Spis treści
Za nami już XVI Badanie poczty elektronicznej. Ankieta z wykorzystaniem modułu ankiet systemu SARE oraz Panelu Badawczego Biostat pozwoliła zebrać głosy użytkowników o różnych zainteresowaniach. Od lat celem badania jest monitorowanie preferencji internautów dotyczących poczty elektronicznej, komunikacji z ulubionymi markami, a także wykorzystania email marketingu w firmach z różnych branż. Co się zmienia, jakie tendencje się utrzymują, a co nie wzbudza już emocji? Dzięki uczestnikom badania poznaliśmy odpowiedzi na te pytania!
Jak użytkownicy korzystają z poczty elektronicznej?
XVI Badanie Poczty Elektronicznej potwierdziło, że email marketing nie traci na popularności. To wciąż najchętniej wykorzystywany kanał dotarcia do odbiorcy w sieci. Z odpowiedzi respondentów już po raz kolejny dowiedzieliśmy się, że większość z nas korzysta z od 1 do 3 adresów mailowych. Przypomnijmy badania firmy Adobe, w których ankietowani przyznali, że spędzają podłączeni do swojej skrzynki co najmniej 6 godzin dziennie lub 30 godzin tygodniowo! Na co przeznaczamy ten czas? Poczta najczęściej służy nam do komunikacji służbowej oraz do kontaktu z ulubionymi markami — aż 70% respondentów subskrybuje różnego rodzaju newslettery. W tegorocznym badaniu sprawdziliśmy, ile mailingów dziennie otrzymują nasi ankietowani oraz poznaliśmy ich preferencje co do pory otrzymywania wiadomości. Pytaliśmy również, co drażni ich w mailingach, które trafiają do ich skrzynki, a co cenią sobie w dobrym newsletterze. Warto zapoznać się z pełnymi wynikami tych badań!
Email marketing w XVI Badaniu wykorzystania poczty elektronicznej
XVI Raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej udowodnił nam, że email marketing ma się świetnie, jest chętnie łączony z innymi kanałami, a dzięki automatyzacjom jest coraz skuteczniej wykorzystywanym narzędziem, które generuje większą sprzedaż w firmach z różnych branż! Choć z różnych przyczyn nie wszyscy marketerzy wysyłają newslettery do swoich klientów, rośnie jakość wysyłek, które są realizowane. Świadczy o tym fakt, iż coraz więcej specjalistów korzysta z profesjonalnych systemów do marketing automation. Narzędzia te pozwalają na przeprowadzanie testów: folderu spam, wyświetlania się w programach pocztowych oraz A/B/X — z czego marketerzy chętnie korzystają. 73% respondentów XVI Badania wykorzystania poczty elektronicznej stosuje także personalizację! Marketerzy troszczą się o całościową komunikację z odbiorcami — już 50% specjalistów bada przyczyny rezygnacji z newslettera. Z raportu dowiemy się również, jakie działania podejmują marki, by rozszerzać swoje bazy danych.
Marketing automation a mailing
Raport Badania Poczty potwierdza, że wciąż maleje odsetek firm, które nie stosują automatyzacji w swoim marketingu. Z tego powodu możemy pokusić się o stwierdzenie, że marketing automation nie tylko jest przyszłością w e-commerce, ale też wyznacza kierunek rozwoju nowoczesnej komunikacji i obsługi klienta. Co można jeszcze poprawić? Użytkownicy podkreślali czasochłonność procesu wdrożenia jako główną niedogodność systemów do automatyzacji. Jednocześnie wskazali wiele długofalowych korzyści, jakie niesie za sobą używanie tych narzędzi na co dzień. Bardzo cieszy nas fakt, że z roku na rok coraz więcej marketerów notuje wzrost sprzedaży dzięki stosowaniu marketing automation. Świadczy to o coraz lepszej współpracy między dostawcami systemów a ich użytkownikami, a także o coraz znajomości narzędzi przez marketerów. Poświęcenie większej ilości czasu czy dedykowanie specjalnej osoby do obsługi komunikacji w firmie owocuje jej rozwojem,a co za tym idzie rosnącymi wynikami sprzedażowymi, lepszym wizerunkiem marki oraz lojalnością klientów.
Mailingi w strategii omnichannel
Większość marketerów dostrzega potrzebę integrowania wielu kanałów, również online i offline. Z jakim skutkiem działania te realizowane są na co dzień? Sam email marketing chętnie łączony jest z komunikacją w social mediach, SMS marketingiem czy reklamą w przeglądarkach internetowych. Odnotowaliśmy także wzrost popularności badań marketingowych czy telemarketingu jako kanałów, z którymi integruje się wysyłki. Wielkim sukcesem jest fakt, że 96% respondentów już stosuje lub planuje wdrożyć email marketing do pozostałych działań. Tylko całościowe spojrzenie na marketing online pozwala bowiem docierać do odbiorców w sposób dopasowany i odpowiadający ich potrzebom.
Respondenci XVI Badania wykorzystania poczty elektronicznej na temat RODO
Kolejne pozytywne zmiany obserwujemy już ponad rok od wejścia w życie przepisów RODO. Wątpliwości czytelników staraliśmy się już rozwiać we wpisie RODO — najczęściej zadawane pytania i nasze odpowiedzi. Okazuje się, że wiele obaw marketerów nie znalazło swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości, a zwiększenie bezpieczeństwa danych konsumentów zaowocowało zwiększeniem zaufania do nadawców wiadomości oraz większą lojalnością klientów. By dowiedzieć się więcej o skutkach RODO w 2019 roku, zajrzyjcie do raportu!
POBIERZ RAPORT