Jak Politan zorganizował konkurs i stworzył Klub Ambasadorek Marki Gosia?

Marka Gosia to produkty do sprzątania, pieczenia i przechowywania żywności. Wyróżniają je „sprytne patenty”, czyli oryginalne rozwiązania, dzięki którym można sprawnie zadbać o dom. W maju 2017 r. odbyła się akcja testowania produktów.

 

Cele

Kampania miała na celu stworzenie bazy testerek marki Gosia, pozyskanie nowych subskrypcji newslettera oraz zebranie opinii na temat testowanych produktów. Wiadomość zawierała link do ankiety, za pomocą której ambasadorki wyrażały opinie o testowanych produktach.

 

Grupa docelowa

Grupę docelową stanowiły w pierwszej kolejności kobiety w wieku 30-55 lat, które posiadają wykształcenie min. średnim. Dodatkową kategorią precyzującą target group był średni poziom dochodu, a także posiadanie dzieci i męża/partnera. Drugoplanową grupę stanowiły kobiety młodsze i starsze.

 

ankieta gosia

 

Mechanizm działania

Do całej bazy mailingowej został wysłany mail z informacją o zbliżającej się akcji testowania produktów. Mail zawierał także nieaktywny link, który miał aktywować się w terminie określonym w mailu. Po kilku dniach wysyłane było przypomnienie z informacją, od której godziny link będzie aktywny. Pierwsze 500 osób, które o wyznaczonej porze kliknęło w link znalazło się w gronie osób testujących produkty marki Gosia.

 

Uczestniczki akcji otrzymały produkty do testowania i za zadanie miały podzielić się nimi z wybranymi osobami, tworząc Kluby Ambasadorek Marki Gosia. W trakcie trwania akcji otrzymały mailingi z linkami do ankiet. Po zakończeniu testowania, wszystkie członkinie Klubów miały za zadanie wypełnić ankietę i napisać opinię, biorąc przy okazji udział w dodatkowym konkursie.

Przy wyborze pierwszych 500 osób zastosowano specjalny SAREscript, który pozwolił wyłonić te osoby. Ponadto SAREscript został wykorzystany również do wygenerowania specjalnego spersonalizowanego linku do ankiety. Poszczególne wysyłki składające się na całość kampanii zostały zrealizowane z wykorzystaniem systemu SARE, gdzie za pomocą konkretnych filtrów i cech, skierowano je do właściwych osób.

 

Rezultaty

W ramach całej kampanii zrealizowano 7 wysyłek w przeciągu dwóch miesięcy. Wysłano łącznie 35 tysięcy wiadomości. Każda osoba, do której został wysłany mail miała szansę wziąć udział w konkursie. Wyłoniono ostatecznie 500 pierwszych osób, które miały możliwość przetestowania produktów marki Gosia.
Finalnie średni OR unikalny* wyniósł aż 44,8 %! Natomiast CTR unikalny** wyniósł ponad 17%!

44,8%
OPEN RATE
17%
CLICK-THROUGH RATE

 

* wskaźnik otwarć wiadomości przez unikalnych odbiorców
** wskaźnik kliknięć w zamieszczone linki przez unikalnych odbiorców

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies