All

Segmentacja bazy – targetowanie

Dobre prowadzenie strategii e-mail marketingowej wymaga segmentacji baz. Znając profil i preferencje swoich odbiorców, lepiej skomponujesz treść przekazu. Targetowanie i segmentacja możliwe są na podstawie danych demograficznych, behawioralnych i wzbogaconych o dane z Twoich systemów, np. CRM, ERP, programów lojalnościowych.

Scoring email

Scoring określa nominalną wartość użytkownika w czasie. Ma za zadanie ocenić aktywność bazy i jej ewolucję oraz pomóc wyodrębnić tych użytkowników, którzy mają dla Twojego biznesu największą wartość w określonym przedziale czasu. Scoring w SARE liczony jest każdego dnia dla każdego użytkownika.

Flowcharty

Flowcharty są graficzną ilustracją planu dla konkretnego działania marketingowego firmy. W systemie SARE pozwalają na szybkie i intuicyjne tworzenie segmentów bazy za pomocą specjalnych filtrów, które dzielą bazę na zasadzie spełnienia lub nie konkretnego warunku. Dzięki wspomnianym filtrom możesz odnosić się nie tylko do danych deklaratywnych, ale również behawioralnych wynikających z historii kontaktu e-mail. Działają w oparciu o metodę „drag&drop”, dzięki czemu wygodnie wyselekcjonujesz adresy w bazie, przeanalizujesz ich zachowanie i skutecznie zaplanujesz wysyłki.

Targetowanie demograficzne

Wybierając grupę adresową dla wiadomości możesz korzystać z wszystkich danych demograficznych zgromadzonych w bazie danych. Może to być płeć, wiek, ale również zawód czy stanowisko. W ten sposób łatwo dokonasz segmentacji posiadanej bazy danych. A ponadto wybierzesz wąską grupę docelową swoich komunikatów.

Targetowanie behawioralne

Informacje o konkretnych zachowaniach odbiorców (np. kliknięciach w określone linki) mogą pomóc w jeszcze lepszym dopasowaniu zawartości kolejnych newsletterów do ich preferencji. Dzięki wykorzystaniu tej funkcjonalności do osoby, która po raz trzeci czyta opis tego samego produktu, w kolejnym mailingu prześlesz więcej informacji na jego temat lub zaproponujesz zakup. Z kolei do kogoś, kto po raz kolejny nie odebrał e-maila, dla zwiększenia efektywności kampanii, możesz zrealizować wysyłkę SMS. W SARE stworzysz profile behawioralne, a dane o zachowaniach konkretnych odbiorców możesz wyeksportować i wykorzystać w innych działaniach marketingowych.

Geolokalizacja

Dzięki tej funkcji, na podstawie IP regionu oraz miasta użytkownika, analizujesz miejsce, w którym Twój odbiorca otworzył wiadomości. Ponadto możesz skierować do osób zgromadzonych w jednym mieście informacje lokalne – na temat nowej restauracji czy kampanii promującej budżet obywatelski.

Poprzedni

Budowanie relacji

Następny

Analiza raportów