Spis treści
Komunikacja SMS między marką a konsumentami to wciąż niedoceniany element marketingu. Podczas gdy duże, znane marki z sukcesem wykorzystują SMS marketing, mniejsze przedsiębiorstwa podchodzą do tematu z dużą dozą ostrożności. Powodem jest często nieznajomość odpowiednich narzędzi. Dlatego prezentujemy 3 proste kroki, by z sukcesem wdrożyć do naszych działań wysyłki SMS!
Jak ważna jest wartościowa baza danych
Zebranie własnej bazy danych to fundament skutecznych działań marketingowych w e-commerce. Jak pozyskać odbiorców? SMS marketing rządzi się w tym zakresie zasadami podobnymi do email marketingu. Odbiorcy decydują się więc na subskrypcję z podobnych powodów, jakie skłaniają ich do zostawienia swoich adresów emailowych[1]. Zachęcajmy ich do tego ciekawym formularzem na stronie, zapraszajmy do śledzenia interesujących treści, oferujmy kupony, zniżki czy promocje. Doskonale może sprawdzić się program lojalnościowy dla stałych odbiorców.
Realne korzyści płynące z dołączenia do naszej bazy numerów kontaktowych to coś, czego oczekuje współczesny konsument. Liczy się także dopasowanie wysyłanych treści do poszczególnych grup odbiorców. Dlatego tak ważna jest odpowiednia segmentacja pozyskanej już bazy. Wybór odpowiedniej grupy odbiorców może opierać się na lokalizacji, średniej wartości koszyka czy częstotliwości zakupów. Na tej podstawie skutecznie spersonalizujemy wysyłane treści, by odbiorcy uznali je za wartościowe i z przyjemnością korzystali z takiego kanału SMS do komunikacji z naszą marką.
Na co zwrócić uwagę planując kampanię SMS
SMS pozwala docierać do adresatów w czasie rzeczywistym. Dlatego do idealny kanał, by informować o bieżących sprawach, przekazywać unikatowe oferty czy przypominać o zbliżających się wydarzeniach. Co prócz ciekawych treści wpłynie na efekty naszych kampanii sms? Korzystając z reguły niedostępności, ograniczajmy czasowo zakres naszych promocji. Takie psychologiczne podejście mobilizuje konsumentów do działania.
Obraz 1. Przykład dedykowanego SMS z kodem rabatowym. Źródło: Archiwum SARE.
By poznać lepiej naszych odbiorców, wykorzystajmy SMS-y dwukierunkowe. Otwarcie się na konwersację dodatkowo zbliża nas do naszych klientów i pozwala budować trwalsze relacje.
Obraz 2. Przykład SMSa dwukierunkowego, przypominającego. Źródło: Archiwum SARE.
Również personalizacja wpływa na pozytywny odbiór naszych wiadomości. Kampanie SMS w SAREsystem ułatwiają wprowadzanie automatycznej personalizacji, dzięki czemu nie marnujemy czasu na ręczne dopasowywanie każdej wiadomości.
Obraz 3. Screen z systemu SARE z ustawiania kampanii SMS z użyciem personalizacji. Źródło: Archiwum SARE.
Wykorzystajmy również narzędzie do skracania linków, a nasze SMS-y będą krótkie i czytelne. System zapewnia także optymalizacje pod względem ilości znaków, a intuicyjny edytor połączony jest z narzędziem do raportowania. Dzięki temu uzyskujemy jasną informację o dostarczonych i niedostarczonych wiadomościach.
Dodatkowo możemy ustawić wysyłki cykliczne, które pozwalają na stały kontakt z użytkownikami. Więcej o skutecznej kampanii z wykorzystaniem różnorodnych treści przeczytacie w artykule Jak przeprowadzić kampanię sms?
Jak wykorzystać potencjał marketing automation
Jakie wysyłki SMS zrealizujemy z systemem SARE? To standardowe SMS-y tekstowe, SMS-y Premium, MMS-y, a nawet wiadomości głosowe (VMS)! Moduł SMS w systemie SARE pozwala przeprowadzać samodzielne wysyłki sms oraz kampanie zintegrowane z innymi narzędziami.
Znajdziemy w nim także wygodne rozwiązania do przeprowadzania akcji promocyjnych, loterii czy konkursów. Marketing automatyczny skutecznie wspiera wysyłki SMS na wielu poziomach. Takie wykorzystywanie kanału mobile wpisuje się także w ideę omnichannel, która zakłada stworzenie spójnej przestrzeni komunikacji marki z odbiorcami — przestrzeni, w której klient czuje się komfortowo, ponieważ samodzielnie decyduje, w jaki sposób korzysta z naszych usług.
Obraz 4. Infografika z zasadami skutecznego SMS marketingu. Źródło: materiały SARE.
Dlaczego warto postawić na SMS marketing?
Wysyłka SMS wyróżni nas wśród konkurencji, gdyż nie jest jeszcze tak popularnym kanałem komunikacji. SMS-y charakteryzuje wysoka otwieralność wiadomości przy stosunkowo niskich nakładach. To rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorców. Niezależnie od tego, czy działamy w sektorze B2B czy B2C — zbliżenie się do odbiorcy poprzez korzystny SMS marketing może wpływać na pozytywny wizerunek marki i budować lepsze relacje z odbiorcami.
Testy ABX SMS
Od teraz system SARE umożliwia przeprowadzanie testów porównawczych A/B/X wysyłanych SMS-ów. Wysyłka A/B/X SMS umożliwia przeprowadzenie testów różnych treści SMS i ich wysyłki do docelowej grupy odbiorczej, w celu określenia, który z nich jest bardziej skuteczny. Ich efektywność można określić za pomocą umieszczonych różnych linków w treści każdego testownego SMSa. Przygotowując testy A/B/X w początkowej fazie wysyłki należy postępować identycznie jak w przypadku planowania realizacji standardowego SMS-a. Wybrany SMS zostanie potraktowany jako pierwszy z przeprowadzonych testów.