Poczta elektroniczna – renesans email marketingu

Podczas gdy marketingowcy prześcigają się w wymyślaniu i wprowadzaniu nowych rozwiązań, email marketing ma się całkiem dobrze. Powiedzieć by można, że przechodzi swoiste odrodzenie. Dzięki nowym technologiom maile nie wyglądają już jak te sprzed lat, a nasza komunikacja z odbiorcą pozostaje spersonalizowana przy pełnej automatyzacji działań. Email marketing jest faworytem wśród klientów niezależnie od ich wieku czy położenia geograficznego.

 

EMAIL MARKETING W LICZBACH

Jak podaje firma interaktywnie.com — aż dla 58% internautów sprawdzanie poczty elektronicznej jest głównym celem korzystania z internetu [1]! Email marketing tak długo będzie na czasie, jak długo użytkownicy będą czytali maile. A czy tutaj mamy się czego obawiać? 92% użytkowników internetu korzysta z poczty, a 61% robi to codziennie [2]. Przewiduje się, że do roku 2020 liczba użytkowników poczty elektronicznej osiągnie poziom 259 mln [3]. Korzystamy z niej w różnych celach. Zawodowo i prywatnie. Narzędzia do automatycznej wysyłki maili sprawdzają się nie tylko w komunikacji z klientami. Coraz większą rolę odgrywają one w procesach rekrutacji, ułatwiając pracę działów personalnych oraz budując lepszy wizerunek firmy.

 

Więcej na temat możliwości takiego systemu przeczytacie w artykule „Automatyzacja w rekrutacji i HR? Nowe możliwości, nowy system SAREhr”

 

JAK EWOLUOWAŁ EMAIL MARKETING

Obecne systemy takie jak SARE cechują się wyjątkowym dostosowaniem do potrzeb współczesnego odbiorcy. Dlatego też osiągane z takich działań zyski wciąż idą w górę. Po pierwsze, w odróżnieniu od partyzanckich wysyłek, nowe systemy zapewniają zgodność z RODO. Przy dbałości o dane osobowe użytkowników wciąż potrafimy zapewnić najwyższą personalizację wiadomości. Email marketing ma się tak dobrze, bo nie gubi się w gąszczu całej komunikacji marketingowej mimo swej tradycyjnej formy. Nie można zapominać o całej gamie przyjemnych dla oka szablonów dostępnych w gotowym systemie do wysyłki. Ułatwiają one pracę użytkowników systemu i podnoszą wartość estetyczną wiadomości. Wielokrotnie testowane — są po prostu skuteczne. Oraz w pełni responsywne.

 

Zobacz przykładowe szablony dostępne w systemie SARE.

 

szablony sare

Obraz 1. Przykład responsywnych szablonów dostępnych w systemie SARE.

 

EMAIL MARKETING CORAZ CIEKAWSZY

Odpowiadając na oczekiwania i potrzeby użytkowników, email marketing staje na wysokości zadania, by nie nudzić odbiorców. 27% badanych przez firmę Litmus przewidywało, że w 2017 roku najpopularniejsze staną się wiadomości interaktywne [4]. Co może zawierać taki email? To nie tylko filmiki czy animacje, które zdecydowanie bardziej angażują użytkowników. Wiadomość interaktywna może być też ciekawym sposobem na aktywizację naszych klientów na przykład przez sondy czy ankiety przekierowujące na specjalny landing page. Warto także zastosować funkcję udostępniania treści w mediach społecznościowych. Wciąż ciekawym zagraniem pozostaje umieszczenie zegara, który odlicza czas do końca promocji czy wydarzenia. Możliwości jest wiele, a ograniczeniem pozostaje najczęściej nie technologia, a nasza wyobraźnia.

 

WSPÓŁPRACA POPŁACA

Wiemy już, że warto postawić na email marketing. Ale także w połączeniu z innymi środkami komunikacji może przynosić nadzwyczajne efekty! To możliwość łączenia różnorodnych narzędzi sprawia, że email marketing rośnie w siłę. Odnośniki do mediów społecznościowych, wsparcie poprzez kampanie sms czy content marketing — to elastyczność w wykorzystywaniu innych narzędzi razem z email marketingiem doprowadziła do tego, że teraz mówimy o jego prawdziwym renesansie. I oby tak dalej!

 

Masz pytania o email marketing?
Napisz do nas!
Zarekomendujemy Ci właściwe działania
kontakt@sare.pl

 

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies