Wszystkie wpisy
monika

monika

Cross-selling i up-selling – czyli jak sprzedawać więcej?

cross-selling i up-selling jakie korzyści przynoszą

Spis treści

W jaki sposób maksymalizować zyski z jednej transakcji? Cross-selling i up-selling odpowiadają na to pytanie! Dzięki tym technikom zwiększanie wyników naszej sprzedaży jest o wiele łatwiejsze, niż się wydaje. Włączenie ich do naszej strategii sprzedażowej i wykorzystanie potencjału marketing automation pozwala działać w sposób automatyczny, a do tego w pełni spersonalizowany.

 

Cross-selling i up-selling — techniki znane od lat

W artykule Cross-selling — zamknięcie sprzedaży to dopiero początek przybliżyliśmy zalety sprzedaży komplementarnej. Ta technika sprzedaży usług powiązanych pozwala przywiązać klienta do marki dzięki wypełnieniu jego otoczenia produktami związanymi z już zakupionym przedmiotem czy usługą. A jednocześnie naturalnie zwiększa nasze zyski poprzez rozbudowywanie koszyka klienta o kolejne zamówienia.

Up-selling natomiast podwyższa wartość zamówienia poprzez oferowanie produktu o tym samym zastosowaniu ale wyższej cenie niż dobro oglądane przez użytkownika. Może to oznaczać pakiet premium lub dodatkowe funkcje.

Cross-selling i up-selling są znane w sprzedaży tradycyjnej niemal od zawsze. Doświadczony sprzedawca sam łączy produkty w grupy. Wyobraźmy sobie sklep z artykułami gospodarstwa domowego, w którym klient ogląda żelazko w określonej cenie. Warto zaproponować mu ergonomiczną deskę do prasowania, ale też pokazać produkt o lepszych funkcjach, które — za niewielką dopłatą — oszczędzą jego czas i wysiłek. Narzędzia marketingu automatycznego pozwalają przyjemnie wprowadzić takie działania do naszego biznesu internetowego!

 

Funkcje marketing automation: cross-selling i up-selling

Sprzedaż wiązana wraz z proponowaniem produktu o wyższym standardzie niejednokrotnie pozwala lepiej odpowiedzieć na potrzeby klienta. Dzięki temu czuje on naszą opiekę i chętniej do nas wraca. Takie spersonalizowane podejście możemy realizować również w sieci i to w sposób zupełnie zautomatyzowany!

Jak stosować cross-selling, up-selling i inne techniki sprzedaży w Internecie? Systemy takie jak SAREhub udostępniają łatwe narzędzia, dzięki którym bez wysiłku w odpowiednim czasie wyświetlimy użytkownikowi pożądane produkty — idealnie pasujące do tych już przez niego oglądanych. Możemy wykorzystać do tego direct marketing, odpowiednio spersonalizować stronę www, wyświetlić powiadomienie web push czy użyć kanału display. Wszystko to w ściśle określonym czasie.

Jaki to czas i jakie produkty najlepiej proponować? Przy pomocy SAREhub i tworzonych w nim kampanii możemy porównać rezultaty i wybrać optymalny komunikat, którym docieramy do użytkownika. Na tego typu pytanie odpowie nam również market research, czyli obserwacja rynku i naszych klientów.

Przykład:

Do ulubionych perfum zaproponuj inne kosmetyki z tej samej serii np. krem i szminkę.

rekomendacje cross-selling jakie produkty pasują do twojego produktu

Obraz 1. Przykład odpowiedniego zastosowania cross-sellingu, czyli rekomendacji produktów komplementarnych. Źródło: Archiwum SAREhub.

 

Po co stosować badania rynkowe?

Market research pozwala zoptymalizować nasz cross-selling i up-selling. W jaki sposób? Badanie rynku pomaga poznać konkurencję, popyt na konkretne usługi oraz potrzeby wyznaczonych grup odbiorców. Warto przeprowadzać takie analizy na każdym etapie działalności. Dzięki badaniom rynkowym marketer trafniej zaplanuje działania marketing automation i będą one skuteczniejsze.

Market research ma na celu zdobycie wiedzy niezbędnej do podejmowania efektywnych działań marketingowych oraz handlowych [1].

Dzięki badaniom rynkowym możemy dowiedzieć się przykładowo:
– co skłania naszych odbiorców do nabywania towarów lepszych, niż zakładali;
– jak często kupują oni produkty komplementarne;
– jak oceniają naszą ofertę, czego im brakuje.

Marketerzy wykorzystujący te różnorodne techniki badań i sprzedaży lepiej odpowiadają na potrzeby swoich odbiorców, a dzięki temu firmy cieszą się większymi zyskami.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sarehub.com

 

jak-zrobić-kampanie-sms-1520x500
Poprzedni

Jak przeprowadzić kampanię SMS?

Następny

Funkcje systemu mailingowego SARE, które warto znać

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę