Wszystkie wpisy

Magdalena Niedobecka

E-mail bez tajemnic! Znamy wyniki XIII badania wykorzystania poczty!

Spis treści

Przeżywamy renesans newsletterów! Subskrybuje je aż 88% ankietowanych! Dlaczego? Bo stawiają na content i szybki dostęp do informacji.


W tegorocznym badaniu wzięła udział rekordowa liczba osób. Dzięki nim dysponujemy tak szczegółowymi danymi dotyczącymi zachowań użytkowników odbierających pocztę elektroniczną. O komentarz dotyczący wyników badania poprosiliśmy ekspertów – praktyków i znawców branży. Co ich zaskoczyło, a które trendy są im doskonale znane?

E-mail to podstawa!
Poczta elektroniczna pozostaje bardzo cenionym źródłem informacji – zdecydowana większość użytkowników Internetu czerpie wiedzę z newsletterów, a szczególną popularnością cieszą się wiadomości specjalistyczne i informacyjne. Jak komentuje w wywiadzie dla SARE Natalia Hatalska, analityk trendów:  „(…) firmy wzięły sprawy w swoje ręce i zaczęły inwestować w e-mail marketing. Mamy gwarancję, że treść, którą chcemy dystrybuować, dotrze do odpowiednich osób bo one same się zapisały na newsletter.” Co ważne – przedstawiciele firm deklarują, że będą wykorzystywać e-mail marketing z podobną częstotliwością albo  jeszcze częściej. Wniosek jest prosty – e-mail rządzi!
Nie chcę = dostaję spam
Niestety wśród wiadomości, które trafiają na nasze skrzynki odbiorcze, wiele jest takich, których nie chcemy otrzymywać – właśnie w ten sposób definiuje spam – aż 70% badanych. Wielu z nich zaznacza również, że za spam uważają także niezamówione informacje handlowe oraz reklamy. Skąd ten problem? Jak komentuje ekspert Fundacji FORCE: „Zwróćmy uwagę, że dzisiaj w tak wielu miejscach zostawiamy nasze dane, że czasami już nad tym sami nie panujemy. Do tego dochodzi jeszcze  frustracja użytkowników, którzy zasypywani spamem, nie chcą już wchodzić w szczegóły i masowo oznaczają wiadomości jako spam. To wszystko sprawia, że część „legalnej” komunikacji cierpi.”  Jak się przed tym bronić i nie zostać uznanym za spamerów? Rady ekspertów znajdziesz w raporcie.

Jesteśmy bardziej mobilni.
Coraz więcej osób sprawdza pocztę elektroniczną przez aplikację mobilną. W tym roku zadeklarował to niemal co piąty ankietowany a wszystko wskazuje na to, że  grupa będzie się zwiększać. Na naszych telefonach niekwestionowanie króluje aplikacja Gmaila.
Chcesz wiedzieć więcej i poznać opinie ekspertów? Zapraszamy do pobrania raportu!

 

POBIERZ RAPORT

 
 
Trzynaste Badanie poczty elektronicznej prowadzone było pod patronatem Prografix, Izby Gospodarki  Elektronicznej, iab.Polska, INIS Emailingowej Sieci Reklamowej, Fundacji FORCE, mr Target,  Marketer+, Magazynu Online Marketing Polska, IMM, PRoto, Nowoczesnej Firmy, portalu rybnik.com.pl oraz tuWroclaw.com.

Poprzedni

Black Friday? Cyber Monday? Tylko z SARE!

Następny

SARE wśród 25 najlepszych pracodawców 2016 roku według Gazety Finansowej!

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę