Spis treści
Personalizacja komunikacji marketingowej tyle się o niej mówi, a mimo to wciąż wpadamy w sidła generalizacji. Kto z nas nie słyszał o pokoleniu X czy Y? Czy nie przypisujemy im oraz innym generacjom określonych cech? I słusznie! Grupy te cechują określone zachowania w Internecie, które mają przełożenie na ich decyzje zakupowe. Ale taki podział w dzisiejszym świecie nie jest wystarczający, by efektywnie zwiększać naszą sprzedaż.
Kierowanie komunikatów do zbyt szerokiej grupy odbiorców zwiększa nakłady finansowe, nie podnosząc efektywności działań.
PERSONALIZACJA NA WYŻSZYM POZIOMIE
Dziś chcielibyśmy opowiedzieć, dlaczego personalizacja treści przewyższa stereotypowe myślenie o grupach docelowych. Zilustrujmy to przykładem.
Załóżmy, że prowadzimy sklep motoryzacyjny. Początkowo segregujemy nasze bazy i chcąc, nie chcąc, skupiamy się na kampanii skierowanej do mężczyzn. Panie w analogicznym do zakładanego przez nas przedziału wiekowego są aktywne zawodowo, często mają dzieci, interesują się tematyką zdrowotną, odzieżową, lifestylową. Generalnie. Ale część z nich może znaleźć się na naszej stronie internetowej z konkretnymi oczekiwaniami wobec naszych produktów. I wtedy w personalizacji pomagają narzędzia marketingu automatycznego. Zbierają one zachowania użytkownika w sieci i przypisują do jego profilu. Dzięki temu możemy skierować odpowiednią ofertę poprzez różne kanały dotarcia, wykorzystując strategię omnichannel. W zależności od naszych potrzeb marketing automatyczny pomoże nam rozplanować wysyłkę stosownych maili, pozwoli spersonalizować naszą witrynę pod konkretnego użytkownika, ale też będziemy w stanie zaproponować unikatowe oferty w powiadomieniach web push. Bez pułapek stereotypów, lecz w oparciu o konkretne zachowania naszych potencjalnych klientów. Taka personalizacja powoduje, że trafiamy do zainteresowanych osób. Nawet jeśli nie mieszczą się w ramach naszej grupy docelowej.
PERSONALIZUJEMY KOMUNIKACJĘ POPRZEZ DOPASOWANE DO NAS NARZĘDZIA
Systemy marketing automation takie jak SARE pozwalają wybrać konkretne narzędzia, które najlepiej sprawdzą się w naszym biznesie. Tym sposobem personalizacja w marketingu dotyka również nas samych. Wybór i zaplanowanie konkretnych działań to klucz do sukcesu i zwiększenia zysków. To przedsiębiorca z pomocą najlepszych konsultantów od marketing automation decyduje, które środki sprawdzą się najlepiej przy danej kampanii. Stosowne narzędzia pozwalają dopasować nasz biznes do oczekiwań naszych klientów.
KLIENT W GĄSZCZU REKLAM
Nie ma niczego odkrywczego w stwierdzeniu, że codziennie zalewają nas miliony informacji. Także tych reklamowych. Użytkownik nierzadko odczuwa przesyt, irytację. Większość reklam staje się niezauważalna, jest nieświadomie ignorowana. Dlatego personalizacja działań marketingowych jest tak pomocna w dotarciu do potencjalnych klientów. Dzięki temu nie drażnimy ich nietrafionymi komunikatami. Z pomocą marketingu automatycznego niemalże czytamy w myślach użytkowników. I zwiększamy sprzedaż!
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami: kontakt@sare.pl