Spis treści
Na rynku dostępne są różne narzędzia, które pozwalają na optymalizację działań marketingowych. Posiadają one wiele funkcji, które wspierają nasz marketing w biznesie e-commerce. Wprowadzanie nowych narzędzi, ich testowanie oraz próbowanie różnych kombinacji — wszystkie możliwości pozwalają na wypracowanie najlepszej komunikacji z naszymi odbiorcami. Jaką rolę odgrywają w tym wszystkim powiadomienia web-push? Te krótkie informacje pomagają nam kontaktować się z internautami niemal na każdym sprzęcie i o dowolnym czasie, każdego dnia. Doskonale budują wizerunek nowoczesnej marki, będącej blisko swoich klientów. Przyjrzyjmy się, jak powiadomienia push wspierają biznes e-commerce.
Czy kontakt z odbiorcą może być jeszcze sprawniejszy?
Nowoczesny handel zmienia się bardzo dynamicznie i bardzo ważne jest nadążanie za konkurencją oraz swoimi potencjalnymi klientami, w tym tworzenie indywidualnych treści. Odpowiedzią na oczekiwania współczesnego konsumenta jest idea omnichannel [1]. Szerzej pisaliśmy o niej w artykule 3 sprawdzone sposoby na omnichannel marketing. Tutaj warto przypomnieć, że jest to długofalowe podejście, które zakłada integrację wielu kanałów dotarcia. Integracja ta ma służyć wygodzie klienta i to jego stawiać w centrum uwagi.
Jednym z kanałów, który możemy użyć, realizując strategię omnichannel są właśnie powiadomienia push. Notyfikacje doskonale uzupełnią naszą komunikację i pozwolą na budowanie trwalszych więzi. Będąc częścią większej całości, umożliwiają skuteczniej realizować kampanie i przeprowadzać klienta po ścieżce zakupowej aż do finalizacji transakcji.
Obraz 1. Przykład kreacji web-push, przygotowanej z myślą o branży rozrywkowej.
Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Jakie mogą być cele powiadomień push?
Notyfikacje web-push mają wiele zastosowań. Jako narzędzie używane w codziennej komunikacji mogą informować o:
- nowym wpisie na blogu,
- nowym produkcie czy aktualnej promocji.
Web-pushe odpowiadają na zachowania użytkownika w sieci i pokazują mu spersonalizowane treści, które mogą wzbudzić jego zainteresowanie. Używając powiadomień push możemy zwiększyć zwiększyć ruch na naszej stronie, gdyż ich konwersja wynosi nawet 30% [2].
Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie notyfikacji web-push, więc czeka na nasze treści i jest nimi zainteresowany. W każdej chwili może sprawdzić, jak wyłączyć powiadomienia w swojej przeglądarce i zrezygnować z subskrypcji, więc nie musimy zastanawiać się, czy nasze treści trafią do folderu spam (jak w e-mail marketingu) czy innych negatywnych reakcji, jak w przypadku mediów społecznościowych.
Regularne kontaktowanie się z klientami, może skutecznie powiększyć grupę powracających użytkowników do naszego sklepu. Pozwala także zachęcić ich do wznowienia przerwanych zakupów. Tak, powiadomienia web-push ratują porzucone koszyki! Klienci często odrywają się od zakupów z bardzo prozaicznych przyczyn, a później po prostu o nich zapominają. Krótka informacja, która pojawi się na ich pulpicie może zachęcić ich do powrotu i zakończenia zakupów. Dzięki web-pushom poznajemy lepiej naszych odbiorców.
Wykorzystując ankiety w notyfikacjach, pozwalamy użytkownikowi już jednym kliknięciem odpowiedzieć na zadane pytanie. W ten sposób my zyskujemy przydatną opinię, a klient może poczuć się częścią naszej społeczności — w łatwy i przyjemny sposób. Nie wszyscy wiedzą, że powiadomienia służą również do poszerzania bazy adresowej! W jaki sposób? W tej krótkiej wiadomości zapraszamy użytkowników do pobrania poprzez formularz np. e-booka i dzięki temu zyskujemy kolejne adresy e-mail — budujemy sieć kontaktów.
Dlaczego warto wypróbować notyfikacje web-push?
Poznajmy kilka zalet z zastosowania powiadomień web-push:
- Narzędzie proste w obsłudze — niemal w każdej chwili możliwe do uruchomienia.
- Nie wymagają planowania wysyłek (jak e-mail), one się po prostu „pokazują”.
Nie wymagają przez to zgody na przetwarzanie danych osobowych (RODO). Wystarczy zgoda wyrażona w przeglądarce. - Komunikacja z klientem w bazie może odbywa się także w trybie offline.
- Zgodę na ich wyświetlanie wyraża nawet 87% UŻYTKOWNIKÓW
(źródło: luty 2019, użytkownicy strony SARE.pl)
Czy powiadomienia web-push to rozwiązanie dla każdego biznesu e-commerce?
Zastanawiając się nad wprowadzeniem nowego rozwiązania, analizujemy wiele czynników — zbieramy wiele danych przed podjęciem ostatecznej decyzji. Za przetestowaniem notyfikacji web push w naszym biznesie przemawia łatwość i szybkość ich wprowadzenia. Możemy uruchomić je kilkoma kliknięciami. Prosta integracja z innymi kanałami pozwala nam prowadzić spójną komunikację wszędzie tam, gdzie znajduje się nasz odbiorca. Co ważne — doskonale sprawdzają się na desktopie oraz na urządzeniach mobilnych.
Obraz 2. Przykłady kreacji web-push dla branży e-commerce. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Notyfikacje wspierają szereg naszych działań:
- e-mail marketing,
- akcje w social mediach,
- lead nurturing i wiele innych.
Są integralną częścią systemu do marketing automation. Powiadomienia push to narzędzie warte uwagi niezależnie od wielkości naszej firmy. Jeśli działamy w e-commerce, to właśnie takich nowoczesnych rozwiązań i form kontaktu oczekują nasi klienci.