Wszystkie wpisy
monika

monika

Rekomendacje produktowe, czyli jak zwiększyć sprzedaż na Dzień Chłopaka

dziewczyna wskazująca ranking gwiazdek

Spis treści

Rekomendacje produktowe to narzędzie marketingu automatycznego, które warto wykorzystywać nie tylko od święta. Tym bardziej trzeba o nich pamiętać z okazji kilku szczególnych dni w roku każdego marketera. Jakich? Jednym z nich z pewnością jest Dzień Chłopaka! To święto chętnie obchodzone w Polsce, nie tylko w latach szkolnych, ale również później. Dzień Chłopaka świętujemy 30. września. Dowiedz się, jak przygotować do niego swoją ofertę e-commerce i jak dobrać narzędzia do rekomendacji produktowych.

Czas czytania: 7 minut

Z artykułu dowiesz się:
Dlaczego rekomendacje odgrywają w marketingu i sprzedaży tak ważną rolę?
Jakie wyróżniamy rodzaje rekomendacji produktowych?
Jak wybrać odpowiednie kanały komunikacji na Dzień Chłopaka?

Jakie wyróżniamy rodzaje rekomendacji?

Rekomendacje produktowe to część całej strategii marketing automation. Wyróżniamy różne typy ich personalizacji. Rekomendacje mogą dotyczyć najpopularniejszych, najczęściej wybieranych czy najwyżej ocenianych produktów w naszym sklepie. Polecane towary mogą również zmieniać się w zależności od podstrony, na której znajduje się użytkownik, np. pokazywać towary najpopularniejsze w danej kategorii, produkty komplementarne lub o różnorodnych parametrach. Działanie rekomendacji polega na zbieraniu i przetwarzaniu danych o naszych użytkownikach, na podstawie których system prezentuje odbiorcy najlepiej dopasowaną ofertę. Jakie dane są analizowane? To dotychczasowe działania użytkownika, oglądane produkty, historia zakupowa, kliknięcia banerów czy otwarcia wiadomości. Algorytmy badają również podobieństwa między konsumentami i pozwalają personalizować konkretną ofertę na podstawie zachowań innych, podobnych do danego adresata, użytkowników. Propozycje mogą być też warunkowane przeciętną wartością koszyka użytkownika czy jego lokalizacją.

parametry personalizacji możliwe w systemie sarehub

Obraz 1. Przykładowe parametry personalizacji, według których możesz wyświetlać rekomendacje produktowe. Źródło: SAREsystem.

Jakie rekomendacje sprawdzą się przed Dniem Chłopaka?

To doskonały czas, by zachęcić do zakupów kobiety w różnym wieku. Jeśli postawimy na kampanię, która ma przyciągnąć nowe klientki na naszą stronę — prezentujmy produkty najczęściej wybierane, nasze bestsellery z okazji święta chłopaków. Do stałych klientów możemy zastosować dodatkowe algorytmy, które jeszcze lepiej dopasują planowane prezenty do ich dotychczasowych wyborów. Wybierając z naszego asortymentu towary, które świetnie nadają się na upominek, zwalniamy klientki ze żmudnych poszukiwań, wykonujemy za nie część pracy związanej z przeszukiwaniem całego sklepu internetowego. A podsuwając towary komplementarne czy stosując up-selling, kompleksowo przeprowadzamy klientów przez ścieżkę zakupową, otaczamy odpowiednią opieką i dbamy o ich doświadczenia związane z obsługą i ofertą.

Rekomendacje na Dzień Chłopaka mogą dotyczyć nieoczywistych produktów, które — dopasowane do preferencji użytkowników — okażą się idealnym rozwiązaniem dla jeszcze niezdecydowanych i tych, którzy nie chcą marnować czasu na długie poszukiwania.

Jakie kanały komunikacji wykorzystać przed Dniem Chłopaka?

Rekomendacje produktowe możemy stosować poprzez różnorodne kanały dotarcia, w zależności od naszych potrzeb i możliwości. Wspominaliśmy o tym we wpisie Rekomendacje produktowe zwiększą Twoją sprzedaż. Prezentowanie hitów na Dzień Chłopaka na naszej stronie czy wyświetlanie najczęściej wybieranych produktów w danych kategoriach to sposób, by zarekomendować coś nowym użytkownikom. Do osób, które co najmniej raz odwiedziły naszą stronę, skutecznie trafimy poprzez kampanię remarketingową, a — jeśli wyraziły zgodę na powiadomienia web push — notyfikacje będą doskonałym miejscem na zaprezentowanie oferty unikatowej na Dzień Chłopaka. Dodatkowy mailing z dynamicznymi treściami może prezentować nie tylko polecane produkty, ale także zachęcać do powrotu do porzuconego koszyka. By zwiększyć sprzedaż przed tym nietypowym świętem, warto włączyć także kampanię SMS, która przypomni o nim zapominalskim.

 

web push rekomendacje produktowe na dzień chłopaka lot paralotnią

Obraz 2. Przykładowy web push z rekomendacjami produktowymi z okazji Dnia Chłopaka. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Czym wesprzeć rekomendacje produktów?

Wykorzystanie narzędzi marketing automation przed różnymi wydarzeniami w kalendarzu marketera to świetny sposób na zwiększanie sprzedaży w ciągu całego roku. By osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe, podkręćmy naszą kampanię na Dzień Chłopaka. Kochamy bowiem okazje! Co warto wykorzystać? Zorganizujmy konkurs, zaoferujmy darmową dostawę czy rabaty na produkty z kategorii męskiej i chłopięcej. Warto przemyśleć, czy adresatami naszych wiadomości są jedynie kobiety, czy może również mężczyźni, którzy chętnie zrobią prezent sami sobie.

 

 

 

Poprzedni

Wysyłka mailingu — 7 praktycznych przykładów

Następny

Rusza XVI Ogólnopolskie Badanie poczty elektronicznej!