Spis treści
Testy, testy i jeszcze raz testy. Niestety większość przedsiębiorców nadal nie dostrzega tak naprawdę ich potencjału. Według 19. Badania wykorzystania poczty elektronicznej SARE okazuje się, że testy A/B/X realizuje tylko 49% respondentów. Wynik ten jest zaskakująco niski, ponieważ biorąc pod uwagę korzyść, jaką jest wyższa konwersja, to liczba osób, która podejmuje się testów powinna być o wiele większa. Jak ustawić testy ABX w kampaniach e-mail jak i sms, aby poprawić skuteczność swoich wysyłek?
Przetestuj różne typy wiadomości e-mail
Stworzenie wysyłki testowej A/B/X niewiele różni się od zaplanowania tej standardowej wysyłki e-mail. Na samym początku wystarczy wybrać gotową kreację, ustalić temat, preheader, nadawcę, a także grupę adresatów. Dopiero mając ustawione podstawowe parametry można stworzyć pierwszy test.
Po stworzeniu testu A, po raz kolejny przechodzimy do pierwszego kroku wysyłki e-mail. Poprzez wybór innych parametrów tworzymy kolejne wysyłki testowe. W systemie SARE w ramach funkcjonalności mamy możliwość przetestowania takich zmiennych jak np.:
- temat kreacji
- layout kreacji
- nadawca wiadomości
- preheader
Po ustawieniu parametrów wszystkich wiadomości e-maili przechodzimy do skonfigurowania całej wysyłki testowej. Dzięki temu:
- Mamy możliwość wyboru na jaki % bazy będą zrealizowane Twoje testy.
- Określimy termin realizacji testów.
- Dodamy wysyłki do kampanii.
Po zrealizowaniu już testów, wysyłka automatycznie uruchomi się na podstawie zdefiniowanych założeń. Możemy ją także ustawić ręcznie z panelu wysyłania wiadomości.
W ramach naszego systemu podczas jednego testu można wypróbować kilka elementów w różnych konfiguracjach. Liczba kombinacji jest uzależniona od posiadanego pakietu SARE.
Dodaj test ABX w kampanii SMS
Czy wiesz, że w systemie SARE możesz przeprowadzić testy ABX przy wysyłce e-mail, jak również przy kampanii SMS? Zaplanowanie ich jest bardzo proste. Wysyłkę testową tworzymy podobnie, jak standardową. Czyli wpisujemy treść maila i dodajemy link do strony z ofertą. Następnie wystarczy kliknąć „Dodaj test ABX”.
Stworzony w ten sposób SMS jest naszą pierwszą wersją testową (wersja A). Analogicznie należy ustawić kolejne smsy.
Pamiętaj o dodaniu w kolejnych SMS-ach testowych zmienionych linków do strony z Twoją ofertą. Pomoże Ci to zmierzyć skuteczność wszystkich wersji testowych.
Ostatnim krokiem tworzenia testów ABX w kampanii SMS jest procentowy podział bazy naszych odbiorców na zaplanowane testy. Możemy ustawić to samodzielnie posługując się suwakiem lub wpisując konkretną liczbę w oknie wartości. SMS, który osiągnie najwyższy wskaźnik CTR zostanie rozesłany do pozostałej części bazy.
Po co korzystać z możliwości testów ABX? Testując elementy wiadomości SMS i e-mail, możesz zrealizować te wysyłki, które konwertują najlepiej.
Potrzebujesz więcej informacji? Skontakuj się z nami!