Wirtualny lokal w internecie — wykorzystaj dostępne narzędzia dla e-commerce

Do tej pory działałeś głównie offline, a online było tylko dodatkiem? Przenosimy lokale do sieci! Niezależnie od tego, czy działamy w branży gastronomicznej, sprzedaży detalicznej czy usługach — czas zadbać o lepszą pozycję w sieci. Wspiera nas w tym szereg rozwiązań, zarówno darmowych, jak i tych płatnych, które w większości przetestujemy bezpłatnie przed ostateczną decyzją. Poznajcie dostępne narzędzia dla e-commerce.

 

Darmowe narzędzia dla e-commerce

Narzędzia, które pomagają nam lepiej działać w sieci, wspierają różne dziedziny działalności e-
commerce. Część z nich usprawnia obsługę klienta, inne pomagają optymalizować naszą stronę i przypodobać się użytkownikom od strony technicznej, jeszcze inne wspierają marketing i sprzedaż. Tak naprawdę wszystkie są ze sobą powiązane.

Narzędzia dla e-commerce łączy sieć wzajemnych powiązań. Ich współpraca pozwala
osiągać najlepsze efekty rozwijające nasz biznes.

Przykładem narzędzia do optymalizacji witryny jest Hotjar. Analizuje ono formularze, tworzy
mapy cieplne, mierzy zachowania użytkowników podczas wizyty na naszej stronie www. Dzięki niemu sprawdzimy, które jej elementy są nieprzyjazne dla odbiorcy i powodują np. porzucenie koszyka. Innym, niezastąpionym wręcz, darmowym narzędziem jest oczywiście Google Analytics. Pozwala ono badać liczbę i wartość transakcji, analizować ścieżki klienta, a także popularność poszczególnych grup oraz konkretnych produktów. A to tylko namiastka jego możliwości. Interesującym narzędziem dla e-commerce jest SimilarWeb, czyli swoista analiza konkurencji. Dzięki niemu odnajdziemy strony podobne do naszej, przeanalizujemy ich rozwiązania i efekty działań, porównamy ruch i popularność. W rozwijającym się e-commerce
niezbędne będą narzędzia do zarządzania zamówieniami i sprzedażą, a także spójną obsługą
klientów w różnorodnych kanałach. A jak skutecznie docierać do klienta w Internecie?

Niezastąpiony e-mail marketing

Niesłabnąca rola e-mail marketingu nie pozwala pominąć tego narzędzia w naszych działaniach w sieci. Szereg rozwiązań SAREsystem wspiera biznesy e-commerce od strony regularnego i skutecznego kontaktu z klientami, budowania baz danych oraz analizy skuteczności tych działań. Platforma e-mail połączona jest z narzędziami SMS, dzięki czemu możemy realizować spójne, wzajemnie wspierające się kampanie w wielu kanałach dotarcia.

 

E-mail narzędzie dla e-commerce

Źródło: XVI Raport Badania Poczty SAREsystem

Funkcjonalności systemu e-mail marketingowego SARE

Czym wyróżniają się narzędzia dla e-commerce dostępne w SAREsystem? Intuicyjny kreator
tworzenia wiadomości nie wymaga pomocy grafika. Bez problemu stworzymy więc angażujący
content! Dopasujemy go także do naszych odbiorców. System wspiera personalizację dzięki
segmentacji bazy klientów oraz obserwowaniu ich reakcji na prowadzone kampanie. Wszystkie dane zbierane są w przejrzystych raportach, które pozwalają na bieżąco optymalizować poszczególne działania. Różnorodne testy, w tym testy A/B/X czy optymalizator wysyłek, poprawiają dostarczalność oraz skuteczność naszych mailingów. Więcej na ten temat przeczytacie we wpisie 3 sprawdzone sposoby na przetestowanie mailingu. E-mail marketing z SAREsystem to sposób na skuteczne docieranie do klienta w sieci, angażowanie go i zachęcanie do zakupów.

Narzędzia marketing automation dla e-commerce

By wyprowadzić nasze działania w e-commerce na jeszcze wyższy level, przetestujmy narzędzia marketing automation. To możliwe z wersją demo SAREhub. Co oferuje nam platforma? Dzięki niej możemy prowadzić rozbudowane kampanie wzbogacone o pop upy, web pushe, a także spersonalizowane banery czy kontakt z działem sprzedaży po odpowiednim alercie o gotowości leada. A wszystko to opiera się na działaniach użytkownika i dopasowane jest do jego preferencji. Jak to możliwe? System śledzi działania użytkowników, przyznaje im odpowiednie punkty i pozwala precyzyjnie dopasowywać czas i zawartość wysyłanych komunikatów. SAREhub wspiera nas gotowymi kampaniami scenariuszowymi, które pozwalają zoptymalizować customer journey naszych użytkowników i skuteczniej prowadzić ich do finalizacji transakcji.

 

SAREhub narzędzie dla e-commerce

Źródło: materiały SAREhub

Oba systemy SARE dbają także o obsługę posprzedażową. Informacje transakcyjne na każdym etapie realizacji zamówienia odciążają dział obsługi klienta, a sam użytkownik nie czuje się zaniedbany po realizacji transakcji. Budowanie kolejnych automatycznych lejków  sprzedażowych pozwala zachować ciągłość komunikacji i obsługiwać na najwyższym poziomie tysiące klientów w jednym czasie!

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA