Wszystkie wpisy

Klaudia Szostok

Jak powiadomienia web-push pomagają e-commerce?

Jak powiadomienia webpush pomagają e-commerce

Spis treści

Na rynku dostępne są różne narzędzia, które pozwalają na optymalizację działań marketingowych. Posiadają one wiele funkcji, które wspierają nasz marketing w biznesie e-commerce. Wprowadzanie nowych narzędzi, ich testowanie oraz próbowanie różnych kombinacji — wszystkie możliwości pozwalają na wypracowanie najlepszej komunikacji z naszymi odbiorcami. Jaką rolę odgrywają w tym wszystkim powiadomienia web-push? Te krótkie informacje pomagają nam kontaktować się z internautami niemal na każdym sprzęcie i o dowolnym czasie, każdego dnia. Doskonale budują wizerunek nowoczesnej marki, będącej blisko swoich klientów. Przyjrzyjmy się, jak powiadomienia push wspierają biznes e-commerce.

Czy kontakt z odbiorcą może być jeszcze sprawniejszy?

Nowoczesny handel zmienia się bardzo dynamicznie i bardzo ważne jest nadążanie za konkurencją oraz swoimi potencjalnymi klientami, w tym tworzenie indywidualnych treści. Odpowiedzią na oczekiwania współczesnego konsumenta jest idea omnichannel [1]. Szerzej pisaliśmy o niej w artykule 3 sprawdzone sposoby na omnichannel marketing. Tutaj warto przypomnieć, że jest to długofalowe podejście, które zakłada integrację wielu kanałów dotarcia. Integracja ta ma służyć wygodzie klienta i to jego stawiać w centrum uwagi.

Jednym z kanałów, który możemy użyć, realizując strategię omnichannel są właśnie powiadomienia push. Notyfikacje doskonale uzupełnią naszą komunikację i pozwolą na budowanie trwalszych więzi. Będąc częścią większej całości, umożliwiają skuteczniej realizować kampanie i przeprowadzać klienta po ścieżce zakupowej aż do finalizacji transakcji.

 

Web push stworzony z myślą o branży rozrywkowej i komunika

Obraz 1. Przykład kreacji web-push, przygotowanej z myślą o branży rozrywkowej.
Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

Jakie mogą być cele powiadomień push?

Notyfikacje web-push mają wiele zastosowań. Jako narzędzie używane w codziennej komunikacji mogą informować o:

  • nowym wpisie na blogu, 
  • nowym produkcie czy aktualnej promocji. 


Web-pushe
odpowiadają na zachowania użytkownika w sieci i pokazują mu spersonalizowane treści, które mogą wzbudzić jego zainteresowanie. Używając powiadomień push możemy zwiększyć zwiększyć ruch na naszej stronie, gdyż ich konwersja wynosi nawet 30% [2].  

Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie notyfikacji web-push, więc czeka na nasze treści i jest nimi zainteresowany. W każdej chwili może sprawdzić, jak wyłączyć powiadomienia w swojej przeglądarce i zrezygnować z subskrypcji, więc nie musimy zastanawiać się, czy nasze treści trafią do folderu spam (jak w e-mail marketingu) czy innych negatywnych reakcji, jak w przypadku mediów społecznościowych.

Regularne kontaktowanie się z klientami, może skutecznie powiększyć grupę powracających użytkowników do naszego sklepu. Pozwala także zachęcić ich do wznowienia przerwanych zakupów. Tak, powiadomienia web-push ratują porzucone koszyki! Klienci często odrywają się od zakupów z bardzo prozaicznych przyczyn, a później po prostu o nich zapominają. Krótka informacja, która pojawi się na ich pulpicie może zachęcić ich do powrotu i zakończenia zakupów. Dzięki web-pushom poznajemy lepiej naszych odbiorców.

 

Wykorzystując ankiety w notyfikacjach, pozwalamy użytkownikowi już jednym kliknięciem odpowiedzieć na zadane pytanie. W ten sposób my zyskujemy przydatną opinię, a klient może poczuć się częścią naszej społeczności — w łatwy i przyjemny sposób. Nie wszyscy wiedzą, że powiadomienia służą również do poszerzania bazy adresowej! W jaki sposób? W tej krótkiej wiadomości zapraszamy użytkowników do pobrania poprzez formularz np. e-booka i dzięki temu zyskujemy kolejne adresy e-mail — budujemy sieć kontaktów. 

Dlaczego warto wypróbować notyfikacje web-push?

Poznajmy kilka zalet z zastosowania powiadomień web-push:

  • Narzędzie proste w obsłudze niemal w każdej chwili możliwe do uruchomienia. 
  • Nie wymagają planowania wysyłek (jak e-mail), one się po prostu „pokazują”.
    Nie wymagają przez to zgody na przetwarzanie danych osobowych (RODO). Wystarczy zgoda wyrażona w przeglądarce.
  • Komunikacja z klientem w bazie może odbywa się także w trybie offline.
  • Zgodę na ich wyświetlanie wyraża nawet 87% UŻYTKOWNIKÓW
    (źródło: luty 2019, użytkownicy strony SARE.pl)

Czy powiadomienia web-push to rozwiązanie dla każdego biznesu e-commerce?

Zastanawiając się nad wprowadzeniem nowego rozwiązania, analizujemy wiele czynników — zbieramy wiele danych przed podjęciem ostatecznej decyzji. Za przetestowaniem notyfikacji web push w naszym biznesie przemawia łatwość i szybkość ich wprowadzenia. Możemy uruchomić je kilkoma kliknięciami. Prosta integracja z innymi kanałami pozwala nam prowadzić spójną komunikację wszędzie tam, gdzie znajduje się nasz odbiorca. Co ważne — doskonale sprawdzają się na desktopie oraz na urządzeniach mobilnych.

 

Obraz 2. Przykłady kreacji web-push dla branży e-commerce. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Notyfikacje wspierają szereg naszych działań:

 

Są integralną częścią systemu do marketing automation. Powiadomienia push to narzędzie warte uwagi niezależnie od wielkości naszej firmy. Jeśli działamy w e-commerce, to właśnie takich nowoczesnych rozwiązań i form kontaktu oczekują nasi klienci.

 

 

 

 

system-sare-badania-ankiety
Poprzedni

Przykład ankiety – jak wykorzystać moc badań?

Następny

CTA – 3 skuteczne przykłady wezwania do działania

Skuteczne CTA - jak go stworzyć
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę