Spis treści
15 lutego mija rok od debiutu Grupy Kapitałowej SARE na głównym parkiecie GPW. Jak zrodził się pomysł na stworzenie SARE, dokąd zaprowadził i co jeszcze przed nami?
SARE powstało w 2005 roku. Miało oferować narzędzie do e-mail marketingu i wspierać działania OS3 Group. Szybko okazało się, że SARE jest narzędziem, na które czekał rynek reklamy internetowej.
Zarząd postanowił zrobić następny krok, a klienci inspirowali nas do stworzenia kolejnych start-upów. Po zaledwie kilku latach oferta została uzupełniona o nowe projekty. Powstały nowe start-upy, które dziś tworzą silną Grupę Kapitałową SARE – w jej skład obecnie wchodzą INIS, mr Target, Salelifter, Teletarget oraz SARE GmbH.
Koncentracja na dostarczaniu i rozwijaniu zaawansowanych rozwiązań IT, skuteczne działania zespołu i kadry zarządzającej oraz dobre wyniki finansowe sprawiły, że SARE w 2011 roku zadebiutowała na małym parkiecie – NewConnect. Przez kolejne pięć lat Grupa SARE powiększała zakres usług o kolejne innowacyjne projekty, a strategia zakładająca debiut na głównym rynku GPW stała się faktem w lutym 2016 roku. Wtedy SARE, jako pierwsza w ubiegłym roku, zadebiutowała na dużym parkiecie, a w ślad za nią w ciągu kolejnych miesięcy poszło 18 innych spółek.
Jak wyglądał pierwszy rok na GPW?
Był to czas bardzo intensywnych działań rozwojowych. Wchodząc na główny parkiet GPW, SARE uzyskała nie tylko większą rozpoznawalność, nowe kontakty biznesowe, ale przede wszystkim kapitał na wdrażanie założonych celów.
Rok 2016 był jednak czasem wahań na giełdzie. Świadczy o tym m.in. najniższa od 10 lat liczba spółek debiutujących w tym czasie – dla porównania, w 2007 roku debiutantów było aż 81. Jednak pomimo trudniejszej sytuacji na rynku i istotnych wahań koniunktury, przychody Grupy wciąż rosły.
Ostatnie 12 miesięcy to przede wszystkim powiększenie zespołu specjalistów i zmiany w kadrach zarządzających. Dariusz Piekarski został powołany nowym prezesem spółki SARE, a Przemysław Marcol objął funkcję członka Zarządu.
W spółkach „córkach” również nastąpiły zmiany. Roman Grygierek pełni teraz rolę prezesa INIS, a Jarosław Nowak prezesa mr Target. Tomasz Pruszczyński, założyciel SARE, dogląda biznesu zasiadając w jej Radzie Nadzorczej. Niedawno, do Zarządu dołączył Krzysztof Zawadzki, który dysponuje ogromną wiedzą w zakresie finansów i doskonale radzi sobie w działaniach operacyjnych. Ta doskonała kadra zarządzających biznesem Grupy Kapitałowej pozwoli na jej dalsze sukcesy, osiąganie ambitnych celów i przede wszystkim rozwój innowacyjnych rozwiązań.
Ubiegły rok był czasem wdrażania nowych projektów
Cała Grupa SARE, postawiła w ubiegłym roku na nowe przedsięwzięcia i innowacyjne projekty. Rozwijamy narzędzia w modelu SAS z potencjałem do rozwoju na rynkach globalnych. Wspieramy sprzedaż klientów krajowych i na rynku europejskim korzystając z własnej technologii. Stale rozwijamy narzędzie SAREsystem służące do komunikacji omnichannel i marketing automation, które jest skierowane do klientów szczególnie z sektora e-commerce. Również projekt Zrabatowani.pl, który stworzyła spółka Salelifter, bardzo dynamicznie się rozwija. Obecnie sztab specjalistów SARE pracuje nad narzędziem do tworzenia landing page’y oraz rozwojem platformy Video Target, która działa w spółce mr Target.
Do portfolio nagród Grupy dopisaliśmy kolejne wyróżnienia – SAREsystem otrzymał statuetkę Orła Innowacji w kategorii „Innowacyjne Rozwiązanie”, spółka INIS odebrała nagrodę Gazeli Biznesu, a także wyróżnienie w rankingu Deloitte Technology Fast 50 oraz Deloitte Technology Fast 500. SARE otrzymała również wyróżnienie w rankingu 25 najlepszych pracodawców Gazety Finansowej.
Dokąd zmierzamy?
Niedawno Grupa SARE zaprezentowała Strategię Korporacyjną na najbliższe trzy lata. Według prognoz w 2020 roku wydatki na digital marketing mają osiągnąć 34% udziału we wszystkich wydatkach marketingowych. A to dla Grupy ogromna szansa, którą chcemy wykorzystać do wzrostu i rozwoju swoich kompetencji.
Największą wartością jest dla nas satysfakcja klientów. Dlatego skoncentrujemy się na zbudowaniu w pełni zintegrowanej organizacji, komplementarnych technologii i wszechstronnych usług, zapewniających naszym klientom przede wszystkim wsparcie sprzedaży. Stawiamy na multiusługowość, innowacyjność i szerokie kompetencje. Pragniemy nadal stawiać sobie ambitne cele i dążyć do ciągłego rozwoju.