Jak skutecznie wykorzystać kampanię urodzinową?

Kampania urodzinowa miała na celu budowanie lojalności klientów poprzez wysłanie maila bądź wiadomości SMS, jak również zwiększenie sprzedaży. Wiadomość zawierała życzenia urodzinowe oraz informację nt. specjalnej promocji na zakupy w sklepach L’occitane właśnie z tej okazji.

 

Kampania urodzinowa – Grupa docelowa

 

Klienci L’occitane, zapisani do Prowansalskiego Klubu Piękna.

Na potrzeby kampanii utworzono grupę ‘Urodzinową’, do której na bieżąco dopisywane są adresy nowych subskrybentów. Dla spersonalizowania wiadomości oprócz adresu e-mail i numeru GSM dodatkowo są zbierane dane odbiorcy:

• Imię
• Data urodzenia w formacie RRRR-MM-DD

 

Płeć, forma wołacza imienia, data wygaśnięcia oferty – te dane są automatycznie generowane przy pomocy SAREscript na podstawie imienia odbiorcy i aktualnej daty. Data wygaśnięcia oferty – 30 dni od daty urodzin.

 

 

Mechanizm działania

 

Realizacja następuje przy pomocy dwóch rodzajów wiadomości:

Mail Urodzinowy – jest to wiadomość HTML z życzeniami urodzinowymi i kodem promocyjnym. Co więcej, treść zawiera następujące dane:

• Informacja o prezencie
• Termin ważności oferty
• Informacja odnośnie mechanizmu otrzymania prezentu urodzinowego

 

Co więcej, dla automatycznej wysyłki mailingu wykorzystano SAREscript, który porównuje aktualną datę z datą urodzenia odbiorców w grupie. Jeżeli daty te są tożsame – uruchamiana jest wysyłka cykliczna dla adresów spełniających kryteria.

 

SMS Urodzinowy – jest to wiadomość SMS z życzeniami urodzinowymi i kodem promocyjnym, zawierający te same treści, co wiadomość html:

• Zwrot grzecznościowy zależny od płci odbiorcy „Drogi/Droga + imię w formie wołacza”
• Informacja o prezencie – kod promocyjny
• Zwrot personalny „oto urodzinowy prezent dla Ciebie”
• Termin ważności oferty

 

kampania urodzinowa sms l'occitane

Zdj. 1. Fragment wiadomości

 

 

Rezultaty

 

Według danych zebranych w dniach 1.09.2014 – 30.11.2014 konwersja była na poziomie 7,34%. Dodatkowo odbiorcy pozytywnie reagowali na wiadomość. Najwięcej osób otwiera ją w dniu wysłania.

700 osób wykorzystało
swój kod urodzinowy.

Zrealizowano prawie 10 000 wysyłek

wiadomości urodzinowych (zarówno email, jak i SMS).

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies