Jak stworzyć skuteczny mailing w systemie SARE?

E-mail marketing mocno trzyma się w czołówce skutecznych działań marketingowych w e-commerce. Nic dziwnego — to kompleksowa opieka nad naszą bazą kontaktów. Od jej tworzenia i rozbudowy, poprzez zarządzanie adresami, przygotowywanie kreacji wiadomości, wysyłkę wraz z obsługą informacji zwrotnych, aż po analizę raportów i tworzenie nowych scenariuszy komunikacji. Prezentujemy, jak sprawnie i bez wysiłku stworzyć w systemie SARE skuteczny mailing, który przyniesie nam oczekiwane efekty! 

 

Kreacja mailingu w systemie SARE

 

Zaczynamy od kreacji! System SARE daje nam trzy możliwości w zakresie tworzenia nowych wiadomości. Pierwszą z nich jest skorzystanie z intuicyjnego kreatora Drag&Drop. W wygodny sposób nałożymy w nim na pusty wzorzec gotowe elementy: układ mailingu, przyciski, nagłówki, pola tekstowe, obrazy, video, dynamiczne liczniki, przekierowania do social mediów czy elementy kodu pozwalające na jeszcze lepszą personalizację wiadomości. Drugą opcją jest wybór przyjaznego szablonu, w którym możemy modyfikować poszczególne elementy, jak wielkość fontów, treści i obrazy. Trzecią możliwością jest import gotowej wiadomości z adresu URL lub pliku ZIP. Każda z opcji ma swoje plusy — na pewno warto
wypróbować je wszystkie.

 

Wybór kreatora w systemie SARE.
Obraz 1. Wybór kreatora w systemie SARE.
Źródło: materiały SAREsystem.

 

Szablony dostępne w edytorze Drag&Drop

Obraz 2. Szablony dostępne w edytorze Drag&Drop
Źródło: materiały SAREsystem.

 

Wybór nadawcy, tematu, adresu zwrotnego 

 

W każdej kampanii mailingowej tworzonej w systemie SARE wybieramy odpowiedniego nadawcę, temat wiadomości, preheader, adres zwrotny, na jaki będą spływać odpowiedzi z konkretnego mailingu. To szczegóły o wielkiej wadze dla otwieralności naszej wysyłki! Pisaliśmy o tym szerzej w artykule Stwórz email w 5 prostych krokach. W dowolnym momencie tworzenia wysyłki w systemie SARE możemy dodać także tagi GoogleAnalytics, które pozwalają na dodatkowe raportowanie wyników kampanii w panelu GA. To nie wszystko, czego możemy użyć w naszej wysyłce. Specjalną funkcją SAREsystem jest dodawanie wydarzeń do newsletterów. Dzięki niej odbiorcy dodadzą nasz event do kalendarza swojego programu pocztowego wprost z otrzymanego maila. O powyższych funkcjach wspominaliśmy również w artykule Funkcje systemu SARE — najnowsze aktualizacje, które zwiększą skuteczność Twoich kampanii! gdzie można przeczytać o nich więcej.

 

Wyższy poziom personalizacji dla naszych grup docelowych — SAREscript

 

Przygotowane kreacje możemy przyporządkować do określonych grup odbiorców. Grupy te zbieramy w bazie na podstawie określonych cech, podobieństw czy stopnia zaangażowania. Kampanie dedykowane określonym grupom odbiorców to nie koniec personalizacji naszego mailingu. Nieocenionym narzędziem są dynamiczne treści. Pozwala na nie autorski język programowania. SAREscript, czyli język stworzony specjalnie na potrzeby systemu SARE, umożliwia marketerom lepsze kontrolowanie wysyłanych treści, przetwarzanie różnorodnych danych, a w efekcie — lepszą personalizację. Za pomocą prostych funkcji SAREscript utworzymy różnorodne kombinacje, które pozwolą podstawić w naszych wysyłkach wiele  zmiennych. Na podstawie zebranej wiedzy na ich temat najlepiej dopasujemy nasze wysyłki pod konkretnego odbiorcę. 

 

W SAREsystem zaawansowane skrypty mogą stworzyć osoby, które nie są związane z programowaniem.

Dodawanie skryptów.

Obraz 3. Dodawanie skryptów.
Źródło: materiały SAREsystem.

Skuteczny mailing w systemie SARE — rodzaje wysyłek

 

Przed wysłaniem czy zaplanowanie mailingu musimy ustalić rodzaj wysyłki, jaką chcemy zrealizować. Każda z nich odgrywa inną rolę w naszej komunikacji. Warto przetestować każdy rodzaj mailingu, co pozwoli w pełni poznać ich możliwości. W panelu SARE wybieramy jedną z opcji:

  • wysyłka cykliczna — zaplanowanie wysyłki regularnej, np. co tydzień czy co miesiąc,
  • wysyłka follow up — cykl wysyłek, w którym każda nowa wysyłka zależna jest od czasu otwarcia/odebrania przez konkretnego użytkownika poprzedniego maila z cyklu,
  • rezerwacja — planowanie wysyłki bez szczegółów kreacji, z zarezerwowaniem danej grupy docelowej na konkretny termin,
  • wysyłka jednorazowa — pojedyncza wysyłka e-mail,
  • optymalizator wysyłek — sprawdzenie otwieralności wysyłki w różnych dniach i godzinach,
  • wysyłka powitalna — kampania dla nowych adresów w bazie,
  • wysyłka godzinowa — o wysłaniu decyduje preferowana godzina czytania wiadomości przez konkretnego odbiorcę z bazy.

 

Testy i raporty z mailingów w SAREsystem

 

System SARE tuż przed właściwą wysyłką umożliwia sprawdzenie poprawności linków w newsletterze, przeprowadzenie spam testów, testów kreacji czy testów A/B/X na wybranych grupach testowych. Natomiast po przeprowadzonej wysyłce zbiera dane w przejrzystych raportach. Dzięki nim badamy czy nasz mailing jest skuteczny w określonych przedziałach czasowych. System zbiera dla nas takie wyniki, jak OR, CTR, odbicia czy wypisy z bazy. Ich analiza pozwala optymalizować nasze działania na wielu poziomach i podejmować skuteczniejsze działania w przyszłości. 

 

 Infografika przedstawiająca 6 kroków do komunikacji z klientem w czasie lokautu.

Obraz 4. Infografika przedstawiająca 6 kroków do komunikacji z klientem w czasie lokautu.
Źródło: materiały SAREsystem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies