Spis treści
Salelifter (Grupa SARE SA), spółka specjalizująca się w marketingu efektywnościowym przeprowadziła analizę 98 tys. formularzy kontaktowych. Celem było sprawdzenie najczęstszych błędów popełnianych przez użytkowników pozostawiających swoje dane do dalszego kontaktu. Analiza została wykonana z wykorzystaniem autorskiego narzędzia Expectus.
Wyniki analizy wskazują, że najwięcej problemów użytkownikom sprawia poprawne wpisanie adresu zamieszkania (17%) oraz numeru telefonu (13%). Ponad połowa wpisuje nieistniejącą miejscowość, a 45% niewłaściwy kod pocztowy. Prawie 80% błędów, wśród źle podanych numerów telefonów związanych jest z błędami składniowymi, nieistniejącym prefixem lub brakiem numeru.
1 na 10 Internatów wpisując adres e-mail popełnia błędy, takie jak np. błędy leksykalne (38%), niewłaściwe aliasy (26%)
czy nieistniejące domeny (21%).
Tworząc formularz kontaktowy należałoby się zastanowić, czy warto pozostawiać pole tekstowe, gdyż 67% Internatów wykorzystuje
to miejsce do wpisywania wulgaryzmów i zbitek literowych.
– Jak widać w procesach generowania danych kontaktowych Internautów mogą pojawić się różne błędy wpływające na jakość pozyskanego rekordu danych. Cieszy fakt, że pozostawienie poprawnego adresu e-mail nie jest największym problem dla wypełniających formularz kontaktowy. To pierwszy i najważniejszy krok, aby móc tworzyć bazy. Właśnie po to, aby wyeliminować te błędne rekordy danych stworzyliśmy narzędzie jakim jest Expectus. Dzięki niemu można weryfikować jakość podawanych danych na bieżąco (online) wykorzystując API naszego systemu. Expectus umożliwia również weryfikację posiadanej lub zakupionej bazy w modelu offline. – komentuje Agata Górny, Project Manager Salelifter Sp. z o.o.
Szczegółowe wyniki zostały przedstawione w formie infografiki:
[:]