Spis treści
Przekazujemy na Wasze ręce raport, w którym przedstawiamy wyniki Badania oraz refleksje i opinie ponad 2 tysięcy respondentów. Pytaliśmy o to w jaki sposób w pracy wykorzystywany jest e-mail marketing a także jak postrzegają te działania osoby używające poczty elektronicznej tylko w życiu codziennym.
Wspólnie zastanawialiśmy się również czy e-mail marketing wciąż utrzymuje pozycję lidera pośród narzędzi marketingu online. Wyniki w większości potwierdziły tendencje panujące na rynku, ale niektóre z nich okazały się również zaskakujące.
Podobnie jak w ubiegłym roku, najwięcej respondentów (27%) posiada co najmniej 5 kont pocztowych, a niemal połowa otrzymuje codziennie ponad 40 e-maili. Oznacza to, że co trzeci badany posługuje się 5 różnymi adresami e-mail, zakładanymi nie tylko w celach testowych, ale również ze względu na promocje i rabaty.
Według Badania, e-mail marketing bezsprzecznie pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych. 90% pytanych odpowiedziało, że dzięki niemu firma jest w stanie osiągać wymierne korzyści, jak utrzymanie relacji z klientem, wzrost sprzedaży czy zwiększenie odwiedzin strony www. Już 92% respondentów subskrybuje newslettery, głównie zorientowane na content. Wynik ten utwierdza nas w przekonaniu, że ciągle rozwijane narzędzia wspomagające ten kanał komunikacji wpływają na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie firmy. Warto więc w nie inwestować.
Wszystkim, którzy wzięli udział w Badaniu serdecznie dziękujemy i zapraszamy do pobrania raportu!
XII Badanie poczty elektronicznej prowadzone było przy współpracy Prografix i pod patronatem medialnym Bankier.pl, patronatem merytorycznym iab.Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej i branżowym Marketer+, Magazyn Online Marketing Polska, Nowoczesnej Firmy, Mam Startup, Nowy Marketing, PRoto.pl oraz Instytut Monitorowania Mediów.[:]