Wszystkie wpisy

Magdalena Niedobecka

Effective Sale Session 2015 – podsumowanie

Spis treści

Przez dwa miesiące podróżowaliśmy po Polsce z nowym cyklem warsztatów z zakresu efektywnej sprzedaży. Godziny rozmów z przedstawicielami e-commerce i marketingu, pozwoliły nie tylko na lepsze poznanie potrzeb rynku, ale przede wszystkim poznanie ludzi z branży.


W trakcie warsztatów odwiedziliśmy 8 miast w Polsce, przeprowadziliśmy ponad 50 godzin warsztatów i pokonaliśmy ponad 7 tysięcy kilometrów. Co zaobserwowaliśmy i czego się nauczyliśmy podczas tej podróży? Sprawdźcie sami.
1. Unikalność formuły
W tym podsumowaniu warto zacząć od tego co nas wyróżniło, czyli od formy. Każde nasze spotkanie zaczynaliśmy pracą w grupach, gdzie uczestnicy mieli okazję się poznać i razem określić pierwsze  bariery w komunikacji i e-commerce. Podczas wszystkich wydarzeń, przeplataliśmy zagadnienia czysto prelekcyjne z warsztatami, tak by zaangażować każdego uczestnika.
2. Ilość barier w dotarciu do klientów
W trakcie naszych warsztatów zauważyliśmy, że mimo iż wielu z uczestników boryka się z podobnymi problemami, to wciąż pojawiają się nowe. Brak narzędzi do aktywizacji klientów, np. retargetingu czy e-mail marketingu, niedostateczna wiedza z zakresu nowych rozwiązań i trendów oraz często problem z zagadnieniami natury prawnej, tych kilka kwestii pojawiło się na każdym spotkaniu i wśród niemal każdej grupy.
3. Szerokie spektrum uczestników
Na warsztatach ESS gościliśmy zarówno domy mediowe, duże korporacje, jak i firmy jedno- czy dwuosobowe. Tak duża rozbieżność pozwoliła nam na dogłębne poznanie problemów z wielu branż i sektorów. To również sprawia, że proponowane rozwiązania są dostosowane nie tylko do milionowych baz danych i wielkich biznesów, ale i tych mniejszych, gdzie rekordów jest mniej a zasięg lokalny.
4. Praca na „żywym organizmie” jest najważniejsza
Analiza komunikacji wybranych uczestników, słuchanie i angażowanie się w pracę w grupach czy długie sesje pytań i odpowiedzi, dały prawdziwy efekt interaktywności. Naszym celem było znalezienie odpowiedzi na każdy problem czy barierę, dlatego sami braliśmy czynny udział w warsztatach, ucząc się wzajemnie od siebie. W trakcie wydarzeń stawialiśmy na case study, praktyczne rozwiązania i oczywiście networking. W końcu warsztaty to nie tylko edukacja, ale i okazja by poznać siebie nawzajem 🙂
5. Słuchać, reagować, ewoluować
Naszym głównym celem zawsze jest edukacja. Staramy się bazować na wiedzy, dlatego słuchaliśmy feedback’u uczestników i dostosowywaliśmy warsztaty do ich potrzeb. Nie baliśmy się krytyki, a wręcz o nią prosiliśmy, dlatego każde kolejne spotkanie było niejako unikatowe.
Podczas warsztatów udało nam się bowiem znaleźć odpowiedzi nie tylko na bariery w komunikacji, takie jak: budowa skutecznego newslettera, problemy w domykaniu lejków sprzedażowych i jak skutecznie używać remarketingu, ale również i te natury prawnej czyli: pozyskiwanie zgód i co tak naprawdę zmieniło się 25 grudnia 2014.

Dla nieobecnych przygotowaliśmy niespodziankę! Wszystkie prelekcje z warsztatów w Warszawie, można zobaczyć na www.ess2015.pl. Zachęcamy do oglądania i dalszego dzielenia się wiedzą.[:]

Poprzedni

Miałem startup. Dziś razem idziemy podbić GPW

Następny

Będę najlepszy, czyli efektywny e-mail marketing w 12 krokach. cz. 1

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę