Nowość w e-commerce – SAME DAY DELIVERY

Walka o konsumenta w e-commerce toczy się na różnych poziomach. Klient oczekuje od przedsiębiorców znajomości jego potrzeb, intuicyjnych rozwiązań, dopasowanej oferty, ale przede wszystkim: szybkości. Same day delivery to odpowiedź na te oczekiwania. W świecie zakupów internetowych króluje trend natychmiastowych reakcji i płynnej komunikacji. Użytkownicy chcą mieć dostęp do wszystkiego w tej chwili. Do oferty, do płatności, do konsultanta oraz… Do samego produktu.

DLACZEGO WARTO ZAINWESTOWAĆ W SAME DAY DELIVERY?

Każdy z nas denerwuje się, gdy nasza przesyłka się opóźnia, a kurier nie dociera na czas. Nie chcemy czekać wiele dni na coś, co możemy kupić na przykład w drodze z pracy w sklepie stacjonarnym. Dodatkowo irytującym może być fakt, że wszystkie wcześniejsze etapy kupna są już bardzo zautomatyzowane i płynne. Najwięcej czasu zajmowała jak dotąd przesyłka. Ale nadeszła era same day delivery, która odmienia spojrzenie na czas dostawy. Same day delivery, czyli dostawa tego samego dnia, pozwala wyróżnić się na tle konkurencji w Polsce. Za granicą usługę wprowadzili już najwięksi gracze, jak Amazon czy Alibaba. Dlaczego warto zainwestować w taki sposób dostawy?

SAME DAY DELIVERY W LICZBACH

Według raportu firmy Stuart[1] 32% kupujących zawsze wybierze sprzedawcę, który oferuje dostawę typu same day delivery. Natomiast aż 72% badanych deklaruje, że kupiłoby w ulubionym sklepie więcej, jakby ten zapewniał dostarczenie produktów tego samego dnia. 62% użytkowników jest w stanie zapłacić wyższą kwotę za zakupy, jeśli miałoby możliwość wybrania same day delivery. Te liczby są naprawdę imponujące.

W Polsce usługę same day delivery pierwszy raz wprowadzono w sklepie Sugarfree w 2014 roku.

Powyższe pokazuje, że klienci są otwarci na lepsze i szybsze realizowanie usług, nawet za wyższą cenę. Za co jeszcze Polacy kochają zakupy w sieci, można przeczytać we wpisie „Jak skutecznie sprzedawać produkty online? Cz. 1”. Najważniejsza w branży e-commerce staje się wygoda użytkownika.

SPRZEDAŻ DOPASOWANA DO ODBIORCY

Zapowiedzią dla same day delivery był odbiór osobisty w sklepie tego samego dnia, nawet kilka godzin po zamówieniu towaru. Już to było dużą oszczędnością czasu dla konsumenta, który nie musiał fatygować się do oddziału stacjonarnego, by przekonać się, że nie znajdzie tam tego, czego szukał. Klient odbiera przesyłkę w dogodnym dla niego miejscu i terminie. Jednak same day delivery to nowy wymiar działań w e-commerce. To upodobnienie rynku internetowego do tradycyjnych zakupów, gdzie każdy towar jest na wyciągnięcie ręki tu i teraz. Integracja działań sprzedażowych we wszystkich kanałach pozwala systematycznie zwiększać zyski z naszego biznesu. Warto być wszędzie tam, gdzie klient nas potrzebuje. I być tam tak szybko, jak sobie tego życzy.

SZANSA DLA WIELU BRANŻ

Same day delivery to szansa dla wielu branż w e-commerce. To najlepszy moment, by wyprzedzić o krok konkurencję. Oczywiście obecnie jest to łatwiejsze w większych aglomeracjach, gdzie logistyka funkcjonuje na najwyższym poziomie. A kiedy mówimy o transporcie nie sposób nie wspomnieć, że to fundament same day delivery. Dlatego ten nowy trend to okazja dla firm kurierskich. Te, które zareagują odpowiednio szybko, mają szanse stać się liderami na naszym rynku. Zdecydowanie można powiedzieć, że dostawa tego samego dnia to przyszłość, która dzieje się na naszych oczach.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sarehub.com

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA