Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Segmentacja nie tylko od święta

segmentacja na dzień kobiet

Spis treści

Kalendarz jest pełen ważnych dat i wydarzeń, które stają się kolejnymi inspiracjami dla każdego marketera. Już wkrótce święto wszystkich pań. Doskonała okazja na komunikację z Twoimi klientami.

Dedykowana kampania mailowa, czy to wizerunkowa, czy sprzedażowa może dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Jednak aby była skuteczna, musisz zastanowić się do kogo najlepiej ją skierować. W przypadku 8 marca zarówno kobiety ucieszą się ze spersonalizowanej oferty e-mailowej, jak i mężczyźni zainspirują się Twoim pomysłem na prezent. Według badańaż 75% mężczyzn w Polsce świętuje ten dzień, a 86% z nich wydaje pieniądze na upominek. Jak zatem skutecznie segmentować?

Segmentacja od podstaw

Segmentacja własnej bazy odbiorców to podział klientów na mniejsze grupy, które charakteryzują się wspólnymi cechami i poziomem zaangażowania. Użytkowników możemy podzielić zarówno pod względem behawioralnym jak i demograficznym.
Użytkowników możemy podzielić na kilka grup. Przykładowa segmentacja bazy klientów:

– nowy klient – użytkownik, który zapisał się do newslettera.

– potencjalny klient – użytkownik, który zapisał się do Twojej bazy, odbiera komunikację, jednak nie dokonał zakupu.

– stały klient – użytkownik, który zrobił zakupy w sklepie i odbiera komunikację.

– nieaktywny klient – użytkownik, który np. od 6 miesięcy nie zrobił zakupów, ani nie odbiera Twojej komunikacji.

Segmentacja to jeden z pierwszych kroków do skutecznego zaplanowania działań marketingowych i efektywnej komunikacji do swoich klientów!

Segmentacja behawioralna w email marketing automation

Podział na płeć, wiek czy obszar zamieszkania (geolokalizacja) to dzisiaj już standardowe działanie, aby dotrzeć do wyselekcjonowanych grup z właściwym komunikatem. Systemy marketing automation pozwalają obserwować zachowanie użytkownika na naszej stronie. W ten sposób poznajemy preferencje i zainteresowania użytkownika, by we właściwym momencie wystosować odpowiedni komunikat reklamowy. A to wszystko w sposób zupełnie automatyczny.

Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu segmentacji możemy prowadzić zróżnicowane, zautomatyzowane wysyłki do różnych grup odbiorców, w zależności od ich zaangażowania.

Dzięki zautomatyzowanej segmentacji, nowemu klientowi zaproponujemy zniżkę na pierwsze zakupy z okazji Dnia Kobiet. Coś innego wyświetlimy użytkownikowi, który jest już zainteresowany naszymi usługami — zachęcimy go do związania się z marką poprzez subskrypcję newslettera z najnowszymi promocjami i rabatami dedykowanymi stałym klientom — w tym najnowszą zniżką tylko dla wybranych na Dzień Kobiet. Zatroszczmy się o nich, dzieląc się wartościowymi treściami i newsami. Natomiast odmienne działania — aktywizujące — podejmiemy w stosunku do użytkowników nieaktywnych. Aby przekonać ich do powrotu, możemy zaproponować nowości z asortymentu ze specjalnym, dedykowanym rabatem. 

Sprzedaż w Dniu Kobiet

W Dniu Kobiet inaczej będziesz komunikować się z kobietami, inaczej z mężczyznami. Panów zachęcaj do kupowania prezentów swoim wybrankom. Te z kolei spróbuj przekonać do zrobienia sobie małych przyjemności w ich święto. Obie grupy są otwarte na rekomendacje produktowe, cross-selling i up-selling. Podpowiedz im, jakie produkty pasują do siebie, o które warto rozszerzyć zamówienie, albo skorzystaj z opcji “Inni kupili również”. Odpowiednio stargetowaną kampanię bardzo łatwo zaplanować przy pomocy narzędzi email marketing automation.

Segmentacja na Dzień Kobiet

Przy okazji Dnia Kobiet, czy wiesz że Agencja Garden of Words i dom badawczy Maison przeprowadziły badanie „Polki same o sobie”? Celem badania było poznanie zachowań kobiet jako konsumentek. Na podstawie tego badania wyodrębniono 7 grup Polek, o różnych preferencjach zakupowych [1]. Każda z tych grup cechuje się odmiennym podejściem do zakupów, innymi obawami i wyzwaniami dnia codziennego.
Odpowiednio zadane pytanie: czego potrzebują bądź o czym marzą panie w Dniu Kobiet — dzięki segmentacji bazy pozwoli Ci lepiej sprecyzować odpowiedź na ich potrzeby. A skoro kobiety mają tak silny głos wśród naszych odbiorców i to właśnie one chętniej kupują w sieci — warto zadbać o nie szczególnie, nie tylko 8 marca 😉

 Chcesz dowiedzieć się więcej na temat automatyzacji email marketingu? Skontaktuj się z nami: kontakt@sare.pl

 

Bezpieczeństwo w sieci
Poprzedni

Przezorny zawsze ubezpieczony – jak zachować minimum bezpieczeństwa i nie popłynąć w sieci?

Następny

Do rozbudowania bazy jeden kod, jeden jedyny kod i… coś więcej!

rozbudowa_bazy
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę