Wszystkie wpisy

Klaudia Szostok

Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym? 10 sposobów

Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym 10 sposobów

Spis treści

Wiemy już, że porzucone koszyki to coś, z czym zmaga się każdy marketer w e-commerce. Warto więc wykorzystać ten fakt i wyprzedzić konkurencję w ich odzyskiwaniu! Jak to zrobić? Przy pomocy najnowszych technologii zachęcanie klienta do powrotu jest o wiele łatwiejsze. Prezentujemy 10 sprawdzonych sposobów, które możesz wdrożyć u siebie, by klient powrócił do zakupów w e-sklepie.

Jak odzyskiwać porzucone koszyki, wprowadzając optymalizacje sklepu internetowego?

61% konsumentów badanych przez firmę PWC wybiera i ceni sobie robienie zakupów przez Internet ze względu na wygodę [1]. Składa się na nią nie tylko dokonywanie transakcji z domu czy szybkość takich zakupów, ale właśnie przyjazna strona internetowa firmy. Jak dokonać optymalizacji naszego sklepu internetowego i skutecznie odzyskiwać porzucone koszyki? Uprośćmy proces zakupowy! E-klient nie chce tracić czasu na wypełnianie skomplikowanych formularzy, wielokrotne potwierdzanie danych czy czytanie skomplikowanych instrukcji. Zastanówmy się jakie etapy są konieczne do przejścia i na nich poprzestańmy.

Skrócenie ścieżki płatności zwiększa zaufanie do sprzedającego. Liczba czynności wykonywanych przez klienta powinna ograniczać się do tych niezbędnych do dokonania zapłaty [2].

Im mniej niepotrzebnych kroków w procesie zakupowym, tym większa szansa, że klient nie porzuci koszyka zakupowego. Testujmy również funkcjonalności strony. Jak sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo? Zobaczmy działanie witryny na różnych urządzeniach, przechodząc pełny proces zakupowy. Przydatnym rozwiązaniem jest nagrywanie sesji użytkowników na naszej stronie internetowej. Istnieją również narzędzia, dzięki którym bezpłatnie zarejestrujemy zachowania naszych klientów — krok po kroku zobaczymy jak poruszają się na naszej witrynie, jakie elementy nie działają w pełni poprawnie, a przy których użytkownicy zupełnie porzucają koszyk zakupowy. Podstawą przy wprowadzaniu optymalizacji jest troska o szybkie ładowanie się stron. Zbyt wolny proces znacząco obniża komfort użytkowników. Wolne ładowanie się witryny może być na tyle frustrujące, że użytkownik już nigdy nie powróci do naszego sklepu. Podobnie wygląda kwestia przystosowania naszego sklepu do kanału mobile. Responsywność strony to „must have” we współczesnym biznesie e-commerce!

 

Obraz 1. Screen z platformy PageSpeed Insights.
Źródło: Materiał własny SARE – domena domyślna.

Obraz 2. Screen z zaleceniami platformy PageSpeed Insights.
Źródło: Materiał własny SARE – domena domyślna.

Jakie elementy oferty sklepu pomagają odzyskiwać porzucone koszyki?

Porzucone koszyki mogą być wynikiem przypadkowych okoliczności, niedociągnięć technicznych na stronie internetowej lub… elementów naszej oferty. O co musimy zadbać w pierwszej kolejności? E-klient zwraca uwagę na zaufany proces płatności. Dlatego wybierajmy sprawdzonych operatorów, zaproponujmy różne formy płatności i, jak wspominaliśmy wcześniej, maksymalnie skróćmy drogę użytkownika do finalizacji transakcji. Oprócz dogodnych form płatności zoptymalizujmy warunki naszej dostawy. Nawet 61% porzuconych koszyków może być wynikiem zbyt wysokich kosztów dodatkowych przy zamówieniu. Zaliczamy do nich także cenę dostawy [3]. Udostępniając jej różne formy, dajemy klientowi większy wybór i zwiększamy szanse na sukces transakcji. Popularnym rozwiązaniem jest również darmowa dostawa uzależniona od wartości koszyka. Część użytkowników powiększy swoje zamówienie, by zapłacić jedynie za wybrane produkty, redukując do zera opłatę za ich dostarczenie. Jak jeszcze możemy uatrakcyjnić naszą ofertę? By nakłonić użytkownika do powrotu, zaproponujmy mu korzystny rabat czy promocję. Warto zasugerować dobranie produktów komplementarnych do już wybranych, czy przygotować specjalny voucher na kolejne zakupy naszego odbiorcy.

 

Propozycja kreacji graficznej e-mail wysyłanej do stałych Klientów

Obraz 3. Propozycja rabatu, który można wysłać e-mailem do Klienta.
Źródło: Materiał szkoleniowy SARE.

Jak wykorzystać automatyzację marketingu?

W odzyskiwaniu porzuconych koszyków doskonale wspierają nas narzędzia do automatyzacji marketingu. Dzięki integracjom systemu marketing automation z łatwością wyświetlimy reklamy, zachęcające użytkownika do ponownego podjęcia zakupów nie tylko na stronie internetowej, ale także w wyszukiwarce Google oraz w mediach społecznościowych. Korzystajmy z pełnej mocy remarketingu! W celu przypomnienia użytkownikowi o porzuconym koszyku możemy skorzystać również z notyfikacji web push. Wyświetlone w odpowiednim czasie stanowią dobrą drogę do zaproponowania niezdecydowanemu klientowi kodu rabatowego czy vouchera na zakupy. Nieocenioną siłę ma także e-mail marketing! O tym, jak przygotować odpowiednią wiadomość, przeczytacie we wpisie Jak ratować porzucone koszyki? — przykładowy e-mail dla e-commerce. Taki mail może skłonić do finalizacji procesu zakupowego nawet 40% odbiorców [4]. To tylko część naszych możliwości. Zespół ekspertów SAREsystem pomoże Ci stworzyć Twoją indywidualną strategię na porzucone koszyki. 

Kampania-SMS-SARE
Poprzedni

SMS marketing w 3 krokach

Następny

3 powody, przez które mail trafia do folderu spam

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę