Spis treści
CEL KAMPANII
Konkurs endo to kampania przygotowana z myślą o rozbudowaniu i.weryfikacji bazy adresów e-mail oraz co ważniejsze, stworzeniu narzędzia do behawioralnej wysyłki mailingowej, opartej na szczegółowej analizie ścieżki zakupowej klientów największego sklepu internetowego w kategorii dziecięcej w Polsce. SARE zapewniło zaplecze programistyczne w kampanii, której koncepcję przygotowała Agencja Up. Konkurs został przeprowadzony w dniach 9-31 marca 2012r.
• rozbudowa bazy e-mailingowej wykorzystując istniejącą bazę 84 551 o 20%, …tj. 16 910 rekordów;
• zaangażowanie klientów jako ambasadorów marki;
• zwiększenie liczby leadów koszyka zakupowego klienta;
• stworzenie narzędzia do behawioralnej wysyłki mailingowej, opartej na …szczegółowej analizie ścieżki zakupowej klientów.
• zaangażowanie klientów jako ambasadorów marki;
• zwiększenie liczby leadów koszyka zakupowego klienta;
• stworzenie narzędzia do behawioralnej wysyłki mailingowej, opartej na …szczegółowej analizie ścieżki zakupowej klientów.
GRUPA DOCELOWA
Baza e-mailingowa endo 84 551 kont (kobiety w wieku 25-40 lat, posiadających dzieci w wieku od 0 do 14 lat, o statusie społecznym, średni+, zamieszkałe w.średnich i dużych miastach, z dostępem do Internetu, poszukujące dodatkowych wartości na rynku ubrań dla dzieci oraz ceniących jakość produktów.
REALIZACJA
Start kampanii poprzedzały prace programistyczne, które pozwoliły na połączenie mechanizmu konkursowego z uwierzytelnianiem danych osób, które historycznie były już klientami sklepu endo.pl. Dało to możliwość na przypisanie im cech, które pozwolą na definiowanie behawioralnej wysyłki mailowej. Same działania konkursowe opierały się na mechanizmach member-get-member na.bazie mailowej klienta. Przy kampanii wykorzystano kreację nawiązującą do jednego z motywów kolekcji Endo – paszczy dinozaura. Charakterystyczna kreacja oraz personalizacja komunikatów e-mailowych stworzyła wyjątkowe połączenie, które w efekcie odznaczało się bardzo dużym zainteresowaniem klientów.
MECHANIZM I NARZĘDZIA
1. Startowa wysyłka realizowana do bazy subskrybentów
Endo. W zamian za polecenie newslettera otrzymywali
20% zniżki na zakupy, dodatkowo mogli ofiarować
znajomym 10% rabatu, kiedy oni polecali na
konkursowym LP. Zaplanowano dodatkową
nagrodę- bon na zakupy w sklepie Endo
dla osoby, która najwięcej razy
poleci konkurs.
2. Landing page konkursowy umożliwił
wpisywanie adresów i podarowanie
rabatów 10%. Działanie zostało połączone
z bazą, co pozwoliło na bieżąco kontrolę
czy dany adres znajduje się w bazie, czy nie.
Nieskończona ilość pól do adresów,nie ograniczała
użytkowników we wpisywaniu polecanych adresów.
Endo. W zamian za polecenie newslettera otrzymywali
20% zniżki na zakupy, dodatkowo mogli ofiarować
znajomym 10% rabatu, kiedy oni polecali na
konkursowym LP. Zaplanowano dodatkową
nagrodę- bon na zakupy w sklepie Endo
dla osoby, która najwięcej razy
poleci konkurs.
2. Landing page konkursowy umożliwił
wpisywanie adresów i podarowanie
rabatów 10%. Działanie zostało połączone
z bazą, co pozwoliło na bieżąco kontrolę
czy dany adres znajduje się w bazie, czy nie.
Nieskończona ilość pól do adresów,nie ograniczała
użytkowników we wpisywaniu polecanych adresów.
3. Mailing z zaproszeniem. Mail z zaproszeniem do udziału w grze do osoby wpisanej w pole na landing page, był wysyłany automatycznie a jego treść była spersonalizowana. Każdy odbiorca mógł zobaczyć polecający go adres.
4. Mailing z kodem rabatowym. Podobnie jak w mailingu z zaproszeniem, mail z.kodem rabatowym wysyłany był automatycznie wraz z spersonalizowaną treścią. Każda kolejna osoba, która trafiała do bazy miała możliwość grania o główną nagrodę polecając kolejnych znajomych, a możliwość odebrania kodu 10% zniżki kod wysyłany był jednocześnie na maila.
EFEKTY
• CTR – 11.2% mailing startowy wysłany do bazy subskrybentów Endo
• Open rate- 17.5%
• Łącznie 37 522 nowych adresów – 44.5% (ponad 20 tys. więcej niż zakładany cel)
• Powiązanie 8 543 danych historycznych klientów sklepu na potrzeby rozwoju systemu wysyłek behawioralnych (tylko w czasie trwania akcji)
• Open rate- 17.5%
• Łącznie 37 522 nowych adresów – 44.5% (ponad 20 tys. więcej niż zakładany cel)
• Powiązanie 8 543 danych historycznych klientów sklepu na potrzeby rozwoju systemu wysyłek behawioralnych (tylko w czasie trwania akcji)