Kto odwiedza moją witrynę, czyli jak analizować ruch na stronie

Dlaczego warto analizować ruch na stronie? To niedocenione źródło wiedzy. O nas i naszych klientach. Każdy właściciel strony internetowej stara się, by była ona jak najlepiej widoczna w sieci i przyciągała wielu odwiedzających. Nieważne, czy jest to firmowa witryna, prywatny blog czy sklep internetowy. Ruch na stronie to zysk jej właściciela. W najprostszym przełożeniu. Ale to przede wszystkim źródło cennych informacji.

Badamy jakość ruchu na stronie

By wyciągać przydatne wnioski, nie możemy skupić się tylko na ilości. Ruch na stronie internetowej to pojęcie o wiele szersze niż liczba odwiedzających. Dzięki platformom takim jak SAREhub możemy przyjrzeć się bliżej zachowaniom naszych użytkowników. O korzyściach płynących z takiej obserwacji pisaliśmy w artykule „Jak skutecznie czytać digital body language potencjalnego klienta”. Poznając ruchy odwiedzającego na stronie, zgłębiamy jego zainteresowania i potrzeby. Dzięki temu w łatwy sposób opisujemy swoją grupę docelową. To podstawa prowadzenia dopasowanej komunikacji. Narzędzia SAREhub określają także położenie geograficzne użytkowników. Tak prosta informacja może powiedzieć nam wiele na temat naszej własnej działalności i jej zasięgu. Marketing automatyczny pokazuje, z jakich źródeł użytkownicy trafiają na stronę. To weryfikuje skuteczność naszych działań marketingowych. Wszystko to pomaga podejmować świadome decyzje dotyczące rozwoju działalności.

Doskonalenie strony internetowej

Analiza ruchu na stronie pozwala wyeliminować ewentualne błędy pojawiające się w procesie zakupu i nie tylko. Poprawne działanie witryny to podstawowa kwestia, jeśli nie chcemy zniechęcić i… zirytować potencjalnych klientów.

W ciągu minuty powstaje 600 nowych stron internetowych i około 350 blogów [1].

W związku ze stale rosnącą liczbą witryn internetowych — optymalizacja naszej strony jest konieczna, by ktoś w ogóle ją zauważył. Postawmy na wartościowe treści, dzielmy się wiedzą, angażujmy nagłówkami i CTA. Połączmy stronę ze swoimi działaniami w social mediach. Wprowadzajmy udoskonalenia, analizując stronę przy pomocy marketing automation.

Nowa funkcja SAREhub — identyfikacja firm

Dzięki nowej funkcjonalności SAREhub jesteśmy w stanie rozpoznać firmy odwiedzające naszą stronę. W jaki sposób? System generuje raport, z którego odczytamy, jakie firmy reprezentują nasi użytkownicy. Przedsiębiorstwa identyfikuje się po numerach IP, którymi posługują się w sieci. Taka analiza ruchu na stronie pokazuje, do kogo docieramy ze swoją ofertą, a kogo jeszcze warto nią zainteresować. Raport to przede wszystkim baza potencjalnych klientów zainteresowanych naszymi usługami. Teraz w czasie rzeczywistym możemy odpowiadać na interakcje i nawiązywać nowe relacje biznesowe. Analiza ruchu użytkowników wskazuje także na główne obszary ich zainteresowań oraz poziom zaangażowania. Informacja o tym, kto odwiedza witrynę, pozwala więc docierać do potencjalnych klientów z dopasowaną ofertą w odpowiednim czasie.

[1] https://sumo.com/stories/pop-up-statistics

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami:
kontakt@sarehub.com

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA