Spis treści
Do tej pory działałeś głównie offline, a online było tylko dodatkiem? Przenosimy lokale do sieci! Niezależnie od tego, czy działamy w branży gastronomicznej, sprzedaży detalicznej czy usługach — czas zadbać o lepszą pozycję w sieci. Wspiera nas w tym szereg rozwiązań, zarówno darmowych, jak i tych płatnych, które w większości przetestujemy bezpłatnie przed ostateczną decyzją. Poznajcie dostępne narzędzia dla e-commerce.
Darmowe narzędzia dla e-commerce
Narzędzia, które pomagają nam lepiej działać w sieci, wspierają różne dziedziny działalności e-
commerce. Część z nich usprawnia obsługę klienta, inne pomagają optymalizować naszą stronę i przypodobać się użytkownikom od strony technicznej, jeszcze inne wspierają marketing i sprzedaż. Tak naprawdę wszystkie są ze sobą powiązane.
Narzędzia dla e-commerce łączy sieć wzajemnych powiązań. Ich współpraca pozwala
osiągać najlepsze efekty rozwijające nasz biznes.
Przykładem narzędzia do optymalizacji witryny jest Hotjar. Analizuje ono formularze, tworzy
mapy cieplne, mierzy zachowania użytkowników podczas wizyty na naszej stronie www. Dzięki niemu sprawdzimy, które jej elementy są nieprzyjazne dla odbiorcy i powodują np. porzucenie koszyka. Innym, niezastąpionym wręcz, darmowym narzędziem jest oczywiście Google Analytics. Pozwala ono badać liczbę i wartość transakcji, analizować ścieżki klienta, a także popularność poszczególnych grup oraz konkretnych produktów. A to tylko namiastka jego możliwości. Interesującym narzędziem dla e-commerce jest SimilarWeb, czyli swoista analiza konkurencji. Dzięki niemu odnajdziemy strony podobne do naszej, przeanalizujemy ich rozwiązania i efekty działań, porównamy ruch i popularność. W rozwijającym się e-commerce
niezbędne będą narzędzia do zarządzania zamówieniami i sprzedażą, a także spójną obsługą
klientów w różnorodnych kanałach. A jak skutecznie docierać do klienta w Internecie?
Niezastąpiony e-mail marketing
Niesłabnąca rola e-mail marketingu nie pozwala pominąć tego narzędzia w naszych działaniach w sieci. Szereg rozwiązań SAREsystem wspiera biznesy e-commerce od strony regularnego i skutecznego kontaktu z klientami, budowania baz danych oraz analizy skuteczności tych działań. Platforma e-mail połączona jest z narzędziami SMS, dzięki czemu możemy realizować spójne, wzajemnie wspierające się kampanie w wielu kanałach dotarcia.
Źródło: XVI Raport Badania Poczty SAREsystem
Funkcjonalności systemu e-mail marketingowego SARE
Czym wyróżniają się narzędzia dla e-commerce dostępne w SAREsystem? Intuicyjny kreator
tworzenia wiadomości nie wymaga pomocy grafika. Bez problemu stworzymy więc angażujący
content! Dopasujemy go także do naszych odbiorców. System wspiera personalizację dzięki
segmentacji bazy klientów oraz obserwowaniu ich reakcji na prowadzone kampanie. Wszystkie dane zbierane są w przejrzystych raportach, które pozwalają na bieżąco optymalizować poszczególne działania. Różnorodne testy, w tym testy A/B/X czy optymalizator wysyłek, poprawiają dostarczalność oraz skuteczność naszych mailingów. Więcej na ten temat przeczytacie we wpisie 3 sprawdzone sposoby na przetestowanie mailingu. E-mail marketing z SAREsystem to sposób na skuteczne docieranie do klienta w sieci, angażowanie go i zachęcanie do zakupów.
Narzędzia marketing automation dla e-commerce
By wyprowadzić nasze działania w e-commerce na jeszcze wyższy level, przetestujmy narzędzia marketing automation. W systemie SARE istnieje wiele funkcjonalności, które pomogą zautomatyzować komunikację z Twoimi odbiorcami. Dzięki nim możesz prowadzić rozbudowane kampanie wzbogacone o pop upy, web pushe, a także spersonalizowane wiadomości czy kontakt z działem sprzedaży po odpowiednim alercie o gotowości leada. A wszystko to opiera się na działaniach użytkownika i dopasowane jest do jego preferencji. Jak to możliwe? System śledzi działania użytkowników, co pozwala precyzyjnie dopasowywać czas i zawartość wysyłanych komunikatów. Takie działania pozwolą zoptymalizować customer journey Twoich użytkowników i skuteczniej prowadzić ich do finalizacji transakcji.
SAREsystem zadba także o obsługę posprzedażową. Informacje transakcyjne na każdym etapie realizacji zamówienia odciążają dział obsługi klienta, a sam użytkownik nie czuje się zaniedbany po realizacji transakcji. Budowanie kolejnych automatycznych lejków sprzedażowych pozwala zachować ciągłość komunikacji i obsługiwać na najwyższym poziomie tysiące klientów w jednym czasie!