Jak zarządzać bazą odbiorców, czyli segmentacja na Dzień Kobiet

Dzień Kobiet to kolejny ważny dzień w kalendarzu każdego e-marketera. Z dedykowaną kampanią możemy dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Ale by te działania przyniosły zamierzone skutki — potrzebna jest odpowiednia segmentacja użytkowników — segmentacja na Dzień Kobiet. To efektywny sposób na spersonalizowaną komunikację i sukces naszej sprzedaży!

 

Do czego potrzebna jest segmentacja?

Segmentacja jest podziałem klientów na jednorodne grupy konsumentów ze względu na podobne zachowania i poziom zaangażowania. Jak wspominaliśmy w artykule Skuteczna segmentacja bazy danych, klientów możemy podzielić na kilka grup. Są to: klient potencjalny, nowy, obecny i nieaktywny. Segmentacja to jeden z pierwszych kroków do skutecznego rozplanowania działań marketingowych.

 

Segmentacja behawioralna w marketing automation

Podział na płeć, wiek czy geografię to już za mało, by docierać do wyselekcjonowanych grup z właściwymi komunikatami. Systemy takie jak SAREhub pozwalają obserwować ruchy użytkownika na naszej stronie. System przydziela punkty za konkretne działania, jak otworzenie maila czy przebywanie na stronie dłużej niż 5 minut. W ten sposób poznajemy preferencje i zainteresowania użytkownika, by we właściwym momencie wystosować odpowiedni komunikat reklamowy. A to wszystko w sposób zupełnie automatyczny.

 

Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu segmentacji możemy prowadzić zróżnicowane, zautomatyzowane wysyłki do różnych grup odbiorców, w zależności od ich zaangażowania.

Dzięki zautomatyzowanej segmentacji, nowemu klientowi zaproponujemy zniżkę na pierwsze zakupy z okazji Dnia Kobiet. Coś innego wyświetlimy użytkownikowi, który jest już zainteresowany naszymi usługami — zachęcimy go do związania się z marką poprzez subskrypcję newslettera z najnowszymi promocjami i rabatami dedykowanymi stałym klientom — w tym najnowszą zniżką tylko dla wybranych na Dzień Kobiet. Zatroszczmy się o nich, dzieląc się wartościowymi treściami i newsami. Natomiast odmienne działania — aktywizujące — podejmiemy w stosunku do użytkowników nieaktywnych. Aby przekonać ich do powrotu, możemy zaproponować nowości z asortymentu ze specjalnym, dedykowanym rabatem.

 

segmentacja na dzień kobiet flowchart

Obraz 1. Schemat scenariusza segmentacji bazy danych na flowcharcie systemu SAREhub. Źródło: 7 gotowych scenariuszy Marketing Automation do wdrożenia dla e-commerce.

 

Sprzedaż w Dzień Kobiet

W Dzień Kobiet inaczej będziemy komunikować się z kobietami, inaczej z mężczyznami. Panów będziemy zachęcać do kupowania prezentów bliskim kobietom, a panie do robienia sobie małych przyjemności w ich święto. Obie grupy są otwarte na rekomendacje produktowe, cross-selling i up-selling. Podpowiedzmy im, jakie produkty pasują do siebie, o jakie warto rozszerzyć zamówienie, albo jakie prezenty wybierali inni. Odpowiednio stargetowaną kampanię na Dzień Kobiet bardzo łatwo zaplanować przy pomocy narzędzi marketingu automatycznego.

rekomendacje cross-selling jakie produkty pasują do twojego produktu segmentacja na dzień kobiet

Obraz 2. Na dzień kobiet polecaj komplementarne produkty. Klientka kupiła perfumy? Zaproponuj krem i pomadkę. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

Segmentacja na Dzień Kobiet

Przy okazji Dnia Kobiet warto wspomnieć o badaniach agencji Garden of Words i domu badawczego Maison dotyczących kobiety jako konsumenta: „Polki same o sobie”. W oparciu o te badania wyodrębniono 7 grup konsumentek w Polsce o różnych preferencjach zakupowych [1]. Każda z grup cechuje się odmiennym podejściem do zakupów, innymi obawami i wyzwaniami dnia codziennego. Odpowiednio zadane pytanie, czego potrzebują bądź o czym marzą w Dniu Kobiet — dzięki segmentacji bazy pozwoli lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby. A skoro kobiety mają tak silny głos wśród naszych odbiorców — warto zadbać o nie szczególnie, nie tylko 8 marca.

 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat automatyzacji marketingu?
Skontaktuj się z nami: kontakt@sarehub.com

 

 

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA