Wszystkie wpisy
monika

monika

Ile kosztuje email marketing?

ile kosztuje email marketing? pani patrzy na skarbonkę świnkę

Spis treści

Email marketing mianuje się najskuteczniejszym kanałem marketingu internetowego. Dlaczego? Niemal każdy użytkownik Internetu posiada pocztę elektroniczną, 70% konsumentów preferuje komunikację mailową ze swoimi usługodawcami czy partnerami biznesowymi, a otwieralność wiadomości elektronicznych szacuje się na około 18% [1]. Prócz skuteczności, email marketing charakteryzuje się stosunkowo niskimi nakładami finansowymi, jakie musimy ponieść na starcie. Dzięki temu na skuteczną kampanię przy użyciu tego kanału pozwolić sobie może w zasadzie każdy przedsiębiorca e-commerce. Sprawdź, ile kosztuje email marketing.

Agencje zajmujące się email marketingiem zachęcają swoich potencjalnych klientów cenami, profesjonalną i szeroko dostępną obsługą klienta oraz fakultatywnymi funkcjami marketingu automatycznego. Przyjemne i łatwe w obsłudze kreatory, indywidualna oferta i możliwość skorzystania z wersji demo ułatwiają podjęcie decyzji. A opieka dedykowanego konsultanta to zawsze miły bonus, gdy lubimy mieć wszystko i zawsze pod kontrolą. Szczególnie nasze wysyłki.

 

Co dokładnie wchodzi w skład obsługi email marketingowej?

Obsługa kampanii email to nie tylko wysyłka zaplanowanych mailingów i newsletterów. W systemie SARE to też kompleksowa opieka nad naszym biznesem. Co to znaczy? W systemie dostępne są takie funkcje jak:

– wysyłka różnego rodzaju wiadomości: autoresponderów, wiadomości transakcyjnych czy newsletterów
– segmentacja bazy, zapewniająca najlepsze targetowanie, ale też podział subskrybentów ze względu na ich aktywność;
– testy A/B/X, pozwalające ustalić optymalny format wiadomości;
– testy antyspamowe, zmniejszające ryzyko zakwalifikowania naszych maili jako spamu;
– szczegółowe raportowanie uwzględniające m.in. współczynniki otwarć, kliknięć czy też konwersji;
– precyzyjna personalizacja, wykorzystująca dane deklaratywne i behawioralne na temat użytkowników;
– integracja z innymi aplikacjami jak narzędzia social media, ale i z systemem CRM, platformą Magento, iStore, Salesforce;
– kontrola dostarczalności, obejmująca raporty zwrotów.

Obraz 1. Funkcjonalność SAREsystem, szczegółowe raportowanie kampanii.

Więcej na temat pracy specjalistów SARE dowiesz się z artykułu „Konsultant prawdę Ci powie”.

 

Od czego zależą koszty email marketingu?

Delegowanie swoich działań email marketingowych zewnętrznej agencji to ogromne ułatwienie i oszczędność czasu. Dzięki temu możemy liczyć na doradztwo najlepszych specjalistów w tej dziedzinie i zyskujemy pewność co do bezpieczeństwa i stabilności używanych narzędzi. Wszystko to owocuje zwiększeniem naszej bazy adresowej, poprawieniem jakości naszych wysyłek przez optymalizację ich formy i częstotliwości oraz zminimalizowaniem ryzyka awarii. Zyskujemy także pewność, że nasze bazy danych są odpowiednio zabezpieczone, dzięki czemu nie narażamy się na kary związane z niestosowaniem się do przepisów RODO.

Gdy mówimy o kosztach przygotowania strategii email marketingowej, większość agencji wskazuje widełki 1 500 zł – 10 000 zł. Wymagane nakłady finansowe są zależne od wielu czynników. Przede wszystkim od wielkości naszej bazy. Ale wybierając jedną z opcji systemu do automatycznej wysyłki, musimy zwrócić uwagę na funkcje zawarte w każdym z pakietów. Dedykowany specjalista SARE pomaga dopasować narzędzia do prowadzonego biznesu e-commerce i stworzyć model optymalny dla naszej działalności. Odpowiednie wykorzystanie systemu email marketingowego gwarantuje najwyższe zwroty z inwestycji. Pamiętajmy, że każda mądrze wydana na kampanię mailową złotówka może przynieść aż 38 zł zysku [2]!

 

 

Skuteczny sklep internetowy w trzech krokach
Poprzedni

Skuteczny sklep internetowy w trzech krokach

Następny

Listopadowo-grudniowy kalendarz – okazje dla e-commerce

LISTOPADOWO-GRUDNIOWY KALENDARZ – OKAZJE DLA E-COMMERCE
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę