziom marketing automation możemy przeprowadzić systematyczne działania, które przełożą konwersję podstawową na finalizację zakupu, wypełnienie formularza czy prośbę o kontakt. W jaki sposób?

PERSONALIZOWANIE STRON WWW

Podstawową korzyścią jest targetowanie i personalizacja treści. Dzięki temu klienci otrzymują ofertę dostosowaną do swoich potrzeb. Można to uzyskać dzięki pomocy marketingu automatycznego. Na podstawie zachowań użytkowników w sieci możemy dopasować elementy witryny do ich preferencji. To również jeden ze sposobów, by zoptymalizować nasz landing page, gdy już zadbaliśmy o jego przejrzystość i funkcjonalność.

PRODUKTY KOMPLEMENTARNE PRZED FINALIZACJĄ TRANSAKCJI

Dzięki narzędziom marketingu automatycznego możemy zaproponować użytkownikowi produkty o wyższym standardzie, większej ilości funkcji czy z innymi dodatkowymi korzyściami. Pozwala to na maksymalizację zysku podczas jednej transakcji. Dodatkowo zapewniamy klientowi komfort wyboru z kilku dostępnych wariantów. Nie musi szukać innych opcji u konkurencji, ponieważ prezentujemy mu to, czego mógłby chcieć. Up-selling zwiększa w ten sposób współczynnik konwersji na naszej stronie.

MARKETING AUTOMATYCZNY Z NAJNOWSZĄ FUNKCJĄ CALL BACK

Funkcja call back to doskonały krok, jeśli dysponujemy bazą konsultantów, którzy mogą natychmiast skontaktować się z zainteresowanym użytkownikiem. W 21 sekund od wysłania prośby klient może liczyć na fachową obsługę i doradztwo. Wystarczy, że wybierze ikonę słuchawki i wpisze swój numer telefonu. Ta prostota i szybkość komunikacji zachęcają go do skorzystania z naszych usług, więc przyczyniają się… do zwiększenia konwersji!

Te i wiele innych rozwiązań marketingu automatycznego przyczynia się do wzrostu współczynnika konwersji na stronach internetowych. Systemy takie jak SARE pozwalają dobrać narzędzia odpowiednie do danego biznesu i optymalizować wyniki sprzedażowe.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sare.pl

 

grafika_sklep_internetowy2
Poprzedni

Celność w 5 krokach, czyli targetowanie na co dzień

Następny

Konsultant prawdę Ci powie

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę