Spis treści
Obecna epidemia zmieniła wiele aspektów życia, w tym komunikację – nie tylko tę międzyludzką, wewnątrz firmową, ale również tę na linii marka-klient. To, co teraz najważniejsze, to skupienie się na tym, by nie stracić kontaktu z naszymi codziennymi odbiorcami: klientami i pracownikami.
Zmieniłeś działanie – zmień komunikację do Twoich odbiorców
Być może jesteś w gronie tych przedsiębiorców, którzy z powodu koronawirusa musieli całkowicie zmienić swoje działanie, a co za tym idzie – sposób komunikacji, bo ta dotychczas realizowana nie pasuje do obecnej sytuacji. Podpowiemy Ci, jak ją zmienić, by nie stracić kontaktu z Twoimi odbiorcami.
SAREsystem umożliwia szybką komunikację dwoma kanałami: e-mail oraz SMS, które dodatkowo można ze sobą powiązać dzięki rozbudowanemu systemowi raportowania działań.
Jakie treści warto zaproponować teraz odbiorcom?
- Komunikaty o zmianach w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa – te krótsze, jak zmiana godzin otwarcia czy sposobów realizacji dostawy, możesz przesłać za pośrednictwem SMS, te dłuższe – jak informacje o zmianach w związku z wprowadzonymi ograniczeniami czy o prowadzonych działaniach CSR – za pomocą komunikatu mailowego.
- Informacje o promocjach i kody rabatowe – system SARE daje możliwość wygenerowania unikalnych kodów rabatowych (bądź wydzielenia kodów przygotowanych po stronie użytkownika) i ich łatwą implementację do kreacji e-mail, aby nagrodzić najbardziej aktywnych użytkowników i zachęcić ich do zakupów online, takie kody możesz również przesłać SMSem.
- Wieści o nowych inicjatywach, konkursach i życiu firmy “od kuchni”, np. o wsparciu lokalnych szpitali czy przekazanych na ten cel funduszach, wsparciu, jakiego udzielają pracownicy – może ktoś z nich jest wolontariuszem bądź zaangażował się w czytanie bajek najmłodszym za pośrednictwem social media? Dobrym pomysłem na zaangażowanie użytkowników może być też zaplanowanie konkursu z wykorzystaniem naszych produktów, w których pokazują jak towarzyszą im one i kiedy #zostająwdomu.
To tylko kilka przykładów – na pewno znajdziesz ich o wiele więcej! Pamiętaj, że w systemie znajdziesz szereg gotowych szablonów, które pozwolą Ci szybko przygotować skuteczny mailing. Dzięki gotowym mechanizmom, jak testy ABX czy zastosowaniu optymalizatora wysyłek, możesz docierać do odbiorców z najskuteczniejszym komunikatem i znaleźć najlepszy czas na realizację kampanii.
Zautomatyzuj wysyłki e-mail!
Czas to pieniądz – zawsze, nie tylko w czasie epidemii. Część komunikatów możesz realizować w sposób automatyczny, bez Twojego zaangażowania, oszczędzając w ten sposób nie tylko czas, ale i pieniądze.
Dzięki rozbudowanemu API, SAREsystem można zintegrować z prawie każdym narzędziem, którego używasz w swojej firmie. Za jego pośrednictwem możesz realizować wysyłki do Twoich odbiorców i informować ich o postępach w realizacji zamówienia, przekazać dane do śledzenia przesyłki czy poinformować o ewentualnych opóźnieniach, ale też zarządzać bazą zgromadzoną w SAREsystem. Integracja pozwala też na przekazanie danych z SAREsystem do Twojego systemu, aby dane wszędzie były zawsze aktualne.
Jeśli potrzebujesz wysłać do Twoich klientów różne załączniki, np. z indywidualnym rozliczeniem czy fakturą, SAREsystem również oferuje taką możliwość. Dzięki funkcji dynamicznych załączników komunikację możesz szybko zrealizować do całej bazy, bez potrzeby realizacji pojedynczych wysyłek.
Postaw na proste komunikaty w komunikacji wewnętrznej!
To nie czas na owijanie w bawełnę – w dobie epidemii dla Twoich pracowników liczy się skuteczny, prosty przekaz, który dostarczy im odpowiedzi na najważniejsze pytania.
Możesz do tego wykorzystać narzędzia SAREsystem, które znasz już doskonale z codziennego wykorzystywania ich w komunikacji marketingowej: wysyłki e-mail oraz komunikację za pomocą SMSów.
Być może dobrym pomysłem jest wprowadzenie cotygodniowego newslettera, z którego pracownicy dowiedzą się o najważniejszych zmianach? Po zakończeniu epidemii to samo narzędzie możesz wykorzystać do dzielenia się dobrymi nowinami: informacjami o sukcesach czy aby bliżej przedstawić nowe osoby, które dołączyły do Twojego zespołu.
Więcej na ten temat, a także o tym, jak wykorzystać SAREsystem w dobie pracy zdalnej znajdziesz w wpisie Jak system SARE wspiera pracę zdalną.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w realizacji kampanii bądź w realizacji innych działań, skontaktuj się z naszym działem Client Service: cs@sare.pl