FAQs

Jak możemy Ci pomóc?

Jak długo mogę testować darmowe konto w SARE do wysyłki mailingu?

Darmowe konto w systemie SARE można testować przez 30 dni od momentu założenia. Po tym konto testowe zostanie zablokowane.

Jaki jest limit wysyłanych maili z darmowego konta testowego w SARE?

Limity darmowego konta to:

  • baza do 500 adresów e-mail,
  • limit wysłanych maili do 2500,
  • ważność konta 30 dni.

W każdej chwili możesz rozszerzyć swoje konto, wybierając płatny plan. Przejdź do naszego cennika.

Jaki jest koszt systemu SARE?

Koszt systemu uzależniony jest od wielkości bazy oraz wybranego planu. Zerknij na stronę z naszym cennikiem, aby wybrać plan odpowiednio dopasowany do potrzeb Twojej firmy.

Czy mogę zmienić wybrany plan?

Tak, w każdej chwili możesz zmienić wybrany plan. W tym celu zmień zakres cennika z poziomu systemu lub skontaktuj się ze swoim konsultantem lub poprzez helpdesk@sare.pl

Na czym polega plan Enterprise?

Jest to plan skierowany dla firm, które oczekują rozwiązań szytych na miarę ich potrzeb. Oferujemy w nim m.in.

Atrybucję — sprawdzimy udział wszystkich kanałów komunikacji z Twoimi odbiorcami i przypiszemy im odpowiedni udział procentowy.

Dedykowaną analitykę i raporty — generujemy szczegółowe raporty wraz z ich analizą, rekomendacją działań i optymalizacją.

Wsparcie eksperta — poprowadzimy Twoje kampanie w modelu omnichannel, raportujemy wyniki i na bieżąco rekomendujemy dalsze działania zwiększające efektywność.

Rozwiązanie “Grupa Kontrolna” – grupa kontrolna to próbka bazy (segment) użytkowników, dla której blokujemy komunikację na podstawie wspólnie założonych wytycznych. Jej celem jest sprawdzenie czy użytkownicy, którzy nie otrzymują komunikacji marketingowej dokonują zakupów/interakcji z Twoim sklepem/produktem/usługą.

Czy mogę wysyłać SMS-y z SARE?

Tak, SARE umożliwia wysyłkę SMS-ów bezpośrednio z poziomu systemu.

Czy mogę ustawić dedykowanego nadawcę SMSa w systemie SARE?

Tak, możesz wysłać własną nazwę nadawcy, która wyświetli się na telefonach odbiorców zamiast numeru telefonu.

Czy w SMSach mogę umieścić skrócony link?

W panelu tworzenia wiadomości wysyłki SMS jest możliwość zastosowania skracacza linków – dzięki niemu ograniczysz ilość znaków, a system raportowy pokaże dokładne wyniki z wysyłki SMS.

Jak przebiega kampania SMS w SARE?

Na samym początku wybierasz bazę odbiorców, do których Twoja wiadomość ma być skierowana – wybór targetu i jego lokalizacja mają ogromne znaczenie dla powodzenia Twojej kampanii. Następnie wysyłasz treści zoptymalizowane pod kątem liczby znaków na numery z bazy. W systemie znajdziesz raport podsumowujący wysyłkę, dzięki czemu możesz zbadać, jakie przyniosła efekty, aby stale móc optymalizować wyniki Twoich działań marketingowych.

Czy w SARE do osoby, która nie otworzyła e-maila, mogę wysłać SMS-a?

Tak, w SARE jest możliwość wysłania SMS-a do osoby, która nie otworzyła e-maila – jeśli posiadasz od niej numer GSM.

Czy mogę zaplanować kampanię mailingową z programu pocztowego?

Tak, z poziomu programu pocztowego można zaplanować kampanię mailingową. Aby mieć możliwość skorzystania z tej funkcji należy dokonać integracji SMTP.

Czy mogę zastosować personalizację w masowej wysyłce email?

Personalizację w masowej wysyłce email możesz zastosować dzięki naszemu autorskiemu rozwiązaniu — SAREscript.

Czy w systemie SARE jest edytor do tworzenia samodzielnie wiadomości e-mail?

Tak, posiadamy intuicyjny edytor tworzenia wiadomości email — edytor drag&drop. Korzystając z SARE masz też dostęp do rozbudowanej galerii gotowych szablonów mailingowych, w pełni responsywnych, z możliwością dowolnej modyfikacji według Twoich potrzeb.

Jaki jest najlepszy dzień na wysyłkę e-maila?

Najlepszy dzień na wysyłkę maila jest uzależniony od kilku czynników, m.in. branży, grupy docelowej (B2B, B2C), indywidualnych wskaźników otwarć wysyłki na dzień. Możesz wykorzystać optymalizator wysyłek, który umożliwi zdefiniowanie kilku terminów wysyłki (dni oraz godziny). Po zakończeniu wysyłki przeanalizuj raporty, które wskażą, w jakich godzinach odbiorcy najchętniej otwierają i klikają w Twoje wiadomości.

Jakie są rodzaje wysyłek mailingowych w systemie SARE?

Wysyłka jednorazowa, wysyłka cykliczna, wysyłka follow-up, wysyłka godzinowa, wysyłka powitalna, maile transakcyjne – porzucony koszyk, porzucona karta.

Co to jest SPAMtest kreacji?

SPAMtest kreacji wskazuje czy istnieje prawdopodobieństwo, że wysłana wiadomość zostanie zakwalifikowana jako spam w skrzynce odbiorczej. Zaleca się, aby wskaźnik ten nie przekraczał 2.5 punktu.

Co to jest wysyłka weryfikująca?

Jest to wysyłka wysyłana do zaimportowanych do SARE adresów wtedy, gdy jest konieczne potwierdzenie zgody na wysyłki handlowe lub marketingowe. Wysłany mail posiada spersonalizowany link do potwierdzenia zgody na przesyłanie mailingów na dany adres e-mail.

Co to jest lista Robinsona?

Lista zastrzeżonych numerów telefonicznych i adresów mailowych, pod które żaden handlowiec w kraju nie będzie mógł zadzwonić/wysłać maila z ofertą lub zapytaniem.

Co to jest CTR, OR, CTOR?

OR – Open Rate – wskaźnik otwarć wiadomości.
CTR – Click Through Rate – wskaźnik kliknięć w link zawarty w wiadomości.
CTOR – Click Through Open Rate – wskaźnik, który mówi jaki odsetek osób, które otwarły Twoją wiadomość, kliknął w co najmniej jeden link znajdujący się na kreacji.

Czym są testy A/B/X w systemie SARE?

Testy A/B/X pozwalają na porównanie efektywności kolorystycznej mailingu czy tematu wiadomości. Przy użyciu tej funkcji możesz testować też układ sekcji, różną budowę mailingów czy dane nadawcy.

Co to jest wiadomość follow-up?

Follow-up to cykliczna kampania, umożliwiająca wysyłkę e-mail według ustalonego scenariusza. Polega na automatycznej wysyłce kolejnego maila na podstawie zachowań odbiorcy w poprzedniej wysyłce. Najlepiej sprawdzi się wśród nowych odbiorców w bazie. Pozwala na utrzymanie i podtrzymanie relacji z klientami.

Z jakimi systemami SARE jest zintegrowane?

Magento 2
PrestaShop
Shoper
WooCommerce
Wordpress
Facebook
Twitter
SMTP
Możliwość integracji z systemami klienta po REST API/SOAP

Na czym polega integracja SMTP?

Realizacja kampanii marketingowej z poziomu np. Outlooka czy Thunderbirda, wymaga utworzenia specjalnie skonfigurowanej skrzynki pocztowej, gdzie definiuje się użytkownika, hasło dostępowe oraz interfejs SAREscript.

W jaki sposób dokonuje się segmentacji baz danych w systemie SARE?

Dane w systemie SARE mogą być segmentowane według danych:

  • Demograficznych (deklaratywnych)
  • Behawioralnych
  • Geolokalizacyjnych

W segmentacji może też pomóc SAREscript. Do segmentacji wykorzystujemy założenia analizy w modelu RFM – Recency, Frequency, Monetary oraz dobierając idealny kanał komunikacji, dzięki wykorzystaniu Channel Scoringu – email i SMS.

W jaki sposób mogę sprawdzić, kto odwiedza moją stronę?

Dzięki zaawansowanej technologii dostępnej w SARE możesz monitorować zachowania użytkownika na Twojej stronie. Na podstawie zebranych danych automatycznie wyślesz wiadomości e-mail i sms np. do osób, które opuściły Twój koszyk zakupowy lub przeglądały określone produkty w Twoim sklepie internetowym. Aby tego dokonać konieczne jest umieszczenie kodów trackujących SARE na www klienta.

Jak zaprojektować kampanię web-push?

Na podstawie lokalizacji — wybierz miasto lub obszar, w którym chcesz wyświetlać powiadomienia.

Na podstawie tagów, znaczników opartych na słowach kluczowych.

Na podstawie segmentów, np. czasowych – wyświetlając powiadomienia osobom, które były na stronie w przeciągu ostatnich 7 dni.

Czy można zautomatyzować web-pushe?

Tak. Automation web-push – to rozwiązanie, które na podstawie określonego w scenariuszu kampanii działania, np. porzucenie koszyka, wejście na stronę — wysyła automatycznie do danego użytkownik spersonalizowany komunikat.

W jakiej formie mogę wysłać ankietę stworzoną w SARE do bazy swoich klientów?

Ankietę do klientów możesz wysłać w mailingu do bazy własnej bądź w formie linka udostępnić w dowolnie wybranym miejscu, np. na swoich profilach w social media.

Jakiego rodzaju pytania możemy umieścić w ankiecie?

  • Jednokrotnego wyboru
  • Wielokrotnego wyboru
  • Macierzowe budowane na podstawie tabeli
  • Otwarte
  • Pytanie o e-mail

Po co stosować ankiety SARE?

Ankiety SARE warto stosować, kiedy chcesz powiększyć bazę e-mail, poznać opinie dotyczące produktów czy obsługi klienta (narzędzie do badania satysfakcji klientów), przeprowadzić konkurs, lepiej poznać preferencje klientów (segmentacja). Ankieta jest doskonałym źródłem wiedzy odnośnie oczekiwań klientów wobec produktów lub przesyłanych w newsletterze treści.

Co to jest marketing automation?

Marketing automation to inaczej automatyzacja marketingu, polegająca na wykorzystaniu rozwiązań technologicznych, które mają za zadanie usprawnić prowadzone przez Twoją firmę działania reklamowe i przyspieszyć proces przetwarzania danych. Głównymi korzyściami stosowania marketing automation są optymalizacja kosztów kampanii marketingowych i oszczędność czasu poświęcanego na wszelkie procesy wysyłkowe w kanale e-mail lub SMS.

Co oferuje SARE w zakresie marketing automation?

  1. Wysyłki cykliczne i follow up: zautomatyzowane e-maile lub SMS-y, które są wyzwalane na podstawie założeń scenariusza komunikacji – np. wiadomość z okazji urodzin klienta, e-mail lub SMS z okazji rocznej obecności w programie lojalnościowym. 
  2. Segmentację bazy w jednym miejscu — system umożliwia tworzenie wielu grup, co pozwoli Ci na segmentowanie bazy według różnych kryteriów. 
  3. Personalizację wysyłek według potrzeb odbiorcy — dynamiczna treść wiadomości, dopasowana do zainteresowań i wcześniejszych akcji użytkownika. Wykorzystujemy do tego dane pochodzące z Channel Scoringu i segmentacji opartej o analizę RFM.
  4. Integrację z Twoimi systemami, np. CRM, ERP, programem lojalnościowym – dzięki niej jest możliwy szybki przepływ danych o Twoich klientach, który możesz wykorzystać do spersonalizowanej komunikacji. Zgromadzone dane przechowujemy we własnej platformie CDP – Customer Data Platform.
  5. Wykorzystanie modelu atrybucji – atrybucja marketingowa to proces przypisywania sukcesu lub porażki działań marketingowych do konkretnych działań lub kampanii. Jest to ważne, ponieważ pozwala firmom na lepsze zrozumienie, co działa, a co nie działa w ich strategii marketingowej i na podjęcie odpowiednich działań naprawczych. W SARE, w ofercie dla Enterprise wykorzystujemy to rozwiązanie aby pomóc klientom przypisać udział wykorzystywanych kanałów komunikacji do realizacji konwersji.

Czym jest omnichannel?

Omnichannel, czyli inaczej wielokanałowość sprzedaży — to integracja wszystkich kanałów styku z klientem, celem maksymalnej interakcji sprzedawcy z kupującym.

Czym jest Channel Scoring - e-mail i SMS?

Channel Scoring e-mail i SMS określa nominalną wartość użytkownika w czasie. Ma za zadanie ocenić aktywność bazy i jej ewolucję oraz odpowiedzieć na pytanie: czy użytkownik jest aktywny w danym kanale komunikacji. Channel Scoring pomoże Ci również wyodrębnić tych użytkowników, którzy mają dla Twojego biznesu największą wartość w określonym przedziale czasu.

Jakie są najpopularniejsze metody generowania leadów sprzedażowych?

  • Ankiety z zapytaniem o e-mail
  • Formularze kontaktowe umieszczone na stronie internetowej
  • Pop-upy umieszczone na stronie internetowej
  • Powiadomienia web-push
  • Zaoferowanie treści premium w zamian za adres e-mail
  • Dynamiczna treść na stronie
  • Landing Page  
  • Follow-upy

Czym jest UTM?

UTM to znaczniki dodawane do linku, które pozwalają przeanalizować, ile było przejść na stronę z danego newslettera, bannera umieszczonego w serwisie zewnętrznym czy też reklamy na social mediach.

Czym jest responsywność?

Oznacza automatyczne dostosowanie wyglądu i układu grafiki do rozmiaru okna przeglądarki, na której jest wyświetlana. Mailing utworzony w takiej technice jest uniwersalny i wyświetla się dobrze zarówno na dużych ekranach, jak i na smartfonach czy tabletach.

Czy system SARE jest zgodny z RODO?

Tak, system został w 100% dostosowany do aktualnych wymagań RODO.

Czy SARE oferuje dedykowany serwer wysyłkowy?

Tak. Na reputację dedykowanego serwera wpływa również wdrożenie przez zespół SARE takich standardów jak DKIM, SPF i DMARC. Te zabezpieczenia wpływają na jeszcze skuteczniejsze uwierzytelnienie nadawcy i zmniejszają szansę zakwalifikowania Twoich wiadomości do folderu SPAM.

Czy w SARE mogę sprawdzić jakość bazy adresowej?

Tak. W SARE masz możliwość uruchomienia funkcji walidacji bazy. Weryfikacja posiadanych adresów zostanie wykonana pod względem jakościowym, leksykalnym i strukturalnym każdego z subskrybentów.

Na czym polega zapis double opt-in?

Zapis z potwierdzeniem, tzw. double opt-in, polega na wysyłce maili z linkiem, w których użytkownik potwierdza chęć udziału w subskrypcji.

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę