Jak skutecznie sprzedawać w internecie — 6 sprawdzonych sposobów
Nie jest tajemnicą, że nasza oferta oraz obsługa w sieci muszą nadążać za oczekiwaniami użytkowników. Tylko bieżąca obserwacja rynku e-commerce pozwala analizować i odkrywać istotne dla e-konsumenta kwestie. Wyjście naprzeciw tym potrzebom może zdecydować o naszym sukcesie. Prezentujemy 6 sprawdzonych sposobów na skuteczną sprzedaż w internecie: od tworzenia relacji z odbiorcami, poprzez budowanie spójnego doświadczenia konsumenta dzięki strategii omnichannel, aż po ciekawe akcje promocyjne.
Jak wykorzystać email marketing do komunikacji wewnętrznej w firmie
Komunikacja pracownicza to wyzwanie nie tylko w wielkich korporacjach. Równie ważna jest ona w mniejszych firmach. Do czego służy? Komunikacja wewnątrz firmy pozwala realizować podstawowe funkcje, czyli przekazywanie informacji, kontrolowanie oraz motywowanie załogi. Właściwie prowadzona wpływa pozytywnie na zaangażowanie pracowników, ich reakcje na zmiany oraz podejście do wykonywanych zadań.
Strategia omnichannel — połącz sprzedaż online z offline!
Nie od dziś mówi się o potrzebie wprowadzania strategii omnichannel do działań marketingowych oraz sprzedażowych w różnorodnych sektorach gospodarki. Wielokanałowe postrzeganie biznesu konieczne jest wszędzie tam, gdzie po drugiej stronie staje świadomy odbiorca. A ten jest już praktycznie wszędzie.
Newsletter od A do Z – jak wykorzystać jego potencjał w każdej branży.
Pojęcie newslettera jest znane każdej osobie działającej w e-commerce. Jest lubiany zarówno przez marketerów, jak i odbiorców wiadomości. Newslettery nie tracą na popularności od początku swojego istnienia. Przyjrzeliśmy się tematowi od podszewki i zebraliśmy wszystkie informacje w jednym miejscu, zaczynając od samych początków tej formy komunikacji.
Powiadomienia web push – ratunek dla porzuconego koszyka
Powiadomienia web push mają wiele różnych zastosowań w e-commerce. Są narzędziem do skutecznej komunikacji ze stałymi klientami, informują o najnowszych promocjach i okazjach, zapraszają na wydarzenia, ale również… ratują porzucone koszyki w naszych sklepach internetowych! Przyjrzyjmy się, jak wykorzystywać web pushe na co dzień, aby zachęcać użytkowników do finalizacji zakupów.
Odkryj potencjał badań ankietowych w marketingu internetowym i buduj relacje z klientem
Badania ankietowe stają się coraz popularniejsze wśród wszelkiego rodzaju sklepów i platform internetowych. Z czego to wynika? To proste i niedrogie narzędzie do optymalizacji działań marketingowych, podnoszenia jakości obsługi klienta oraz polepszania samej oferty. Przeprowadzając ankiety, możemy lepiej poznać naszych odbiorców i uzyskać cenny feedback na temat naszych usług. To element niezbędnego dialogu z klientami, który pomaga tworzyć z nimi lepsze relacje.
Mikołajkowy up-selling – czyli jak sprzedać więcej prezentów?
Up-selling to strategia sprzedaży, która polega na podwyższeniu wartości poszczególnych produktów w koszyku zakupowym klienta, a w efekcie zwiększaniu wartości całego zamówienia. Korzystamy z niej wtedy, gdy klient interesuje się produktem lub złożył wstępne zamówienie, ale nie sfinalizował jeszcze transakcji. Wychodzimy więc od wybranego już towaru podstawowego, by zaproponować klientowi coś o wyższych parametrach, większej liczbie funkcji czy wyższej klasie. Jak wykorzystać tę strategię z okazji zbliżających się mikołajek?
Jak przygotować konwertujący mailing na Black Friday i Cyber Monday?
Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami, a Polacy już przygotowują się do zakupów. Choć to ten drugi dzień poświęcony jest w pełni sprzedaży internetowej — w praktyce w e-commerce świętujemy je razem. Warto z wyprzedzeniem zaplanować odpowiednią kampanię email marketingową i zwiększyć dzięki niej swoją sprzedaż na przełomie listopada i grudnia!
5 wiadomości SMS na Black Friday, które zwiększą Twoją sprzedaż
Okres gorących wyprzedaży, trwający od Black Friday aż do Cyber Monday, to szczególny czas w e-commerce. Właśnie wtedy rozpoczyna się gorączka przedświątecznych zakupów, ale czas największych promocji ogranicza się do tego jednego dnia lub jednego weekendu. Z tego powodu marketingowcy muszą działać szybko i skutecznie, bo właśnie te dni gromadzą największe tłumy kupujących. Czy może pomóc w tym SMS marketing?
Znajdź gorącego leada i nadawaj punkty lead scoring
Każdy sprzedawca cieszy się z ruchu w swoim sklepie. Im więcej klientów wie o naszych usługach, im więcej użytkowników odwiedza naszą witrynę i im więcej internautów interesuje się naszymi produktami — tym lepsze będą efekty naszej sprzedaży. Jednak czy sprawdza się to w 100%? Oczywiście, duży ruch najczęściej proporcjonalnie zwiększa liczbę sfinalizowanych transakcji – zgodnie z regułą Pareto: 20% klientów może przynieść naszej firmie 80% zysków. Dlatego, by nie tracić energii na niezdecydowanych klientów stosujemy lead scoring. Z jego pomocą dzielimy użytkowników według poziomu ich zainteresowania naszymi usługami i sprzedajemy je tym, którzy są gotowi do zakupu.
Jak przygotować skuteczny web push na Cyber Monday?
Cyber Monday, czyli Cybernetyczny Poniedziałek, to święto zakupów online. Dzięki zamawianiu rzeczy przez Internet unikamy tłumów i kolejek. To doskonała okazja, by upolować świąteczne prezenty, odświeżyć szafę czy w okazyjnej cenie zdobyć elektronikę lub perfumy. Wiedzą o tym wszyscy fani internetowych zakupów. A nasza — marketerów — w tym głowa, by klienci tego dnia zainteresowali się właśnie naszą ofertą. Sprawdźmy, jak w tym celu wykorzystać powiadomienia web push!
Marketing przez obsługę klienta – maile transakcyjne.
Maile transakcyjne kojarzone są z procesem domknięcia akcji ze strony: sprzedaży, udostępnienia ebooka czy innej, określonej aktywności Klienta. Czy to w sklepie online, czy przy zamówieniu usług lub wykonaniu zamówienia, ta forma komunikacji służy przede wszystkim realizacji umowy. Teraz, gdy rynek jest bardzo dynamiczny, a zakup towaru to nie tylko kwestia ceny i funkcjonalności, coraz częściej cały proces buduje doświadczenie klienta (customer experiance).
Jak usprawnić lejek sprzedaży przy pomocy marketing automation?
Lejek sprzedaży w e-commerce to droga, którą prowadzimy nowego leada przez kolejne etapy, kierując go do finalizacji transakcji. Kroki te mogą różnić się w zależności od danego biznesu, przyjętej strategii czy aktualnych celów firmy. Jednak nadrzędnym celem każdego przedsiębiorstwa jest zawsze sprzedaż określonych usług czy towarów. I do tego ostatecznie mają prowadzić nasze lejki sprzedażowe. Warto więc pracować nad ich udoskonalaniem.
Sprzedaż w e-commerce – jak ją generować?
Dla polskiej przedsiębiorczości, zarówno tej doświadczonej, jak i początkującej, e-commerce jest niczym obietnica dynamicznego rozwoju biznesu. Niższe koszty prowadzenia e-sklepu, prostsza logistyka, szerokie rynki zbytu… To wszystko prawda. W takim razie skąd narzekania, że „mój sklep nie sprzedaje tyle, ile potrzebuję, żeby się utrzymać?” Otóż przyczyn jest kilka.
Marketing automation. Oczekiwania vs rzeczywistość
Na temat marketing automation powstało wiele artykułów, poradników oraz szkoleń. Naturalnie narosło wokół tego zagadnienia również mnóstwo mitów czy wyobrażeń, które w zderzeniu z rzeczywistością mogą być przyczyną rozczarowania u marketerów, stawiających pierwsze kroki w świecie automatyzacji. Rozprawmy się z nimi już na początku, by później w pełni korzystać z możliwości naszego systemu!
Funkcje systemu SARE — najnowsze aktualizacje, które zwiększą skuteczność Twoich kampanii!
Pracując w e-commerce, powinniśmy być na bieżąco ze wszystkimi nowościami, by nadążać za oczekiwaniami klientów, a nawet być o krok przed nimi. Wyręczyć nas w tym mogą odpowiednie narzędzia! Zebraliśmy w jednym miejscu nowe funkcje systemu SARE, które wspierają dotychczasowe rozwiązania, pozwalając wznieść się naszej komunikacji na wyższy poziom. O rozszerzonym pakiecie usług SARE wspominaliśmy w artykule Funkcje systemu mailingowego SARE, które warto znać. Dziś prezentujemy kolejne podsumowanie systematycznie wprowadzanych optymalizacji systemu.
Personalizacja w praktyce — co analizować, by być bliżej użytkownika?
Wraz z rozwojem digital marketingu obserwujemy też rosnący trend personalizacji, szczególnie w komunikacji. Nie zawsze jest ona możliwa, dotyczy to głównie sfery offline. Jednak w świecie Internetu, zbieranie i wykorzystywanie informacji na temat użytkowników jest o wiele prostsze i praktycznie w 100% możliwe, a tworzenie dedykowanych przekazów reklamowych jest na porządku dziennym! Treści szyte na miarę już od kilku lat królują na rynku e-commerce [1].
Autoresponder – newsletter bardzo szczególny
Email marketing po wielu sukcesach w e-commerce ma już całe rzesze zwolenników. Tak naprawdę lubią go nie tylko marketerzy, ale również ich adresaci. Odbierają oni spersonalizowane, wartościowe treści od swoich ulubionych marek i jednocześnie coraz lepiej bronią się przed spamem[1]. By coraz trafniej odpowiadać na oczekiwania klientów, stosujemy różnorodne rodzaje wysyłek, które zbiorczo nazywamy newsletterami. Autoresponder ma tu swoje szczególne miejsce, zatem dzisiaj przyjrzymy mu się bliżej.
Jak działa marketing automation? 5 przykładów
Liczba firm, które korzystają z marketingu automatycznego, stale rośnie. Nie wszystkie jednak w pełni wykorzystują potencjał, jaki drzemie w tych narzędziach! Z czego to wynika? Przez pośpiech, niedoinformowanie czy przeoczenie pewnych funkcji, marketerzy sami ograniczają swoje możliwości do niezbędnego minimum. Tracą okazję, by wynieść się na wyżyny obsługi oraz sprzedaży w sieci. Zebraliśmy dla Was 5 sposobów wykorzystania marketing automation w praktyce, które pozwolą Wam podnieść swoje kompetencje.
Czyszczenie bazy w SARE – jak zwiększyć skuteczność wysyłek mailingowych?
Email marketing jest mocną gałęzią digital marketingu, ale utrzymanie stałego, możliwie wysokiego poziomu konwersji wymaga stałych działań optymalizujących. Z pomocą przychodzą szerokie możliwości systemu SARE, który jako system do email marketingu udostępnia bogaty wachlarz narzędzi, które pomagają w działaniach optymalizujących wysyłki. Jedną z najważniejszych rzeczy w prowadzeniu kampanii mailingowych jest systematyczne czyszczenie bazy.