Zapisz się automatycznie do kalendarza klienta — wysyłka zaproszeń w systemie SARE

Organizowanie wydarzeń, które angażują odbiorców, to prawdziwe wyzwanie dla wielu firm. W formie eventu możemy przeprowadzić zarówno unikatową promocję, jak i webinarium, szkolenie czy przywitanie na rynku nowego produktu. Co zrobić, by na takim wydarzeniu zgromadzić jak największą liczbę uczestników? Jednym z rozwiązań jest możliwość wysłania zaproszenia na dany event, które po potwierdzeniu przez odbiorcę, automatycznie pojawi się w jego kalendarzu w programie pocztowym. O tej funkcjonalności SAREsystem wspominaliśmy także w artykule Funkcje systemu SARE — najnowsze aktualizacje, które zwiększą skuteczność Twoich kampanii! Sprawdźmy, jak dokładnie działa wysyłka zaproszeń.

 

Korzyści z wysyłki zaproszeń z wykorzystaniem e-mail marketingu

 

Email marketing jako najchętniej wykorzystywane narzędzie do komunikacji z klientami pozwala nam skutecznie docierać do nich również z organizowanymi wydarzeniami. Zaproszenie na event dołączone do maila na pewno wyróżni nas wśród konkurencji. Obok wideo czy dynamicznego licznika — to ciekawe urozmaicenie codziennych wiadomości, jakie trafiają na skrzynkę naszych odbiorców. Mechanizmy przypominające o zbliżającym się wydarzeniu są dodatkową promocją, która działa jeszcze długo po czasie, w którym realizujemy naszą wysyłkę. Dzięki nim nie tylko zbierzemy chętnych na wydarzenie (często z pomocą kosztownej przecież reklamy), ale również doprowadzimy do tego, że znaczny procent weźmie w nim realny udział. Zaproszenie na wydarzenie z wykorzystaniem e-mail marketingu znacząco zwiększa konwersję naszych działań.

 

Wysyłka zaproszeń na wydarzenie - Gmail

Obraz. 1 – Przykład zaproszenia na wydarzenie – skrzynka Gmail. Źródło: materiały SAREsystem

Jak dokładnie działa wysyłka zaproszeń w systemie SARE?

 

Mailing z zaproszeniem na wydarzenie to standardowa wiadomość, która zawiera specjalny załącznik. Zostaje on odczytany przez program pocztowy adresata i pozwala na utworzenie eventu w kalendarzu. Wiadomość ta uzupełniona jest o wszystkie potrzebne szczegóły: tytuł wydarzenia, opis, datę rozpoczęcia i zakończenia, miejsce oraz link do wydarzenia. Po odebraniu maila zdarzenie wyświetla się na różne sposoby w zależności od oprogramowania używanego przez odbiorcę.

 

Utworzony w kalendarzu odbiorcy event różni się wyglądem w poszczególnych programach pocztowych, jak Gmail, Hotmail czy Thunderbird. W systemie MacOS zdarzenie zostaje utworzone bezpośrednio w aplikacji Kalendarz.

 

Jak utworzyć wydarzenie? Dodanie zaproszenia na nasze wydarzenie w newsletterze jest bardzo intuicyjne. Możemy to zrobić przy tworzeniu mailingu — podczas zapisu dostępne są dodatkowe funkcje: elementy nagłówka, zakładka z tagami GA oraz eventy. Wybierając tę ostatnią, otwieramy kolejne pola — służące do uzupełnienia szczegółów wydarzenia.

 

Tworzenie wydarzenia w trakcie zapisu kreacji

Obraz 2. Przykład tworzenia wydarzenia podczas zapisu kreacji. Źródło: materiały SAREsystem

 

Wszystko to możemy edytować przed samą wysyłką, lub też gdy wiadomość jest zapisana w roboczych czy w gotowych. Wydarzenia możemy także zweryfikować w zrealizowanych już wysyłkach. Dodatkowo w raportach znajduje się specjalne pole, aby sprawdzić wszystkie szczegóły wysłanych na eventy zaproszeń. Gdzie ich szukać? Znajdziemy je w sekcji informacji o wysyłce, klikając w pole „załącznik”.

 

Rodzaje eventów, jakie warto wpisać w kalendarz klienta

 

Na jakie wydarzenia możemy zapraszać naszych odbiorców? Wysyłka zaproszeń w systemie SARE sprawdzi się w wielu okolicznościach. Z oczywistych względów wydarzenia online nabrały obecnie rozpędu, są chętnie organizowane i gromadzą wielu uczestników. Mogą to być webinaria, szkolenia, ale też pokazy, koncerty, a nawet wirtualne zwiedzanie! Promocja wydarzenia bezpośrednio w kalendarzu klienta sprawdzi się również w eventach organizowanych na żywo. Dzięki temu większy odsetek zainteresowanych będzie pamiętał o zbliżającym się spotkaniu z naszą marką. Takie zaproszenie warto wykorzystać również w eventach płatnych. Wystarczy po zakupie biletu wysłać do klienta maila z potwierdzeniem. Możemy tym samym pokazać, że naprawdę zależy nam na obecności naszych odbiorców.

 

Wykorzystanie wysyłki zaproszeń w różnych branżach

 

W jakich branżach najlepiej wykorzystać taką wysyłkę zaproszeń? Na pewno skorzystają na tej funkcji firmy szkoleniowe i doradcze. Rozszerzenie swojej promocji o takie działania powinien wziąć pod uwagę cały sektor eventowy i rozrywkowy — kina, teatry, targi, koncerty i festiwale. Tak naprawdę wysyłkę zaproszeń w systemie SARE może wypróbować każda marka, która ma coś do powiedzenia swoim klientom i chętnie spotka się z nimi — czy to online, czy to na żywo. Pamiętajmy, że mając wydarzenie w swoim kalendarzu, użytkownik będzie się czuł bardziej zobowiązany do uczestnictwa, ponieważ w ten sposób jesteśmy bliżej niego.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies