Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

Testy ABX – zwiększ konwersję swoich wysyłek

Testy ABX

Spis treści

Testy, testy i jeszcze raz testy. Niestety większość przedsiębiorców nadal nie dostrzega tak naprawdę ich potencjału. Według 19. Badania wykorzystania poczty elektronicznej SARE okazuje się, że testy A/B/X realizuje tylko 49% respondentów. Wynik ten jest zaskakująco niski, ponieważ biorąc pod uwagę korzyść, jaką jest wyższa konwersja, to liczba osób, która podejmuje się testów powinna być o wiele większa. Jak ustawić testy ABX w kampaniach e-mail jak i sms, aby poprawić skuteczność swoich wysyłek?

Przetestuj różne typy wiadomości e-mail

Stworzenie wysyłki testowej A/B/X niewiele różni się od zaplanowania tej standardowej wysyłki e-mail. Na samym początku wystarczy wybrać gotową kreację, ustalić temat, preheader, nadawcę, a także grupę adresatów. Dopiero mając ustawione podstawowe parametry można stworzyć pierwszy test.

Test-abx-email

Po stworzeniu testu A, po raz kolejny przechodzimy do pierwszego kroku wysyłki e-mail. Poprzez wybór innych parametrów tworzymy kolejne wysyłki testowe. W systemie SARE w ramach funkcjonalności mamy możliwość przetestowania takich zmiennych jak np.:

    • temat kreacji
    • layout kreacji
    • nadawca wiadomości
    • preheader

Po ustawieniu parametrów wszystkich wiadomości e-maili przechodzimy do skonfigurowania całej wysyłki testowej. Dzięki temu:

  1. Mamy możliwość wyboru na jaki % bazy będą zrealizowane Twoje testy.
  2. Określimy termin realizacji testów.
  3. Dodamy wysyłki do kampanii.

 

konfiguracja testów abx

Po zrealizowaniu już testów, wysyłka automatycznie uruchomi się na podstawie zdefiniowanych założeń. Możemy ją także ustawić ręcznie z panelu wysyłania wiadomości.

W ramach naszego systemu podczas jednego testu można wypróbować kilka elementów w różnych konfiguracjach. Liczba kombinacji jest uzależniona od posiadanego pakietu SARE.

Dodaj test ABX w kampanii SMS

Czy wiesz, że w systemie SARE możesz przeprowadzić testy ABX przy wysyłce e-mail, jak również przy kampanii SMS? Zaplanowanie ich jest bardzo proste. Wysyłkę testową tworzymy podobnie, jak  standardową. Czyli wpisujemy treść maila i dodajemy link do strony z ofertą. Następnie wystarczy kliknąć „Dodaj test ABX”.

Testy ABX w kampaniach sms

Stworzony w ten sposób SMS jest naszą pierwszą wersją testową (wersja A). Analogicznie należy ustawić kolejne smsy.

Pamiętaj o dodaniu w kolejnych SMS-ach testowych zmienionych linków do strony z Twoją ofertą. Pomoże Ci to  zmierzyć skuteczność wszystkich wersji testowych.

Ostatnim krokiem tworzenia testów ABX w kampanii SMS jest procentowy podział bazy naszych odbiorców na zaplanowane testy. Możemy ustawić to samodzielnie posługując się suwakiem lub wpisując konkretną liczbę w oknie wartości. SMS, który osiągnie najwyższy wskaźnik CTR zostanie rozesłany do pozostałej części bazy.

Test ABX w kampanii SMS

Po co korzystać z możliwości testów ABX? Testując elementy wiadomości SMS i e-mail, możesz zrealizować te wysyłki, które konwertują najlepiej.

Potrzebujesz więcej informacji? Skontakuj się z nami!

 

 

automatyzacja
Poprzedni

#Zostańwdomu i skutecznie skontaktuj się z klientem

Następny

Lockdown Twoich klientów — wykorzystaj go do budowy bazy e-mailowej

preferencje zakupowe
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę