Sprzedaż online globalnie? Czemu NIE!

Skoro opowiedzieliśmy już o kuluarach zakładania sklepu internetowego w poprzednich artykułach, to nadszedł czas na zagraniczną sprzedaż online. Oczywiście w pierwszej kolejności kluczowe będzie poznanie przepisów obowiązujących w innym kraju. Ale po ich analizie obce rynki stają przed nami otworem. Raport firmy DHL Express[1] dowodzi, że po uruchomieniu sprzedaży międzynarodowej przedsiębiorcy mogą liczyć na zysk wynoszący minimum 10%Najlepszym dowodem jest sukces firmy Amazon czy Alibaba. A jak działać, nie będąc takim gigantem?

 

Przeczytaj także:

Sklep internetowy cz. I: CZAS START!

Sklep internetowy cz. II: HOSTING

Sklep interenetowy cz. III: MARKETING AUTOMATION A POZYSKIWANIE KLIENTA

SPRZEDAŻ ONLINE W UNII EUROPEJSKIEJ

Wspólne przepisy oraz bliskość geograficzna to duże plusy prowadzenia sprzedaży online w krajach Unii Europejskiej. Działania podjęte przed rozpoczęciem takiego biznesu powinny być dokładnie takie same jak na rynku rodzimym. Zacznijmy więc od grupy docelowej zgodnie ze wskazówkami przedstawionymi w artykule „Celność w 5 krokach, czyli targetowanie na co dzień”. Kiedy wiemy już, do jakich klientów kierujemy swoją ofertę — rozejrzyjmy się wśród konkurencji. Zbadajmy rynek i nasze możliwości. Z drugiej strony to właśnie rosnąca konkurencja w kraju może zmotywować nas do poszukiwania klientów za granicą. To ogromna szansa dla zwiększenia naszej sprzedaży online. Przykładem może być sklep Answear.com. Otwiera się on nie tylko na południe, ale także na rynki ukraiński czy rumuński[2]. Dlaczego warto myśleć również o dalszych rejonach? Poszukujmy miejsc, gdzie nasza sprzedaż online może okazać się bardzo unikatowa, a oferta niezwykle oryginalna czy konkurencyjna. Miejsc, w których ludzie są zainteresowani naszymi usługami.

ZBUDUJ ZAUFANIE

Jak przekonać do siebie klienta obcojęzycznego? Odpowiedzią jest witryna w oryginalnym języku konsumenta. To podstawa do zyskania zaufania. Bo sprzedaż online powinna być wygodna i przyjemna dla obu stron. I przynosić obopólne korzyści. Klient musi czuć się bezpiecznie na naszej stronie. A możliwość kupowania w ojczystym języku jest tego fundamentem. Konieczny jest także przejrzysty system płatności. Pamiętajmy, że klienci cenią sobie szybkość. Obecne technologie pozwalają na wygodne, bezpieczne dokonanie płatności w oryginalnej walucie dla kraju klienta.

Sukces sprzedaży online zależy od poziomu zaufania, jakim obdarzy nas konsument.

Budowanie zaufania na odległość wydaje się trudniejsze. Nie ma tu miejsca na gesty czy przyjazny ton głosu. Ale narzędzia marketingu automatycznego pozwalają na budowanie dobrej relacji z każdym użytkownikiem. Więcej na ten temat można dowiedzieć się z wpisu „Jak skutecznie czytać digital body language potencjalnego klienta?”.

SPRZEDAŻ ONLINE BLISKO KLIENTA

Wybranie odpowiedniej platformy, zaplanowanie właściwej obsługi i najlepsze rozwiązania logistyczne to niezbędne minimum dla prowadzenia sprzedaży online za granicą. Zrozumienie specyfiki obcego rynku może być czasochłonnym procesem, w który warto jednak zainwestować. Kiedy poznamy lepiej mentalność i oczekiwania naszych odbiorców, przyjdzie czas na dopasowanie odpowiednich narzędzi marketingowych. A wtedy z pomocą przychodzą takie platformy, jak SAREhub z całym wachlarzem możliwości.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sarehub.com

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA