Spis treści
Email marketing mianuje się najskuteczniejszym kanałem marketingu internetowego. Dlaczego? Niemal każdy użytkownik Internetu posiada pocztę elektroniczną, 70% konsumentów preferuje komunikację mailową ze swoimi usługodawcami czy partnerami biznesowymi, a otwieralność wiadomości elektronicznych szacuje się na około 18% [1]. Prócz skuteczności, email marketing charakteryzuje się stosunkowo niskimi nakładami finansowymi, jakie musimy ponieść na starcie. Dzięki temu na skuteczną kampanię przy użyciu tego kanału pozwolić sobie może w zasadzie każdy przedsiębiorca e-commerce. Sprawdź, ile kosztuje email marketing.
Agencje zajmujące się email marketingiem zachęcają swoich potencjalnych klientów cenami, profesjonalną i szeroko dostępną obsługą klienta oraz fakultatywnymi funkcjami marketingu automatycznego. Przyjemne i łatwe w obsłudze kreatory, indywidualna oferta i możliwość skorzystania z wersji demo ułatwiają podjęcie decyzji. A opieka dedykowanego konsultanta to zawsze miły bonus, gdy lubimy mieć wszystko i zawsze pod kontrolą. Szczególnie nasze wysyłki.
Co dokładnie wchodzi w skład obsługi email marketingowej?
Obsługa kampanii email to nie tylko wysyłka zaplanowanych mailingów i newsletterów. W systemie SARE to też kompleksowa opieka nad naszym biznesem. Co to znaczy? W systemie dostępne są takie funkcje jak:
– wysyłka różnego rodzaju wiadomości: autoresponderów, wiadomości transakcyjnych czy newsletterów
– segmentacja bazy, zapewniająca najlepsze targetowanie, ale też podział subskrybentów ze względu na ich aktywność;
– testy A/B/X, pozwalające ustalić optymalny format wiadomości;
– testy antyspamowe, zmniejszające ryzyko zakwalifikowania naszych maili jako spamu;
– szczegółowe raportowanie uwzględniające m.in. współczynniki otwarć, kliknięć czy też konwersji;
– precyzyjna personalizacja, wykorzystująca dane deklaratywne i behawioralne na temat użytkowników;
– integracja z innymi aplikacjami jak narzędzia social media, ale i z systemem CRM, platformą Magento, iStore, Salesforce;
– kontrola dostarczalności, obejmująca raporty zwrotów.
Obraz 1. Funkcjonalność SAREsystem, szczegółowe raportowanie kampanii.
Więcej na temat pracy specjalistów SARE dowiesz się z artykułu „Konsultant prawdę Ci powie”.
Od czego zależą koszty email marketingu?
Delegowanie swoich działań email marketingowych zewnętrznej agencji to ogromne ułatwienie i oszczędność czasu. Dzięki temu możemy liczyć na doradztwo najlepszych specjalistów w tej dziedzinie i zyskujemy pewność co do bezpieczeństwa i stabilności używanych narzędzi. Wszystko to owocuje zwiększeniem naszej bazy adresowej, poprawieniem jakości naszych wysyłek przez optymalizację ich formy i częstotliwości oraz zminimalizowaniem ryzyka awarii. Zyskujemy także pewność, że nasze bazy danych są odpowiednio zabezpieczone, dzięki czemu nie narażamy się na kary związane z niestosowaniem się do przepisów RODO.
Gdy mówimy o kosztach przygotowania strategii email marketingowej, większość agencji wskazuje widełki 1 500 zł – 10 000 zł. Wymagane nakłady finansowe są zależne od wielu czynników. Przede wszystkim od wielkości naszej bazy. Ale wybierając jedną z opcji systemu do automatycznej wysyłki, musimy zwrócić uwagę na funkcje zawarte w każdym z pakietów. Dedykowany specjalista SARE pomaga dopasować narzędzia do prowadzonego biznesu e-commerce i stworzyć model optymalny dla naszej działalności. Odpowiednie wykorzystanie systemu email marketingowego gwarantuje najwyższe zwroty z inwestycji. Pamiętajmy, że każda mądrze wydana na kampanię mailową złotówka może przynieść aż 38 zł zysku [2]!