Web push – jak personalizować, by zwiększyć sprzedaż

Kluczem do skutecznej personalizacji jest znajomość preferencji i konkretnych cech, jak i zachowań naszego odbiorcy. Jak skutecznie tworzyć dedykowane komunikaty? Podstawą do tego jest zebranie danych o naszych użytkownikach oraz ich dokładna analiza. Jak efektywnie personalizować powiadomienia web push i zwiększać dzięki nim sprzedaż? Właściwie wykorzystajmy zebrane dane i zaproponujmy klientowi dokładnie to, czego potrzebuje! Możemy to zrobić w czasie rzeczywistym oraz na dowolnej przeglądanej przez niego witrynie internetowej po pewnym, ustalonym przez nas czasie.

czas czytania: 6 minut

Z artykułu dowiesz się:

Jak działają notyfikacje web push?

Jak zadbać o dobre pierwsze wrażenie?

Jak tworzyć spersonalizowane powiadomienia web push?

Jak działają notyfikacje web push?

Powiadomienia web push to wyjątkowo użyteczne narzędzie marketing automation, które pozwala docierać do klienta niezależnie od witryny, którą przegląda w danym monecie. By jeszcze lepiej poznać wartości płynące z ich zastosowania, warto wrócić do artykułu Powiadomienia web push z SAREhub —  co chodzi i czy warto? Przypominamy! Korzystając z tego prostego narzędzia, nie zbieramy żadnych danych osobistych użytkowników, nie martwimy się także plikami cookies. Nie musimy pamiętać o linku wypisu — użytkownik sam w swojej przeglądarce może sprawdzić w jaki sposób wyłączyć powiadomienia push. Jedynym warunkiem ich wyświetlania na monitorze odbiorcy jest jednorazowe uzyskanie na to zgody podczas wizyty na naszej stronie.

 

Jak zadbać o pierwsze wrażenie?

Ponieważ uzyskanie zgody na web pushe jest kluczowe dla ich wyświetlania, warto zadbać o ciekawy formularz wstępny. Poprzedza on domyślne przeglądarkowe okienko, za pomocą którego użytkownik ostatecznie zgadza się na otrzymywanie powiadomień push. Wstępny formularz to doskonała okazja, by się wyróżnić na tle konkurencji. Wskażmy w nim korzyści z takiej subskrypcji. Przecież, to my najlepiej znamy swoją ofertę i wiemy jak dopasować ją do oczekiwań naszych klientów. Formularz możemy wyświetlić użytkownikowi dowolną liczbę razy. Zadbajmy jednak o to, by nie był irytujący dla odbiorcy – nie wyświetlamy mu go wielokrotnie, nie bądźmy nachalni z naszą ofertą.

informacja by otrzymywac notyfikacje web push na witrynie

Obraz 1. Przykład zgody na otrzymywanie web-push.
Źródło: Materiał szkoleniowy SAREhub

 

Po uzyskaniu zgody na powiadomienia wyświetlmy odbiorcy wiadomość powitalną. To także doskonałe miejsce, by utwierdzić go w tym, że nasze notyfikacje będą wartościowe.

Jak tworzyć spersonalizowane powiadomienia web push?

Notyfikacje powinny być nie tylko dopasowane do naszych odbiorców, ale też spójne z naszą identyfikacją wizualną oraz sposobem komunikowania się z naszymi potencjalnymi klientami. Wtedy użytkownik bez problemu zidentyfikuje nadawcę powiadomienia push na dowolnej witrynie. Zadbajmy o atrakcyjne grafiki oraz przyjazny tekst każdego powiadomienia. Co jeszcze zwiększy konwersję? Najskuteczniej działają spersonalizowane komunikaty.

 

dziewczyna w czerwonej sukience na plarzy - przyklad kreacji web-push

Obraz 2. Przykład kreacji graficznej web push dla e-commerce.
Źródło: materiał szkoleniowy SARE

Emotikony, formaty rich, dopasowany czas powiadomienia web push, zaawansowane targetowanie oraz personalizacja podwyższają liczbę kliknięć w notyfikacje nawet czterokrotnie [1].

Najprostszym sposobem personalizacji web push jest remarketing. Wyświetlamy użytkownikowi informację o porzuconym koszyku lub zdjęcie ostatnio oglądanego produktu, zachęcając go do powrotu na stronę. Powiadomienia to także idealne narzędzie by realizować skuteczny up selling czy rekomendacje produktów komplementarnych. Informujmy również o nowych wpisach na naszym blogu. Zaproszenia do artykułów możemy połączyć z naszym e-mail marketingiem — w ten sposób użytkownicy łatwo powrócą do otrzymanej wiadomości w swojej skrzynce pocztowej. Za pomocą web pushy warto także przypomnieć się w nieaktywnym klientom! W systemie SAREhub z łatwością ustawimy powiadomienie offline dla osób, które od dawna nie odwiedzały naszej witryny. Wyświetli się ono na ekranie odbiorcy po określonym czasie, jaki upłynął od jego ostatniej wizyty.

 

Jak personalizacja zwiększa sprzedaż?

Spersonalizowane powiadomienia web push nie opierają się już jedynie na zwracaniu się do odbiorcy po imieniu. Tworzymy ją na podstawie wcześniejszych działań użytkownika na stronie oraz zainteresowań — zwiększając konwersję, przyciągając użytkowników na stronę www, skłaniając do spontanicznych zakupów lub powrotu po dłuższej nieobecności. Pozwalają także budować relacje z naszymi klientami, co pośrednio również wpływa na naszą sprzedaż. Dodatkowo w naszych powiadomieniach web push możemy wykorzystać ankiety, które pozwolą jeszcze lepiej dostosować kolejne komunikaty. Pytajmy o obecną ofertę czy satysfakcję z dotychczasowej współpracy. Klienci chętnie dzielą się swoim zdaniem i pomagają udoskonalać produkty, pod warunkiem, że wpłynie to pozytywnie na ich proces zakupowy. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA