Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Jak skutecznie czytać digital body language potencjalnego klienta?

digital body language na czym polega

W sprzedaży, również na rynku e-commerce, każdy gest ma znaczenie. Obie strony komunikują się niewerbalnie i może mieć to decydujące znaczenie dla powodzenia procesu sprzedażowego. Mowa ciała tzw. body language klienta, pozwala sprzedawcy odczytywać poziom jego zainteresowania, kłamstwo podczas badania potrzeb czy szczerość obiekcji. Doskonale znamy wagę komunikacji niewerbalnej w świecie rzeczywistym. Ale czy zastanawialiśmy się kiedyś, jak przenosi się ona do sieci? W e-commerce nabiera ona zupełnie nowego znaczenia.

Odpowiednikiem rzeczywistej komunikacji niewerbalnej jest w sieci Digital Body Language – cyfrowa mowa ciała.

Według badań Gemius Polska w 2017 roku aż 54% polskich internautów kupowało online¹. Oznacza to, że ponad połowa użytkowników zostawiała pewne sygnały, znaki istotne dla rynku e-commerce. A wśród pozostałej części być może zabrakło ich właściwego odczytania, przez co straciliśmy kolejnych potencjalnych klientów. Narzędzia marketing automation pomagają wykorzystać te wszystkie okazje i zwiększać naszą sprzedaż w omnichanel comerce.

SUKCES W E-COMMERCE

Potencjalny klient zostawia nam wskazówki o swoich preferencjach różnymi kanałami. Nie będzie to uniesienie brwi, uśmiech czy grymas niezadowolenia. W e-commerce będą to równie subtelne ślady, które powinniśmy uważnie czytać i analizować tzw. digital body language. Zrozumienie tych gestów pozwoli zwiększyć nasze sukcesy w sprzedaży wielokanałowej. 

Przyjrzyjmy się kilku internetowym zachowaniom wraz z małymi wskazówkami do ich interpretacji z pomocą marketing automation.

Czy warto? Mamy nadzieję, że powyższe punkty potwierdziły, jak istotne jest zrozumienie digital body language użytkowników, czyli ich ogółu zachowań online.

Ankiety, formularze czy kwestionariusze uzupełniane samodzielnie przez potencjalnego klienta są cennym źródłem informacji. Ale tak jak komunikacja werbalna w świecie rzeczywistym – mogą być wykonywane w pośpiechu, bez zrozumienia, a czasem celowo zafałszowane.

Dlatego o wiele ważniejsze jest śledzenie ruchów internautów i ich analiza przy pomocy właściwych narzędzi. Marketing automation powie o nich całą prawdę!

¹https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sare.pl

 

cross selling
Poprzedni

Cross-selling: zamknięcie sprzedaży to dopiero początek

Następny

Lead scoring, czyli dlaczego warto oceniać swoich klientów?

lead_scoring_SAREhub