Spis treści
Zbliża się kolejne ważne święto w e-commerce! Dzień zakochanych świętujemy coraz chętniej i to na rozmaite sposoby. Lubimy robić prezenty sobie i ukochanym. Święto miłości to czas, w którym okazujemy ją wszystkim dookoła. Jako marketerzy wykorzystajmy więc Walentynki niezależnie od branży!
To doskonały pretekst do zorganizowania dodatkowej promocji służącej rozbudowaniu bazy klientów, budowaniu relacji z obecnymi odbiorcami, a także podniesieniu sprzedaży.
Co jest sekretem skutecznej sprzedaży w walentynki? Czym możemy się wyróżnić na rynku i co zainteresuje naszych odbiorców?
Email Marketing Automation na Walentynki
Jak wynika z badania opublikowanego przez Picodi, aż 77% badanych zadeklarowało, że obchodzi Walentynki. Mimo że ten dzień kojarzy nam się głównie ze sprzedażą B2C, warto zaoferować coś wyjątkowego także naszym klientom biznesowym.
Możesz przygotować specjalny produkt lub zestaw dedykowany drugiej połówce – oczywiście w atrakcyjnej cenie. Jednak unikalna oferta to nie tylko prezenty dla bliskich! W Walentynki warto wykorzystać cross-selling, proponując konsumentom pakiet kilku usług w korzystnej cenie. Pokaż e-klientom, że to święto łączy nie tylko ludzi, ale także usługi.
Dzięki email marketing automation spersonalizujesz swoją walentynkową ofertę i skutecznie dotrzesz do różnych grup odbiorców. Tworząc różne kreacje, możesz precyzyjnie dopasować komunikację do większej liczby klientów, zwiększając tym samym skuteczność kampanii.
Kocha, nie kocha? Segmentacja bazy na Walentynki
Aby mieć pewność, że Twoja walentynkowa promocja trafi prosto do skrzynki odbiorczej konkretnego klienta, na samym początku przygotuj swoją bazę odbiorców. Segmentacja to bez wątpienia jeden z pierwszych kroków do skutecznego zaplanowania kampanii marketingowych. Podstawowy podział na płeć, wiek czy obszar zamieszkania to dzisiaj już standardowe działanie, które umożliwią Ci przedstawienie spersonalizowanej oferty, dopasowanej do preferencji klienta. Systemy do marketing automation pozwalają również obserwować zachowanie użytkowników na stronie internetowej. W ten łatwy i szybki sposób poznasz bliżej zainteresowania konkretnych użytkowników, aby później wykorzystać te informacje w personalizowanym komunikacie reklamowym. A to wszystko automatycznie.
Dzięki zautomatyzowanej segmentacji, możesz wszystkim swoim nowym klientom zaproponować w mailu zniżkę na pierwsze zakupy z okazji Walentynek. Użytkownika, który wykazał już wcześniej pewne zainteresowanie produktem lub usługą – zachęć do dołączenia do newslettera, aby być na bieżąco z najnowszymi promocjami. A swoim stałym, oddanym klientom podeślij inspiracje prezentowe – oczywiście dopasowane do ich zainteresowań.
Zdajemy sobie sprawę, że Walentynki już coraz bliżej, dlatego podsuwamy 5 gotowych scenariuszy kampanii z wykorzystaniem automatyzacji.
1. Podniesienie sprzedaży poprzez kody rabatowe w wysyłkach e-mail
Seria wysyłek e-mail z okazji Walentynek może sprawdzić się w niemal każdej branży. Wystarczy, że mamy w bazie adres mailowy klienta, a na podstawie jego dotychczasowej aktywności, zainteresowań oraz zakupów — możemy wysłać mu odpowiednią wiadomość z kodem promocyjnym, na przykład na określony asortyment w naszym sklepie. System SARE umożliwia wysłanie trzech rodzajów takich kodów:
- w formie tekstowej,
- jako EAN 13 (kod kreskowy),
- jako QR kod.
Dzięki takiemu zróżnicowaniu kody mogą być realizowane zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. Klient bezpośrednio z maila może trafić na dedykowany landing page, do zakładki z odpowiednimi produktami czy na listę oddziałów stacjonarnych i w wygodny sposób zrealizować swój kod zniżkowy. Ograniczenie czasu trwania promocji zmobilizuje klienta do zakupów.
2. Budowanie relacji poprzez kampanię SMS
Nie bój się kontaktować z odbiorcami również poprzez kanał mobile. Pamiętaj, że wskaźnik otwarć tych wiadomości sięga aż 98% (wg. Dynmark). Walentynkowy SMS możesz śmiało wysłać do całej bazy zapisanej do newslettera, jeśli posiadasz do nich numer. Dzieląc klientów np. w zależności od czasu, jaki minął od ostatnich zakupów, lepiej dopasujesz wysyłane do nich komunikaty. Jakie efekty przyniesie nam taka wysyłka? SMS może kierować na walentynkowy landing page, ale również zawierać unikatowy kod do wykorzystania w sklepie online lub offline. Ta krótka wiadomość przypomni klientowi o Twojej ofercie specjalnej i zaprosi do zakupów. Dowiedz się więcej o kampaniach SMS w SARE.
3. Łączenie kanałów offline i online
4. Informowanie o aktualnych zniżkach za pomocą web pushy
Uruchomiłeś nową promocję walentynkową? Chcesz zachęcić użytkowników do powrotu na stronę sklepu i do złożenia zamówienia? Web pushe idealnie się tutaj sprawdzą. Wykorzystaj dostępne w systemie SARE powiadomienia web-push i zachęć klientów do zakupu. Warto oprócz samej treści w tym krótkim komunikacie dodać również produkt, który może zainteresować odbiorcę oraz spersonalizowany rabat.
Stosując web-pushe w okresie Walentynek w swoim e-commerce, zwiększysz szansę na konwersję. Tego typu powiadomienia możesz wyświetlić każdemu użytkownikowi, który wcześniej wyraził zgodę na ich otrzymywanie.
5. Uratuj porzucone walentynki
Według badania Baymard Institute aż 67% koszyków zakupowych w e-sklepach zostaje porzuconych jeszcze przed finalizacją transakcji. Niektórzy klienci nie są od razu gotowi do zakupu. Dodają produkt do koszyka i opuszczają witrynę, szukając lepszego prezentu na innych stronach. Do częstych powodów porzucenia koszyka zaliczamy również wysokie koszty dostawy czy zbyt wolne ładowanie się strony www. Systematyczne monitorowanie i analiza, w którym momencie użytkownicy porzucają koszyki, na pewno pomoże wykluczyć błędy na stronie i przeszkody w zakupach. Natomiast koszyki, które zostały porzucone z innych powodów możesz uratować za pomocą kampanii retargetingowej.
Jak śledzić efekty kampanii w Walentynki i nie tylko?
Żadna kampania nie zakończy się pełnym sukcesem, jeśli nie przeanalizujesz dokładnie jej efektów. Z tego względu w każdej wysyłce email czy sms ustawiasz inne kody promocyjne, by z łatwością śledzić wyniki działań i analizować kolejne akcje marketingowe. Dzięki temu widzisz, które grupy najlepiej zareagowały na promocję i które kreacje bądź częstotliwość działań sprawdziły się najlepiej.
A jak działa aplikacja do zbierania danych kontaktowych? Po uzupełnieniu formularza przez klienta wysyłana jest do sklepu paczka ZIP z wszystkimi danymi. Bez problemu możesz przenieść plik do wewnętrznego CRM. Wysyłanie unikatowych kodów oraz zbieranie danych w systemie SARE pozwala dokładnie śledzić efektywność każdej kampanii. Przetestuj to w najbliższe święto zakochanych i zwiększ swoje zyski z okazji tej wyjątkowej daty w kalendarzu marketera.
Już dziś zaplanuj swoją kampanię z okazji walentynek! Wypróbuj nasze propozycje w praktyce i wykorzystaj najnowsze szablony w systemie SARE!
Napisz lub zadzwoń