Spis treści
W poprzedniej części przedstawiliśmy nieco danych na temat email marketingu. Dziś pokrewna dziedzina e-commerce w liczbach: marketing automation. Jak wyglądają najświeższe dane i prognozy? Branża rozwija się bardzo dynamicznie, ale udało nam się uchwycić kilka nowości. A może już o tym wiedzieliście? Sprawdźcie sami.
MARKETING AUTOMATYCZNY W LICZBACH
Statystyki Salesforce podają, że w ciągu najbliższych trzech lat 21% liderów marketingu planuje zainwestować w platformy do marketingu automatycznego, a 67% z nich już takich używa.
Firma Venture Harbour podaje natomiast, że 79% marketerów korzysta z platform marketingu automatycznego minimum trzy lata. Te imponujące dane potwierdzają skuteczność narzędzi marketing automation. Strategic IC podaje, że firmy odnotowują dzięki temu minimum 10% wzrostu zysków do 9 miesięcy od uruchomienia systemu. Linked in potwierdza, że 80% przedsiębiorców używających narzędzi marketingu automatycznego generuje sobie więcej potencjalnych klientów.
WYDATKI NA MARKETING AUTOMATYCZNY
Martech Today przewiduje, że wydatki na technologie sięgną do roku 2023 aż 25,1 mld USD. Firma Gartner przeprowadziła badania, które potwierdziły, że obecnie technologie marketingu automatycznego stanowią 33% średniego budżetu marketingowców. 28% z tych wydatków niezbędne jest do budowania sprawnej infrastruktury niezbędnej do działania takiego oprogramowania. Nakłady te mają realne odzwierciedlenie w zyskach.
Obraz 1. Wykres przedstawia prognozowane wydatki na narzędzia do automatyzacji marketingu od 2017 do 2023 roku.
CZASY MOBILNOŚCI
Responsywność stron staje się coraz istotniejsza dla sprzedaży internetowej. Dlaczego? Rok 2015 był przełomowym czasem, w którym to wyszukiwanie z urządzeń mobilnych przekroczyło ilość wyszukiwań z desktopów. W 2017 prawie połowa odwiedzin witryn internetowych pochodziła z urządzeń mobilnych. To prawda, że przerzucamy się na urządzenia mobilne, bo dzięki temu możemy wykorzystać wolny czas wszędzie — w drodze do pracy, w kolejce czy… Odpoczywając na kanapie. Trend ten będzie się utrzymywał również dzięki temu, że technologia nadąża za oczekiwaniami użytkowników. A ci chcą robić zakupy w każdym miejscu i o każdej porze. Dlatego zadbanie o to, by nasze narzędzia sprawdzały się na urządzeniach mobilnych to absolutna konieczność.
BAZY DANYCH Z MARKETING AUTOMATION
Nadeszły czasy spersonalizowanej komunikacji. Zatrzymajmy się przykładowo na targetowaniu geograficznym. 18% lokalnych wyszukiwań prowadzi do sprzedaży tego samego dnia. To oznacza, że właściwe targetowanie przed rozpoczęciem kampanii to konieczność. Dzielenie odbiorców pozwala zarządzać listami w sposób kompleksowy. Dlaczego to takie istotne? 74% użytkowników czuje irytację, gdy witryna nie jest dopasowana do ich oczekiwań , a 59% przyznaje, że personalizacja ma wpływ na ich decyzje zakupowe.
Obraz 2. Na wykresie przedstawiono korzyści automatyzacji marketingu.
REKOMENDACJE PRODUKTÓW Z MARKETINGIEM AUTOMATYCZNYM
Włączenie rekomendacji produktów do naszych działań marketingowych zwiększa naszą sprzedaż. Tę oczywistość potwierdzają dane statystyczne. Raport Monetate pokazuje, że klienci są w stanie zwiększyć wartość swojego zamówienia aż o 33%, wybierając polecane produkty. Zaplanowanie kilku scenariuszy kampanii odpowiednich do różnych segmentów naszej bazy danych to klucz do sukcesu.
Mamy nadzieję, że kilka powyższych faktów zainspiruje Was do podejmowania nowych działań i jeszcze efektywniejszego wykorzystania narzędzi marketingu automatycznego w swoim biznesie.
Masz pytania o marketing automation?
Napisz do nas!
Zarekomendujemy Ci właściwe działania
kontakt@sare.pl