Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Cross-selling: zamknięcie sprzedaży to dopiero początek

cross selling

Spis treści

Jest wiele sposobów na to, by maksymalizować zyski ze sprzedaży internetowej. Często jednak nasze główne działania skupiają się na doprowadzeniu potencjalnego klienta do finalizacji zakupu. To duży błąd. Powinniśmy pamiętać, że warto dobrze zadbać o niego również później! I tu warto zastosować cross-selling.

Bo dlaczego nie miałby wypróbować kolejnego produktu u konkurencji? Dlaczego nie powinien szukać podobnych ofert gdzieś indziej? Dlaczego ma pozostać właśnie z nami? Na pomoc przychodzi nam technika świetnie sprawdzająca się w omnichannel: cross-selling, inaczej sprzedaż wiązana czy komplementarna.

Najprostsza definicja cross-sellingu mówi, iż jest to technika sprzedaży produktów uzupełniających¹.

Stosowanie sprzedaży wiązanej mówi o nas wiele dobrego. Co najważniejsze: również w odczuciu klienta! Po pierwsze – budujemy wizerunek marki specjalistycznej, oferującej szeroki wachlarz związanych ze sobą usług, eksperta w swojej branży. Po drugie, w sposób naturalny pokazujemy, że zależy nam na zaspokajaniu potrzeb naszych klientów. Na podstawie preferencji użytkownika jesteśmy w stanie zaproponować to, o czym być może nie zdążył jeszcze pomyśleć lub po prostu… zapomniał. Właściwie zastosowany marketing automation zwiększa lojalność naszych klientów już od pierwszych zakupów.

DLACZEGO WARTO PROPONOWAĆ USŁUGI DODATKOWE?

Dzięki sprzedaży komplementarnej zwiększamy nasze dochody z pominięciem kosztów pozyskiwania nowych klientów. Narzędzia marketingu automatycznego pozwalają przeprowadzać skuteczne procesy cross-sellingu z minimalnym nakładem naszej pracy. Docieramy do klienta ze swoją ofertą różnymi drogami, wykorzystując strategię omnichannel. Możemy posłużyć się nośnikami display, odpowiednim mailingiem czy powiadomieniami web push. Najważniejsze jest właściwe działanie we właściwym czasie. Firmy takie jak SARE oferujące system mailingowy, system marketing automation, web pushe itd. pomagają firmom rozwijać się w dynamicznym świecie e-commerce i zwiększać przewagę nad konkurencją dzięki precyzyjnemu planowaniu strategii marketingowej. Cross-selling jako technika marketing automation skrywa w sobie niebywały potencjał dla zwiększania naszej sprzedaży.

JAK ROBIĆ CROSS-SELLING DOBRZE?

Istotą cross-sellingu nie jest proponowanie klientowi czegokolwiek i kiedykolwiek. To ważne, by dobrze zaplanować nasze działania.

 

Prześledźmy to na przykładzie biura podróży. Użytkownik zdecydował się na lot z Katowic do Paryża. Nietrafionym pomysłem może być zaoferowanie mu tańszego przelotu z Gdańska w tym samym okresie. Ale już oferta hotelu w stolicy Francji w wybranym przez niego terminie może okazać się interesująca. Warto też sprawdzić, czy ubezpieczył już swój wypad za granicę. A jeśli bilet lotniczy jest pierwszym krokiem jego przygotowań… To może potrzebuje walizki podróżnej?

Wszystko zależy od tego, jak bardzo rozbudowana jest nasza oferta. Sami decydujemy, które produkty ze sobą powiązać i kolejno proponować użytkownikowi. Pomagają w tym narzędzia marketing automation, które pozwalają przygotować odpowiednie statystyki. Nasza praca i kreatywność połączone z systemami marketingu automatycznego to budowanie długofalowej relacji z klientem, a w efekcie – większy zysk niższym nakładem pracy.

 

¹http://dziennikprzedsiebiorcy.pl/poradnik-przedsiebiorcy/409-cross-selling-definicja-pojecia-marketingowego

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sare.pl

 

RODO
Poprzedni

RODO – najczęściej zadawane pytania i nasze odpowiedzi

Następny

Jak skutecznie czytać digital body language potencjalnego klienta?

digital body language na czym polega
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę