Raport Świąteczny Deloitte

Na to i wiele innych pytań odpowiada badanie przeprowadzone przez firmę Deloitte. Już po raz szósty sprawdzano co i dlaczego decyduje o wydatkach Polaków w tym okresie. Zapraszamy do zapoznania się z naszym krótkim podsumowaniem.


Pierwsze wnioski.

W badaniu wzięło udział 763 respondentów z Polski, którzy odpowiadali na szereg pytań dotyczących takich aspektów, jak: wydatki, czas przygotowań czy nawet nastrój towarzyszący zakupom. Dzięki temu otrzymujemy szczegółową analizę zachowania konsumentów.
Obraz jakiego klienta nam się zatem wyłania? Wśród respondentów panuje tendencja wzrostowa w ocenie stabilizacji życiowej, jak i finansowej. Mimo pewnej dozy pesymizmu, konsumenci wierzą, że sytuacja gospodarcza będzie się poprawiać.

 

Jak będziemy kupować?

Kolejnym ważnym spostrzeżeniem jest rosnący pragmatyzm wśród badanych. Polacy coraz rzadziej kierują się impulsem, a coraz częściej świadomie planują koszyk zakupowy.  Zmieniające się tendencje widać chociażby po spadku znaczenia zakupów spożywczych – po raz pierwszy nie będą one głównym wydatkiem. Wśród prezentów najczęściej pojawią się książki lub pieniądze. Ważne będzie też miejsce dokonywania zakupów w tym okresie. W dyskontach (63% udziału w rynku) częściej kupimy żywność niż w hipermarketach. Z kolei duże sklepy i galerie handlowe są niekwestionowanymi liderami jeśli chodzi o zakupy prezentowe.

 

A co ze e-sklepami?

Polacy coraz chętniej kupują w Internecie, jednak wciąż sporą przewagę mają sklepy tradycyjne. Warto jednak odnotować wzrost świadomości klienta w Internecie. Aż 93% używa porównywarek cenowych, zaś 71% zdaje się w poszukiwaniach na newslettery i informacje otrzymywane pocztą elektroniczną. Mimo piątej pozycji na liście najczęściej wybieranych miejsc zakupu, sklepy internetowe co roku zyskują kilka procent  konsumentów. Ich pozycja będzie wciąż rosła.

 

Podsumowanie.

Naszym zdaniem, badanie pokazuje iż świadomość Polskich konsumentów wzrasta.  Nie tylko same zakupy stają się lepiej zaplanowane w czasie (ponad 40% respondentów zaopatrzy się już na początku grudnia), ale i na znaczeniu zyskuje miejsce ich dokonywania. Dzisiejszy klient potrafi aktywnie używać Internetu, jako narzędzia do poszukiwania miejsc sprzedaży jak i najlepszych ofert. Wzrost konkurencyjności oferty zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i e-biznesie stanowi odpowiedź na rosnącą świadomość
i oczekiwania klientów.

 

Pełny raport dostępny pod linkiem[:]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA