Kilka technicznych faktów o plug-in

Od pewnego czasu planujesz założyć własny sklep internetowy? Zastanawiasz się jak zacząć i na co warto zwrócić uwagę? Wtyczki zewnętrzne są dla Ciebie zagadką i nie wiesz, które z nich warto aktywować? Na podstawie systemu SAREhub omówimy działanie plug-ina, dedykowanego marketerom i dostępnego na platformie shopGold

Czas czytania: 7 minut

Z artykułu dowiesz się:

Czym jest wtyczka?

W jakim celu stosujemy plug-iny?

Jak wygląda integracja systemów z konkretnymi platformami?

 

Czym jest wtyczka?

 

Wtyczka (ang. plug-in lub add-on) jest dodatkowym modułem do programu komputerowego lub platformy webowej, który rozszerza możliwości podstawowej wersji produktu, na przykład Twojego e-commerce. Poznaj niezastąpioną moc wtyczki i wielokanałową komunikację, zajrzyj do artykułu Bądź omni magiczna wytyczna dla e-commerce.

 

Dlaczego stosujemy wtyczki?

 

Model wdrażania wtyczek, dla podstawowych wersji produktów, jest coraz częstszym zabiegiem, szczególnie wśród twórców platform webowych lub otwartych systemów informatycznych. Jego główną zaletą jest samodzielny wybór funkcjonalności, który nam odpowiada. Dzięki temu każdy użytkownik może wybrać narzędzie, które w pełni odpowiada jego preferencjom. Dodatkowo wdrażanie zewnętrznych wtyczek odciąża twórców danej platformy. Odpowiedzialność za stworzenie zewnętrznego kodu źródłowego spada na programistów innej firmy, którzy następnie ją udostępniają i dokumentują API (interfejs programistyczny).

 

kod śledzący JS

Obraz 1. Podstawowy kod śledzący, który należy wstawić w kodzie źródłowym strony internetowej.
Źródło: dokumentacja SAREweb.

 

Co to jest platforma shopGold?

 

Za sprawą oprogramowania internetowego shopGold można w łatwy i przyjemny sposób, stworzyć własny e-commerce. W porównaniu z innymi programami, zainstalowanymi na komputerze, oprogramowanie sklepu internetowego instalowane jest na serwerze zewnętrznym danej firmy, która oferuje usługę hostingu czyli przechowywania danych, na przykład takich jak bazy. Natomiast zarządzanie e-sklepem odbywa się poprzez przeglądarkę internetową prywatnego komputera.

 

Firmy, które wdrożyły system do marketing automation, odnotowały o 107% wyższy współczynnik konwersji leadów [1]. Dlatego warto mieć na uwadze, stawiając stronę inte rentową, rozwój i możliwość wdrożenia automatyzacji.

Co to jest SAREhub?

 

Pokrótce. Jest to system marketing automation, dedykowany wszystkim marketerom, niezależnie od branży. Narzędzie na co dzień wspomaga ich pracę poprzez integrację wielu kanałów komunikacyjnych, dzięki temu zwiększając efektywność dotarcia do określonego odbiorcy czyli Twojego klienta. Dużą zaletą platformy jest zorientowanie działań na konkretną grupę docelową. Wszystko za sprawą kodu monitorującego (wtyczki), który śledzi konkretne zdarzenia na stronie, generowane przez odwiedzających witrynę sklepu. 

 

schemat strategii omnichannel dla branż - marketing automation

Obraz 2. Schemat omnichannel czyli wielokanałowej komunikacji.
Źródło: Materiał szkoleniowy SARE.

 

Jak działa wtyczka SAREhub?

 

Wtyczka SAREhub jest instalowana za pomocą dodania kodu źródłowego do podstawowej wersji programu. W przypadku właścicieli e-sklepów jest to strona internetowa. Integracja systemu SAREhub jest wbudowana w oprogramowanie konkretnego sklepu, stworzonego na przykład na platformie shopGold.

W przypadku systemu shopGold, aktywuje się ją w panelu zarządzania menu Integracje / Systemy śledzące. W celu pełnej integracji wystarczy tylko zaznaczyć opcję “Tak”. Uruchomienie wtyczki systemu SAREhub umożliwia generowanie zdarzeń czyli zachowań leadów, które odwiedzą Twoją witrynę. Po stronie danego sklepu śledzi on następujące aktywności użytkownika:

  • dodanie produktu do koszyka
  • przeliczenie wartości koszyka
  • usunięcie produktu z koszyka
  • wejście na stronę koszyka
  • wejście na stronę listy produktów z wybranej kategorii 
  • wejście na kartę produktu – przekazywana nazwa produktu, cena, url, nazwa kategorii
  • przejście na stronę logowania i składania zamówienia
  • przejście na stronę potwierdzenia zamówienia
  • przejście na stronę podsumowania zamówienia

W przypadku każdej z wyżej wymienionych akcji, do Twojej bazy zostaje przekazany adres e-mail użytkownika, o ile jest on dostępny.

 

Aktywacja wtyczki SAREhub na przykładzie shopGold

 

Dla niewtajemniczonych, integracja wtyczki odbywa się przez kod javascript udostępniany przez firmę, każdemu kto zainstalował wtyczkę SAREhubNatomiast shopGold zapewnia podstawienie odpowiednich danych do kodu.  

Warto zapoznać się ze wszystkimi możliwościami platformy shopGold, w tym wtyczką SAREhub, która pozwala wdrażanie działań z zakresu marketing automation. Zainstaluj wtyczki i usprawnij procesy sprzedażowe własnego e-commerce! 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA