Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Jak zwiększyć zyski z email marketingu? Cz. I

jak zwiekszyc zyski

Spis treści

Postawiłeś już na email marketing? Teraz czas na optymalizację efektów. Gdy działamy w e-commerce, nasze własne doświadczenia to najlepsza dawka wiedzy. Przyjrzyjmy się więc dotychczasowym efektom kampanii email marketingowych i wyciągnijmy wnioski. Co można jeszcze udoskonalić lub rozszerzyć?

 

PRZEMYŚL SEGMENTACJĘ SWOJEJ BAZY

Zapewne znasz już dobrze swoich klientów, ich zainteresowania i potrzeby. Przyjrzyjmy się swojej bazie kontaktów i zastanówmy się, czy nie warto jej przeorganizować. Co łączy naszych klientów? Czy możemy zaplanować kampanię związaną z lokalizacją użytkowników? A może zróżnicować działania marketingowe ze względu na wiek czy płeć adresatów? Na podstawie efektów dotychczasowych działań możemy lepiej scharakteryzować grupy odbiorców. Z pomocą przychodzi także śledzenie zachowań użytkownika na stronie, czy mierzenie częstotliwości otwierania maili oraz podejmowania przez nich konkretnych akcji. To wszystko pozwala kierować lepiej dopasowane komunikaty do konkretnych grup. System SARE zapewnia skuteczną segmentację bazy adekwatną do naszych potrzeb. W każdej chwili możemy ją modyfikować.

 

Więcej na temat segmentacji i monetyzacji bazy w artykule “Skutecznie zarządzaj i zarabiaj na własnej bazie”.  

 

PERSONALIZACJA W EMAIL MARKETINGU

Kiedy mówimy o dopasowanej komunikacji, myślimy także o personalizacji wiadomości. Ma to duże znaczenie w email marketingu. Pomaga budować przekonanie, że firma dostrzega jednostkę po drugiej stronie, że dba o pojedynczego klienta. Jak spersonalizować wiadomość? Może to być imię w tytule maila, indywidualne CTA, ale też dynamiczne treści zgodne z wcześniejszymi wyborami użytkownika. Co jeszcze? Wiele korzyści niesie proponowanie produktów komplementarnych. Cross-selling nie tylko zwiększy zyski sklepu internetowego. Kilka artykułów z tej samej firmy w domu klienta buduje jego lojalność i przywiązanie do marki. Wyobraźmy sobie klienta sklepu obuwniczego. Do butów chętnie dokupi impregnat czy sznurówki, jeśli wszystko wygodnie w jednym miejscu. Personalizacja email marketingu jest istotna także w działaniach remarketingowych. Komunikaty o wcześniej oglądanych produktach czy przypomnienie o porzuconym koszyku ponownie zachęcają użytkownika, który z jakichś powodów zrezygnował z finalizacji zakupów. Retargeting jest mniej kosztowny od pozyskiwania klienta obcego. Przyglądając się bazom kontaktów, warto także zaplanować kampanię aktywizującą tych użytkowników, którzy od dawna nie otwierali naszych wiadomości. Skuśmy ich bonem podarunkowym lub zaskoczmy niestandardowym contentem, a przekonamy się, jaka część jest wciąż zainteresowana naszymi usługami.

 

EMAIL MARKETING NA MOBILE

System SARE pozwala na tworzenie responsywnych wersji wiadomości bez marnowania czasu! Ale prócz dobrej technologii warto mieć też na uwadze kilka szczegółów, dzięki którym nasza wiadomość lepiej zaprezentuje się na urządzeniu mobilnym. Ograniczajmy ilość tekstu i postawmy na prosty font. Litery muszą być na tyle duże, by odbiorca nie miał problemu z ich odczytaniem. Zadbajmy o intere-sującą grafikę. Pilnujmy, by nie wpaść w sidła zbyt wielu szczegółów na obrazku. Im mniej, tym le-piej. Wyróżnijmy wyraźnie CTA. Użytkownik musi wiedzieć, co ma zrobić z naszą wiadomością, dlatego wskazujemy mu drogę. Email marketing dostosowany do urządzeń mobilnych nie jest już nowością, ale czymś obowiązkowym.

 

SUBSKRYPCJA Z POTWIERDZENIEM

Zapis z potwierdzeniem, tzw. double opt-in, polega na wysyłce maili z linkiem, którym użytkownik potwierdza chęć udziału w subskrypcji. Mail z potwierdzeniem subskrypcji pozornie wydłuża proces zakupowy i oddala naszego potencjalnego klienta. Tak naprawdę zyskujemy pewność, że odbiorca jest zainteresowany naszą ofertą, a jego mail nie trafił do naszej bazy przypadkowo. Dwustopniowy proces zapisu obniża pierwotną konwersję, ale przynosi długofalowe korzyści. Obniżamy dzięki temu odsetek rezygnacji, a nasze maile są częściej otwierane. Baza subskrybentów tworzona metodą do-uble opt-in ma więc realnie większą wartość dla kampanii email marketingowych. Dodatkowo metoda ta spełnia wymogi ustawy o ochronie danych osobowych. Subskrypcja z potwierdzeniem jest więc zgodna z RODO.

 

DODATKOWE INFO W AUTORESPONDERACH I MAILACH TRANSAKCYJNYCH

Email marketing pozwala na grzeczne i zautomatyzowane podziękowanie za rozpoczęcie subskrypcji. Bez wysiłku budujemy w ten sposób dobre relacje z klientem już od samego początku. System taki jak SARE bez problemu przeprowadzi użytkownika przez proces zakupów przy użyciu łatwych w obsłudze maili transakcyjnych. Ale te czysto informacyjne wiadomości można wzbogacić! Zamieśćmy w wiadomości odniesienia do mediów społecznościowych, ankietę lub kod rabatowy. Wiadomość powitalna czy potwierdzenie transakcji to informacje wyczekiwane. Ich współczynnik otwieralności wynosi więc ponad 50% [1]. To po prostu trzeba wykorzystać!

 

Zobacz przykładową, spersonalizowaną wiadomość powitalną z SAREhub.

wiadomosc powitalna

Obraz 1. Przykład spersonalizowanej wiadomości powitalnej SAREhub.

 

Masz pytania o email marketing?
Napisz do nas!
Zarekomendujemy Ci właściwe działania
kontakt@sare.pl

 

kampania e-commerce
Poprzedni

Skuteczna kampania e-commerce – tylko od święta?

Następny

Jak zwiększyć zyski z email marketingu? Cz. II

Jak zwiększyć zyski z email marketingu?
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę