Jak przygotować skuteczny web push na Cyber Monday?

Cyber Monday, czyli Cybernetyczny Poniedziałek, to święto zakupów online. Dzięki zamawianiu rzeczy przez Internet unikamy tłumów i kolejek. To doskonała okazja, by upolować świąteczne prezenty, odświeżyć szafę czy w okazyjnej cenie zdobyć elektronikę lub perfumy. Wiedzą o tym wszyscy fani internetowych zakupów. A nasza — marketerów — w tym głowa, by klienci tego dnia zainteresowali się właśnie naszą ofertą. Sprawdźmy, jak w tym celu wykorzystać powiadomienia web push!

Czas czytania: 6 minut

Z artykułu dowiesz się:

1. Czym są powiadomienia web push?

2. Jak personalizacja wpływa na efektywność web pushy?

3. Jak wykorzystać potencjał web pushy na Cyber Monday?

Krótko o powiadomieniach web push

 

Notyfikacje web push to krótkie wiadomości — wyskakujące okienka w przeglądarkach użytkowników, którzy wyrazili na nie zgodę. Web pushe zawierają tekst, grafikę i często link do konkretnej podstrony. Notyfikacje działają w czasie rzeczywistym, mogą być wywołane przez określone działanie użytkownika lub ustawione na konkretny dzień i godzinę. Wyświetlają się na ekranie odbiorcy niezależnie od tego, na jakiej podstronie się on aktualnie znajduje. Wszystkie wymienione cechy powiadomień web push sprawiają, że to idealny kanał komunikacji na Cyber Monday! Przyjrzyjmy się każdej po kolei i zastanówmy nad ich optymalizacją pod kątem święta zakupów.

 

Personalizacja web pushy

 

Jak wspomnieliśmy, notyfikacje trafiają jedynie do tych użytkowników, którzy zgodzili się na ich otrzymywanie. Oznacza to, że zwracamy się wyłącznie do osób zainteresowanych naszą ofertą. Pamiętajmy jednak o jej personalizacji, ponieważ niedopasowane treści mogą szybko zrazić odbiorców. Dzięki systemom takim jak SAREhub — gromadzimy wszystkie informacje o naszych klientach w jednym miejscu. W konsekwencji znamy ich preferencje zakupowe i możemy zaproponować każdemu ofertę specjalną dopasowaną do jego potrzeb. W Cyber Monday pozwoli nam to wyróżnić się wśród konkurencji, a spersonalizowany, atrakcyjny komunikat wyświetlony na dowolnej przeglądanej stronie zachęci użytkownika do odwiedzin naszego sklepu. Na święto zakupów trwające już od Czarnego Piątku wiele sklepów przygotowuje się do akcji reklamowych, dlatego web push to świetne rozwiązanie, które przemówi do użytkownika „tu i teraz”.

 

schemat na flow charcie marekting automation sarehub

Obraz 1. Schemat kampanii web push dla branży motoryzacyjnej.
Źródło. Materiał szkoleniowy SAREhub.

 

Kreacja web pusha ma ogromne znaczenie

 

Podczas gdy w sklepach stacjonarnych na klienta działa wiele rozmaitych bodźców, w Internecie działamy głównie obrazem, chwytliwym hasłem, ogólną estetyką kreacji. Dla użytkownika kluczowe jest kilka pierwszych sekund zetknięcia z naszą reklamą.

Czas skupienia przeciętnego internauty wynosi 8 sekund [1]. Po takim czasie opuszcza stronę internetową, która nie zatrzymała jego uwagi. W przypadku powiadomień web push mamy jeszcze mniej czasu do ostatecznej decyzji użytkownika, czy kliknie w powiadomienie, czy uzna je za nieistotne.

Na co więc zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu powiadomień web push na Cyber Monday? Niech mówią one jasno o tym, co mamy do zaoferowania, przekazują informacje o korzyściach, a w zależności od profilu naszej działalności — zaskakują, śmieszą lub intrygują. Spersonalizowane web pushe powinny odwoływać się do zainteresowań użytkowników, a w warstwie graficznej być spójne z identyfikacją wizualną naszej marki, ale również nawiązywać do okoliczności Cybernetycznego Poniedziałku. Możemy w tym celu wykorzystać unikatowe copy, grafikę lub oryginalny button. Przygotujmy coś specjalnego!

 

Wyświetlajmy powiadomienia web push we właściwym czasie i przypominajmy o końcu promocji

 

Wybór najlepszego czasu na wyświetlenie notyfikacji web push zależy od wielu czynników. Możemy podzielić naszą kampanię na kilka etapów rozpoczynających się już kilka dni przed zakupowym weekendem. Pozwoli to użytkownikowi zapoznać się z naszą wyjątkową ofertą oraz lepiej przygotować do zakupów. Konkretne powiadomienia mogą być uruchamiane przez daną akcję użytkownika, jak otwarcie maila czy porzucenie koszyka. Po określonym czasie od zdarzenia możemy o nim przypomnieć, wtrącając info o akcji na Cyber Monday. O czym warto pamiętać? Przypominajmy użytkownikowi o tym, że promocja jest ograniczona czasowo lub ilościowo! Zmotywuje go to do podjęcia działania.

To kilka wskazówek na Cybernetyczny Poniedziałek. A co robić, by nasze wyskakujące okienka były popularne nie tylko od święta? Odpowiedź znajdziesz w artykule Powiadomienie web-push — jak zrobić, żeby ludzie klikali?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA