Spis treści
Uzyskaliśmy dane kontaktowe zainteresowanego konsumenta. Poszerzamy naszą bazę, budujemy sieć kontaktów, cieszymy się zainteresowaniem odbiorców. Jednak bez dodatkowych działań wszystkie dotychczasowe starania pójdą na marne. Ponawianie komunikacji z potencjalnym klientem jest elementem tzw. lead nurturing, czyli przygotowania kontaktu — leada do kupna naszej usługi. Bez obaw! Po to właśnie jest automatyczna wysyłka mailingu follow up. Objęcie każdego klienta właściwą opieką jest możliwe dzięki narzędziom marketing automation.
CO TO JEST FOLLOW UP?
Follow up to w najprostszym tłumaczeniu wiadomość przypominająca, będąca kontynuacją rozpoczętego tematu. Często zbyt wiele energii poświęcamy na zdobywanie wciąż nowych kontaktów kosztem już nawiązanych relacji. Zaniedbujemy klienta po pierwszym kontakcie, skreślając go bądź kierując do niego niedopasowane komunikaty. A często dla finalizacji zakupów wystarczyłby impuls w postaci wiadomości o ciekawym temacie. Follow upy tworzą więc istotny dla sprzedaży proces pielęgnowania już pozyskanych leadów.
KIEDY KORZYSTAĆ Z FOLLOW UP?
Wysłanie wiadomości przypominającej może być przydatne w kilku sytuacjach:
- Dziękujemy za spotkanie lub maila i dosyłamy materiały, o których wcześniej wspominaliśmy.
- Niedawno przesłaliśmy ofertę i chcemy podtrzymać kontakt i pamięć o naszej marce.
- Twój Klient pobrał ebooka, założył konto demo i pytamy go o opinię.
- Milczenie klienta po wysłaniu oferty przedłuża się, więc przypominamy mu o przygotowanych atrakcjach. Mamy do czynienia z porzuconym koszykiem. Follow up może doskonale wpisać się w nasze działania remarketingowe. Tworzymy cykl maili (np. szkoleniowych) dla zapisanych użytkowników.
Dla każdej takiej grupy działań warto przygotować odrębny zestaw wiadomości. Dzięki narzędziom marketingu automatycznego ich wysyłka okazuje się prosta i przyjemna. Nie musimy pamiętać, ile dni minęło od ostatniego kontaktu z użytkownikiem. System zrealizuje wysyłkę zgodnie z naszym planem. Wyobraźmy sobie, że przesyłamy zainteresowanemu klientowi ofertę i spodziewamy się jego feedbacku. Dzięki zaplanowanym szablonom użytkownik otrzyma od nas przypomnienie z informacją, że wciąż czekamy na jego odpowiedź. Dlaczego sam nie odezwał się w wyznaczonym czasie? Wszyscy — kupujący — postępujemy podobnie. Przekładamy decyzje zakupowe w poszukiwaniu najlepszych okazji, porównujemy, zestawiamy. I zapominamy. Często bez odpowiedniego przypomnienia — klient po prostu nie powraca. Systematyczna komunikacja to podstawa budowania więzi, na jakiej powinno nam zależeć.
Przykład:
- fallow up 1: wiadomość powitalna – kilka minut od założenia konta DEMO
- fallow up 2: wiadomość z pytaniem, jak idzie testowanie – 2 dni od założenia konta DEMO
- fallow up 3: wiadomość z informacją o możliwościach, zaletach produktu – 7 dni od momentu założenia konta DEMO
- fallow up 4: itd… aż do momentu sprzedaży 😉
JAK STWORZYĆ SKUTECZNY FOLLOW UP?
System SARE pozwala wyselekcjonować z naszej bazy grupę, do której powinniśmy wystosować wiadomość przypominającą.
Odpowiednia segmentacja bazy chroni przed kierowaniem nietrafionych komunikat ów do niewłaściwych osób.
Gdy nasze kontakty są już odpowiednio podzielone, zadbajmy o każdy element wiadomości. Skupmy się na detalach. Zacznijmy od zbudowania dobrego pierwszego wrażenia. Co to oznacza w email marketingu?
Ze względu na to, że połowa naszych odbiorców otwiera pocztę za pomocą mobile — postawmy na krótki, chwytliwy temat. We wprowadzeniu nawiążmy do konkretnej sytuacji.
Nie bójmy się jasno komunikować celu naszej wiadomości. Ważny i jasny powód do kontaktu buduje dobry wizerunek marki, która wysyła takiego maila. Nie trudno sobie wyobrazić, że nasz e-mail utknął w skrzynce odbiorcy pomiędzy wieloma innymi.
Właściwie skonstruowane przypomnienie może na nowo zainteresować użytkownika, który zdążył już zapomnieć o naszej ofercie. Szanse na to są o wiele większe niż na zdobycie nowego kontaktu!
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami:
kontakt@sare.pl