#Zostańwdomu i skutecznie skontaktuj się z klientem

Z racji przymusowej izolacji od świata zewnętrznego, więcej czasu spędzamy online –
przeglądając serwisy społecznościowe, ale również na zakupach, w poszukiwaniu usług czy
planowaniu przyszłości na czasy po zakończeniu epidemii. Dla przedsiębiorców to idealny
moment, by wykorzystać go na powiększenie bazy odbiorców komunikatów. Jak? Dzięki
mądrze poprowadzonej komunikacji oraz narzędziom, które dostarcza SAREsystemSAREhub.

Wykorzystaj ruch na stronie

Niezależnie od tego, czy aktualnie szaleje epidemia, czy wszystko jest w porządku – ruch na
stronie jest jednym z najbardziej wartościowych sposobów na pozyskanie do swojej bazy
aktywnych leadów. Jeśli ktoś postanowił Cię odwiedzić, połowę pracy masz już za sobą –
udało Ci się zdobyć jego zainteresowanie, z wielu stron wybrał właśnie Twoją witrynę.
Czego to dowodzi? Najpewniej poszukuje usług lub informacji, które posiadasz – nawet, jeśli
nie zdecyduje się z nich skorzystać w obecnym czasie.

Dlatego niezwykle istotne jest, by zachęcić go do pozostania z Tobą na dłużej – tu z pomocą
przychodzi SAREhub, który pozwala na połączenie działań zarówno do użytkowników, którzy
są już w Twojej bazie, jak i do tych (póki co) anonimowych. Takie zróżnicowanie ścieżek
pozwala na dopasowanie komunikacji do odbiorcy na każdym etapie, a dzięki kompleksowej
analizie działania użytkowników na stronie, jesteśmy w stanie nie tylko poznać ich
preferencje, ale także przeprowadzić analizę strony pod kątem np. najchętniej odwiedzanych
miejsc…

Web push – proste narzędzie na trudne czasy

Web pushe są jednym z najszybszych do zaimplementowania narzędzi, które pozwalają na
skuteczną i szybką, także w przygotowaniu, komunikację z wszystkimi użytkownikami
strony. Konwersja z tego kanału wynosi według badań aż 30%, a dodatkowym atutem jest
również prosty sposób wyrażania zgody – wystarczy jej potwierdzenie w przeglądarce. Dzięki
temu baza zgód ciągle się powiększa.

System SAREhub pozwala na różnicowanie komunikacji pushowej do osób, które znajdują
się w Twojej bazie adresowej i do tych, których jeszcze w niej nie ma. Tych drugich dzięki
komunikacji push można zachęcić do pozostawienia swojego adresu w bazie – a po jego
zapisaniu, zrealizować do nich dalszą komunikację.

 

Przykład na rozbudowę bazy adresowej - wiadomości web push

Obraz 1. Przykład wiadomości web push. Źródło: Materiały szkoleniowe SAREhub

Jeśli natomiast chcesz szybko powiadomić swoich klientów o ważnych zmianach albo nowej
promocji, możesz zrealizować do nich wysyłkę pushy offline, która pozwala na kontakt z
klientem nawet wtedy, kiedy aktualnie nie przebywa na Twojej stronie, ale ma otwartą
przeglądarkę. Może to być informacja o zmianie godzin otwarcia sklepu, nowych
obostrzeniach itp., jednym słowem każda informacja, która powinna dotrzeć do odbiorców
niezależnie od ich działań na stronie.

Automatyczna komunikacja po zapisaniu do bazy

 

SAREsystem posiada rozbudowany moduł do przygotowania scenariuszy subskrypcji – działań, które są automatycznie wykonywane po zapisaniu się adresu do bazy. Za pomocą tego modułu można przygotować zarówno komunikaty wyświetlane w oknie przeglądarki, jak i komunikaty mailowe.

 

Ponadto, SAREsystem dysponuje specjalnym trybem wysyłki, jakim jest automatyczna wysyłka powitalna. Jest ona idealnym narzędziem do przesyłania m.in. kodów rabatowych czy kuponów na zakupy do wykorzystania po zapisie do bazy. Ponieważ realizuje się ona w czasie rzeczywistym, masz pewność, że odbiorcy otrzymają korespondencję szybko, niezależnie od godziny, o której nastąpi zapis do bazy oraz – co najważniejsze – bez Twojego udziału.

 

Obraz 2. Przykład wysyłki powitalnej. Źródło: Materiały szkoleniowe SAREsystem.

 

Kolejnym typem wysyłek, który pozwala na realizację automatycznych kampanii, są wysyłki follow-up. Jest to cykl wiadomości, realizowanych automatycznie z SAREsystem. Mogą one zawierać m.in. informacje o innych kanałach, którym realizujemy komunikację i zachętę do ich śledzenia, dodatkowe korzyści z programu lojalnościowego, wprowadzenie do sposobu komunikacji oraz wiele innych. Scenariusze można definiować według działania odbiorcy, tzn. wysłania, otwarcia lub kliknięcia poprzedniej wysyłki z cyklu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies