Jak skutecznie sprzedawać produkty online. Część 2.

W poprzednim artykule powiedzieliśmy sobie, że już ponad połowa Polaków ma doświadczenie w zakupach online. Zebraliśmy także cechy, które użytkownicy cenią najbardziej, są to: całodobowa dostępność e-sklepu, wygoda w robieniu zakupów, niski poziom skomplikowania, oszczędność czasu oraz konkurencyjne ceny względem sklepów stacjonarnych.

Ponadto, zwróciliśmy uwagę – za badaniem Gemius 2017 – że szczęśliwie dla e-commerce, coraz więcej klientów uważa zakupy przez Internet za bezpieczne. Co więc należy zrobić, aby w tak sprzyjających warunkach rynkowych sprzedawać jeszcze więcej i lepiej?

Jak już wspomnieliśmy ostatnio, zmiany należy zacząć od siebie i od przemodelowania postawy ze sprzedawcy w doradcę. Zamiast oferty – rekomendacje rozwiązań. Zamiast prezentacji – funkcjonalna strona www, na której klient szybko się odnajdzie. Do tego responsywność, przyciski „call to action” i przejrzysta nawigacja pomiędzy produktami a koszykiem.

Liczne aspekty techniczne

Tym, co daje Internet jest bezsprzecznie wybór. Wszyscy lubimy go mieć. Bywa on jednak przeszkodą, gdy komunikacja jest zbyt rozproszona. „Łapiąc” uwagę klienta na swojej ofercie, warto zatrzymać ją na dłużej, dając możliwość wyboru z kilku wariantów. Na przykład wybór modeli, kolorów, rozmiarów. Oczywiście nie dotyczy to produktów „nieseryjnych”, unikatowych. Mając użytkownika po swojej stronie, warto go zachęcić do zakupu czegoś więcej, czyli użycia tzw. sprzedaży wiązanej, która wbrew pozorom bywa bardziej korzystna, gdy np. w modelu 2+1 ten trzeci produkt jest gratisem.

Ponadto, platformy marketing automation, takie jak SAREhub, umożliwiają tworzenie różnego rodzaju systemów rekomendacyjnych, co oznacza proponowanie towarów podobnych do danego, który oglądał użytkownik, czy komplementarnych, np. do pary butów – woskowata pasta zabezpieczająca. Dorzucenie darmowej dostawy do koszyka powyżej pewnej kwoty to miła zachęta dla każdego.

Użytkownicy lubią porównywać kilka podobnych produktów, aby finalnie wybrać ten najbardziej odpowiedni, czy atrakcyjny cenowo. Można im to ułatwić poprzez instalację odpowiedniej funkcjonalności. Na jednym ekranie będzie widział on wtedy porównywane towary według konkretnych cech. Poza tym, chyba wszyscy lubią sprawdzić dostawcę, zanim złożą zamówienie, dlatego dobrym pomysłem jest zainstalowanie opcji komentowania czy oceny zakupionych produktów w sklepie internetowym.

Mówiąc językiem korzyści, podstawową zasadą komunikacji produktu jest przekonanie odbiorcy, jak zmieni się jego życie na lepsze po nabyciu danej rzeczy.

Targetowanie odmieniaj przez wszystkie przypadki

W dzisiejszej sprzedaży internetowej ważne jest, by korzystać z innowacyjnych, ultranowoczesnych rozwiązań systemowych. Nawet. jeżeli przedstawimy produkt w bardzo atrakcyjnym świetle, zaoferujemy konkurencyjną cenę i optymalne koszty dostawy, to może okazać się, że klient jedynie przymierzał się do transakcji, a wcale nie chciał jej finalizować. Dlatego też musimy podejmować próby przekonania klienta do marki i oferowanych usług, bądź produktów.Nie ma skutecznej sprzedaży bez znajomości potrzeb klienta. Budując ofertę należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czego klient oczekuje od produktu i jakie może mieć względem niego obawy? Odpowiedzi na te pytania drzemią w szczegółowym profilu klienta, dlatego tak ważne jest targetowanie, na przykład bazy mailowej. Systemy takie jak SAREhub bardzo ten proces ułatwiają, umożliwiając kierowanie do użytkowników propozycji dopasowanych, zindywidualizowanych pod względem potrzeb i oczekiwań. SAREhub stwarza możliwość weryfikowania w co klient kliknął na stronie, jakie produkty przeglądał, czym się szczególnie interesuje. Korzystanie z tych rozwiązań jest niezmiernie ważne w drodze do sukcesu, jakim jest zwiększenie efektywności sprzedażowej.

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA