Wszystkie wpisy

Klaudia Szostok

Sprzedaż krzyżowa. 5 korzyści cross-sellingu, o jakich mogłeś nie wiedzieć

Sprzedaż krzyżowa. 5 korzyści cross-sellingu, o jakich mogłeś nie wiedzieć

Spis treści

Sprzedaż krzyżowa zadebiutowała na polskim rynku e-commerce już dekadę temu [1]. Technika znana od lat w sprzedaży bezpośredniej jest skutecznie realizowana również online. Sprzedaż krzyżowa, zwana również komplementarną lub z angielskiego — cross-sellingiem, to strategia zakładająca proponowanie usług związanych z już nabytymi przez naszego klienta. Poznaj korzyści cross-sellingu, o jakich mogłeś nie wiedzieć!

Szukasz oszczędności w wydatkach na marketing?

Znajdujemy się w tym oczekiwanym i przełomowym momencie, kiedy wydatki na reklamę w internecie przewyższają wydatki przeznaczone na telewizję [2], a już w 2018 roku osiągnęły w Polsce wartość 4,6 mld zł. I nic w tym dziwnego — reklama bezpośrednia już od dawna króluje na polskim rynku i wraz z technologią — wciąż się rozwija. Jak zoptymalizować wydatki na nią przeznaczone? Odpowiedź znajdziemy właśnie w odpowiednich technikach sprzedaży, w tym w sprzedaży krzyżowej. Przynosi ona oszczędności, gdyż pozwala zwiększyć wartość zamówienia klienta, który już jest zainteresowany naszymi usługami. Ograniczamy więc wszystkie koszty związane z pozyskaniem oraz pielęgnacją nowego leada, która dopiero ma doprowadzić go do zakupu.

Łączmy cross-selling i up-selling

Sprzedaż krzyżowa rozbudowuje koszyk naszego klienta, a up-selling podwyższa wartość jego zamówienia. Dzięki tej drugiej technice konsument informowany jest o produktach premium, z rozbudowanymi funkcjami, o wyższym standardzie niż oglądane do tej pory. Co zyskują obie strony? Potrzeby klienta zostają kompleksowo zaspokojone, a nasz biznes będzie się dalej rozwijał.

Sprzedaż komplementarna a strategia sprzedaży

Sprzedaż krzyżowa może świetnie uzupełniać całą naszą strategię. Must have współczesnego marketera jest postawienie na model omnichannel. Dlaczego? Sprzedaż komplementarna pozwala dotrzeć do klienta z interesującymi go produktami różnymi kanałami komunikacji — od kampanii display, poprzez web-pushe, aż po personalizację witryny www czy wysyłkę imiennego SMS. Włączenie sprzedaży krzyżowej do naszej strategii omnichannel pozwala nam być jeszcze bliżej klienta. Dzięki temu jesteśmy dokładnie tam, gdzie odbiorca może nas potrzebować.

Cross-selling to odpowiadanie na potrzeby klienta zanim zrobi to konkurencja.

To my wiemy najlepiej, jakie produkty mogą okazać się potrzebne naszemu klientowi. Na podstawie jego ścieżki zakupowej z łatwością wskażemy produkty, które uzupełnią jego koszyk i zaspokoją potrzeby.

Sprzedaż krzyżowa a wizerunek marki

Proponowanie produktów komplementarnych nie sprowadza się jedynie do zwiększania wartości zamówień naszych klientów. To doskonały sposób na wsparcie obsługi posprzedażowej w proponowaniu usług i produktów, które są realną odpowiedzią na potrzeby naszego odbiorcy. Dzięki takim działaniom marka pracuje na swój wizerunek jako doradca, który zawsze staje na wysokości zadania.

Jakie narzędzia marketingowe mogą wesprzeć naszą sprzedaż krzyżową?

Kolejną korzyścią z wykorzystywania nowoczesnego cross-sellingu są dostępne obecnie narzędzia do jego pełnej automatyzacji. Dzięki temu z wyprzedzeniem możemy zaplanować nasze działania oraz połączyć je z innymi narzędziami marketing automation. Pozwala to na zaplanowanie spójnej strategii marketingowej obsługiwanej przez narzędzia takie jak SAREsystem, które nie tylko oszczędzają nasz czas, ale i nakłady finansowe. Wykorzystując wszystkie te wskazówki, maksymalizujemy zyski z naszej sprzedaży!

 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat cross-sellingu?
Skontaktuj się z nami: kontakt@sare.pl

 

 

 

 

Jak się buduje lead scoring klienta? sprawdzone metody
Poprzedni

Jak buduje się lead scoring klientów?

Następny

Jak zaprojektować skuteczny formularz zapisu do newslettera?

Jak zaprojektować skuteczny formularz zapisu do newslettera?