Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Wysyłka mailingu — 7 praktycznych przykładów

Spis treści

Automatyzacja marketingu dostarcza nam wiele funkcji, z których marketerzy korzystają na co dzień. Zastanawiając się, jakie narzędzia przydadzą się w naszym biznesie, bierzemy pod uwagę potrzeby naszych klientów i to, jak chcemy na nie odpowiadać. E-mail marketing może być naprawdę przyjazny w tym zakresie: zarówno w obsłudze, jak i w odbiorze przez naszych klientów. Poznaj 7 praktycznych przykładów wykorzystania funkcji systemu SARE w wysyłkach mailingu.

Stawiaj na autorespondery i wysyłki follow up

 

Zwiększając liczbę klientów, zazwyczaj tym samym zwiększamy ilość pracy koniecznej do ich bieżącej obsługi. Odpowiednio skonfigurowany email marketing minimalizuje powyższą zależność i odciąża nas w codziennych obowiązkach.

 

Przykład 1.

Nowy klient nie wymaga naszego zaangażowania pod warunkiem ustawionych poprawnie autoresponderów. Dzięki nim tuż po zapisie otrzyma wiadomość powitalną, odpowiednie potwierdzenia odbierze tuż po złożeniu zamówienia czy sfinalizowanej transakcji, a po zakupie zostanie poproszony o opinię. Dzięki takim e-mailom konsument czuje naszą opiekę i sam bardziej się angażuje. Potwierdza to otwieralność autoresponderów wynosząca ponad 50%[1]!

 

Przykład 2.

Pokrewnym typem wysyłek są follow upy, czyli wiadomości, które kontynuują rozpoczęty wcześniej temat i pozwalają przypomnieć o nas klientowi. Przykładami wiadomości typu follow up są wysyłki do odbiorców, którzy od jakiegoś czasu nie kontaktują się z naszą marką lub nie odpowiedzieli na przesłanie oferty. Follow up doskonale wesprze nasze działania remarketingowe — przypominając konsumentowi o porzuconym niedawno koszyku. To nie wszystko.

 

 

Obrazy 1. Przykład scenariusza wiadomości follow up po założeniu konta na stronie. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

 

Specjaliści e-mail marketingu w B2B często korzystają z takich wysyłek, by przeprowadzić cykl szkoleń dla swoich subskrybentów. Dzięki temu mogą regularnie dostarczać im nowe porcje wiedzy i skutecznie ich edukować. A kiedy ktoś ominął ostatnią wiadomość — z pomocą marketing automation przekazać ją ponownie z odpowiednim przypomnieniem.

 

Co może zaważyć o sukcesie takiej wysyłki mailingu? W związku z tym, że nawiązuje ona do wcześniejszej akcji — warto testowo zamieścić już w tytule wiadomości zaznaczyć, że jest to kontynuacja tematu. System SARE pozwala wygodnie testować efektywność każdego tytułu naszego e-maila, więc warto korzystać z tego na co dzień.

 

Wykorzystuj newslettery oraz wiadomości cykliczne

Pamiętajmy o odpowiedzialności przed naszym subskrybentem. Kontaktujmy się z nim regularnie, ale dokładnie tak często i z takimi treściami, jakie obiecaliśmy przy zapisie. XV Raport z Badania Poczty Elektronicznej SARE potwierdził, że użytkownicy wciąż z chęcią subskrybują i czytają newslettery, ale oczekują wartościowych treści. Nie lekceważmy więc tego! Newsletter sprzedażowy zamiast serii edukacyjnej z pewnością zirytuje użytkownika i jest duże ryzyko, że skłoni go do wypisu. To samo stanie się, gdy będziemy atakować skrzynkę odbiorcy zbyt częstymi wiadomościami.

 

Przykład 3.

Wykorzystujmy więc newslettery, ale realizujemy je na ustalonych z odbiorcą warunkach. Jeśli chcemy czymś go zaskoczyć, to niech o będą życzenia urodzinowe czy bon z okazji rocznicy dołączenia do grona naszych klientów.

 

Przykład 4.

Wysyłki cykliczne dają nam wiele możliwości wysyłania spersonalizowanych mailingów o ustalonych wcześniej porach. Odpowiedzialny email marketing zakłada dbanie o jakość komunikacji między markom a jej klientami. A przemyślana komunikacja pozwala budować lepsze relacje.

 


Obraz 2. Przykład cyklicznych wiadomości wysyłanych po wypełnieniu formularza kontaktowego dla firm. Źródło: materiały SARE.

 

Testuj i jeszcze raz testuj różne wersje mailingów

Przykład 5.

Testowanie wysyłki mailingu to nie tylko przeprowadzanie testów A/B/X. Choć są one niezmiernie istotne. W systemie SARE bardzo łatwo je wykonać. Wystarczy przygotować kilka wariantów danego e-maila. Przejrzystą instrukcję tej oraz innych funkcji znajdziemy we wpisie Jak wysłać mailing?

 

Przykład 6.

Warto wypróbować także unikatową funkcjonalność „Multivariation Testy”! Pozwala ona na jednoczesne testowanie najskuteczniejszego tematu wiadomości oraz jej kreacji. Dzięki temu ograniczamy czas szukania najlepszej wersji e-maila i szybciej realizujemy właściwą wysyłkę mailingu.

 

Przykład 7.

A jak odkryć najlepszy czas na wysłanie newslettera? Skorzystajmy z wysyłki godzinowej. Funkcja ta bada preferowaną przez odbiorców porę otwierania naszych wiadomości i dopasowuje ją indywidualnie do każdego adresu e-mail. To bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia otwieralność, ale także poprzez tak wysoką personalizację zbliża nas do odbiorcy.

 

SAREsystem raporty

SAREsystem optymalizator wysyłek Obraz 3. Testowanie godzin wysyłki mailingowej w systemie SARE. Źródło: materiały SARE.

 

Testujmy również sam system SARE! Sprawdzanie różnorodnych funkcjonalności systemu e-mail marketing automation pozwala odkryć te, które najlepiej sprawdzą się w naszym biznesie e-commerce.

 

 

 

 

 

piramida z porzuconych koszyków
Poprzedni

Porzucone koszyki – podnoś współczynnik konwersji

Następny

Rekomendacje produktowe, czyli jak zwiększyć sprzedaż na Dzień Chłopaka

dziewczyna wskazująca ranking gwiazdek
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę