Powiadomienia web push – ratunek dla porzuconego koszyka

Powiadomienia web push mają wiele różnych zastosowań w e-commerce. Są narzędziem do skutecznej komunikacji ze stałymi klientami, informują o najnowszych promocjach i okazjach, zapraszają na wydarzenia, ale również… ratują porzucone koszyki w naszych sklepach internetowych! Przyjrzyjmy się, jak wykorzystywać web pushe na co dzień, aby zachęcać użytkowników do finalizacji zakupów.

 

Czas czytania: 5 minut

Z artykułu dowiesz się:

1. Czym jest powiadomienie web push?

2. W jaki sposób uratować porzucony koszyk?

3. Jak stworzyć przyciągające uwagę powiadomienie web push?

 

Porzucone koszyki dotyczą każdego biznesu internetowego

 

Porzucone koszyki to bolączka marketerów na całym świecie. Jak minimalizować ich odsetek? Szczegółowo pisaliśmy o tym w artykule Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie inernetowym? 10 sposobów. Pomagają w tym optymalizacje witryny, procesu zakupowego oraz płatniczego, a także drobne zmiany w samej ofercie. Kiedy upewnimy się, że nasza strona www oraz oferta są przyjazne i atrakcyjne dla użytkownika — pora uruchomić działania mające na celu przyciągnięcie konsumentów, którzy z różnych względów przerwali swoje zakupy.

 

Dlaczego warto wykorzystywać powiadomienia web push?

 

Web pushe w systemie SAREhub to przyjazne narzędzie zintegrowane z naszą bazą danych oraz innymi działaniami marketingowymi. Dzięki temu oszczędzamy swój czas, a nasza komunikacja jest w pełni dopasowana do odbiorców. By z łatwością przejść przez proces ustawiania powiadomienia, to warto zajrzeć do bazy wiedzy lub skorzystać z pomocy konsultanta.

Notyfikacje web push są świetnym uzupełnieniem prowadzonych przez nas kampanii. Cechują się wysokim współczynnikiem CTR. Według danych SAREhub aż 87% użytkowników wyraża zgodę na otrzymywanie takich powiadomień.

O tym, jak powinien wygladać taki komunikat, pisaliśmy szczegółowo w artykule Powiadomienia web push dla każdego. To niewielkie okienko zawiera tytuł, krótką treść, przyciągającą uwagę grafikę oraz link url przekierowujący do miejsca docelowego. Te kilka drobnych elementów może sprawić, że nasz odbiorca powróci do porzuconego koszyka!

 

Obraz 1. Powiadomienie web push zachęcające do pobrania e-booka 13 zasad dobrych praktyk marketing automation.
Źródło: Materiał szkoleniowy SAREhub

 

Jak przyciągać uwagę w powiadomieniach web push?

 

W odzyskaniu porzuconych koszyków możemy wykorzystać kilka technik, które wzbudzą zainteresowanie naszych odbiorców. W doborze najlepszej komunikacji pomoże nam lead scoring. Dzięki przyznawaniu punktów naszym leadom ocenimy poziom ich zaangażowania i dobierzemy najlepsze środki do doprowadzenia ich do końca ścieżki zakupowej. Część naszych klientów nie jest jeszcze gotowa do finalizacji transakcji. W kierowanych do nich web pushach powinniśmy postawić na edukację: zapraszać na tematyczne webinary lub zachęcać do przeczytania wartościowych artykułów związanych z ich preferencjami zakupowymi. Wiedza na temat naszej firmy oraz oferowanych przez nas towarów i usług to najlepsza reklama dla świadomego konsumenta. Czym przekonać odbiorców na zaawansowanych etapach ścieżki zakupowej?

Powody porzucenia przez nich koszyka są naprawdę rozmaite. Czasami wystarczy przypomnieć im o pozostawionych produktach czy skorzystać z reguły niedostępności i poinformować, że wstępne zamówienie zniknie za kilka dni z konta.

Wykorzystajmy także cross-selling oraz up-selling! Kiedy konsument zobaczy, że nasza oferta może w pełni zaspokoić jego potrzeby — chętniej sfinalizuje zakupy, a nawet powiększy swój koszyk zakupowy o dodatkowe produkty, komplementarne wobec już oglądanych. Pamiętajmy przy tym o szczegółach! Zachęcający tytuł powiadomienia web push, przykuwająca uwagę grafika oraz ciekawy tekst to must have przy tak skondensowanych komunikatach. Mamy bowiem tylko kilka sekund, by zainteresować odbiorcę i przekonać go do kliknięcia w link.

 

Obraz 1. Web push z wykorzystaniem cross – sellingu
Źródło: Materiał szkoleniowy SAREhub

Web push online i offline

 

Zaangażowanie naszych odbiorców przy pomocy powiadomień web push możemy budować również offline. Co to oznacza? Użytkownicy nie muszą przebywać na naszej stronie www, aby trafiły do nich nasze komunikaty. Dzięki nowoczesnym technologiom docieramy z notyfikacją web push do jej adresata w dowolnym miejscu i na dowolnej stronie w jego przeglądarce.

Podział na kampanie offline i online pomaga jeszcze lepiej dopasowywać komunikaty, a także skutecznie zachęca do powrotu tych, którzy przerwali zakupy i opuścili nasz sklep. To kluczowy powód, dla którego kampanie web push są świetnym sposobem na ratowanie porzuconych koszyków — działają w dokładnie zaplanowanym przez nas czasie i niezależnie od miejsca, w jakie udał się nasz użytkownik — nawet na stronie konkurencji! Sprawdź scenariusz kampanii web push w SAREhub.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA