Spis treści
Zastanawiasz się, jak zwiększyć wartość koszyka w Twoim sklepie? Bogata oferta wymaga właściwej prezentacji. Wykorzystuj rekomendacje produktowe, a trafisz do swoich klientów tylko z dopasowanym asortymentem. Użytkownicy oczekują, że treści, które otrzymują spełnią ich oczekiwania. Tylko przy użyciu spersonalizowanej komunikacji możesz osiągnąć sukces. Dzięki narzędziom marketing automation to prostsze, niż myślisz.
Aż 77% kupujących online przyznaje, że dokonało dodatkowych zakupów w oparciu o rekomendacje produktów.
Rekomendacje produktowe a wartość koszyka
Polecaj produkty komplementarne na podstawie historii zakupów klienta. Najprostszy przykład? Klient kupuje markowe obuwie. Chce dobrze o nie dbać. Dlatego warto podpowiedzieć mu, które środki ochronią materiał, by buty służyły mu jak najdłużej. A może zdecyduje się na sznurówki, łyżkę lub wkładki do butów? A skoro jest zadowolony ze swojego wyboru, może zainteresują go także inne modele? Rekomendowanie produktów pozwala budować długofalową relację z klientem. Pisaliśmy już o tym w artykule „Cross-selling: zamknięcie sprzedaży to dopiero początek”. Oprócz dodatkowych przedmiotów przypominaj użytkownikom o produktach, których jeszcze nie zdecydowali się kupić. Być może coś oderwało ich od zakupów i chętnie do nich powrócą, jeśli tylko się przypomnisz? Ustaw odpowiednie parametry, dzięki którym zaoferujesz przedmioty o lepszych właściwościach, większej ilości funkcji.
Dzięki temu już w trakcie zakupów klient ma poczucie szerokiego wyboru w jednym miejscu. A to przekłada się na wartość jego koszyka. Klient, który już trafił na naszą stronę, daje nam ogromne możliwości przekonania go, że jest we właściwym miejscu! Systemy marketing automation, takie jak SAREsystem pomogą zoptymalizować komunikację, oszczędzą Twój czas i przełożą się na konwersję w Twoim e-commerce.
Rekomendacje produktowe na podstawie wyszukiwanych fraz
Odpowiadaj na potrzeby natychmiast! Analiza wyszukiwania użytkowników pozwala zaproponować im dokładnie to, czego potrzebują. Zaproponowanie klientowi zestawu najczęściej oglądanych produktów pomoże mu podjąć ostateczną decyzję. Do rekomendowania produktów można wykorzystać różne kanały. Wyjątkową ofertę warto zaproponować w formie okienka pop-up czy display. Niezastąpionym narzędziem marketing automation jest też oczywiście odpowiednio zaplanowana wysyłka maili. Przykład: klient wyszukuje na naszej stronie walizek podróżnych. Notujemy, że ogląda także torby o określonych wymiarach. Na podstawie tych parametrów wysyłamy do niego wiadomość mailową ze spersonalizowaną ofertą. Jak? Wykorzystując marketing automation.
Dlaczego warto wdrożyć rekomendacje produktowe?
Rekomendacje produktowe zwiększają zaufanie naszych klientów. Użytkownicy częściej powracają do sklepu, w którym otrzymali pomoc, a podjęcie decyzji nie wymagało czasu ani wysiłku. Dla potencjalnego klienta rekomendacje to szybkość i wygoda, a dla nas… wzrost sprzedaży. Dodatkowo budujemy wizerunek marki mającej potrzeby klienta w centrum oraz godnej zaufania. A dzięki prostym narzędziom marketing automation zaplanowanie kampanii z rekomendacjami produktowymi jest także dla przedsiębiorców na rynku e-commerce łatwe i przyjemne.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami