5 ciekawych trendów w email marketingu

Jak budować relacje z klientami, docierać do nowych odbiorców i zwiększyć sprzedaż? Nie lekceważmy siły e-mail marketingu! To dziedzina, która wciąż się rozwija. W związku z tym, że to nadal główny sposób dotarcia do odbiorcy w sieci — warto ciągle poszerzać możliwości i wykorzystywać nowe sposoby na angażowanie użytkowników właśnie w tym kanale. Poniżej prezentujemy najlepszy trendy w email marketingu!

 

Personalizacja jako podstawa skutecznej komunikacji

 

Nasi odbiorcy otrzymują na swoje skrzynki nawet kilkadziesiąt maili dziennie. Bez dobrze dopasowanych do nich treści nie mamy szans wybić się w tym informacyjnym szumie! Od dawna, więc powtarzamy, że personalizacja to klucz do trafienia do odbiorcy. Powinna pojawić się już w tytule wiadomości lub w preheaderze, a użycie jej w samej treści to nasze must have! Spersonalizowane wysyłki możemy tworzyć, dzięki śledzeniu zachowania użytkowników na naszej stronie. System zapisze ich preferencje i na tej podstawie podsunie im w wiadomości dokładnie to, co ich interesuje. Każdy odbiorca podejmuje też inne akcje w stosunku do naszych komunikatów. Różnorodne scenariusze kampanii z wykorzystaniem email marketingu to doskonała okazja, by zbudować dla każdej z grup klientów zindywidualizowaną customer journey. 

 

Według XVI Badania Poczty niemal 1/3 internautów przyznaje, że personalizacja to jedna z najważniejszych cech dobrego newslettera.

 

Przykład personalizacji

Obraz 1. Przykład wykorzystania personalizacji. Źródło: materiały SAREhub

 

Dynamiczne maile nowym standardem w email marketingu

 

Dotychczas rozmawialiśmy o dynamicznych mailach, głównie mając na myśli rekomendacje produktowe dopasowane do preferencji użytkowników. Od niedawna jednak email marketing podbija nowa technologia wprowadzona przez Google: Accelerated Mobile Pages (AMP). Co to takiego? W największym skrócie jest to technologia, która pozwala skrócić ścieżkę zakupową klienta do minimum i sfinalizować ją w obrębie wiadomości e-mail. Odbiorca jest w stanie zareagować na interaktywną wiadomość i pokonać wszystkie kroki, jakie dla niego zaplanujemy, nie opuszczając swojej skrzynki pocztowej. 

 

Video ciągle w modzie

 

Wideo, animacja lub gify w mailingu to wciąż ciekawy sposób na zainteresowanie odbiorców. To recepta na to, by nie znudzić adresatów, ale zaprezentować im pewną historię, zastosowanie czy wyjątkowe funkcjonalności naszych produktów. Już w tytule warto zachęcić użytkowników do otwarcia maila z czymś wyjątkowym. A jak wygląda to od strony technicznej? Gify obsługiwane są obecnie przez większość programów pocztowych. Z video sprawa nie jest tak oczywista, ale przygotowanie obrazka zastępczego zamiast video dla programów, które jeszcze go nie obsługują, rozwiązuje nasz problem. Radzimy również, aby każda wysyłka była przetestowana przed jakimkolwiek masowym działaniem. Testy pozwalają uniknąć wielu błędów i niespodzianek. Więcej na ten temat znajdziemy we wpisie 3 sprawdzone sposoby na przetestowanie mailingu.

 

Przykład wiadomości GIF – życzenia z okazji Dnia Ojca. Źródło: materiały SAREsystem

 

Dynamiczny licznik napędem skutecznego email marketingu

 

Odliczanie czasu do końca promocji czy wygaśnięcia oferty to najlepsze ilustracja tego, jak działa reguła niedostępności Caldiniego w praktyce. Użytkownicy, którzy mają informację, że dana oferta jest ograniczona w czasie, są bardziej skłonni, by skorzystać z niej tu i teraz. Dynamiczny licznik może podnieść konwersję naszych wiadomości sprzedażowych, a przy tym jest urozmaiceniem dla nudnych wysyłek. W systemie do email marketingu SARE bez problemu dodamy ten element do gotowego szablonu wiadomości. Będzie on przy tym spójny z wyglądem naszego newslettera.

 

Dynamiczny licznik - przykład

Przykład wykorzystania dynamicznego liczniku w mailingu. Źródło: materiały SAREsystem.

 

Automatyzacja email marketingu — wiadomości follow up

 

Follow up’y, czyli automatyczne wysyłki, to jedno z ulubionych narzędzi każdego marketera. Dlaczego? Dzięki nim oszczędzamy masę pracy i wysiłku na budowanie relacji z odbiorcami! Każda wiadomość follow up wywoływana jest przez konkretną akcję użytkownika, nie musimy więc pilnować dni i godzin ani też śledzić poczynań każdego klienta z osobna. Wiadomość follow up przywita nowego subskrybenta, potwierdzi etap zamówienia czy płatność. Pamiętajmy, że to właśnie maile powitalne są jednymi z najczęściej otwieranych wiadomości! Oprócz bieżącej obsługi follow up’y to także doskonały sposób na zbadanie satysfakcji naszych klientów. Mail zaplanowany w odpowiednim czasie po realizacji usługi pozwoli poznać prawdziwą opinię na temat naszej pracy. Warto też dodać, że follow up’y nie muszą być nudne! Starajmy się maksymalnie spersonalizować wiadomości i pokazać „ludzką twarz” naszej marki. Właśnie takie automatyczne wiadomości zostaną na dłużej w pamięci naszych odbiorców.

 

Skontaktuj się z nami, a my pomożemy stworzyć Ci skuteczny mailing – kontakt@sare.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies