Wszystkie wpisy
patrycja

patrycja

Funkcje systemu mailingowego SARE, które warto znać

Spis treści

Czy znasz już zalety korzystania z profesjonalnych systemów email marketingowych? Zwiększanie sprzedaży za pomocą skutecznych wysyłek to już pewien standard działań w e-commerce. Chcemy dziś przybliżyć rozszerzony pakiet usług SARE niezbędnych dla każdego biznesu w sieci. Rozszerza on podstawową ofertę o takie funkcjonalności, które dodadzą skrzydeł każdemu przedsiębiorcy, a o których być może nie masz pojęcia.

Poznaj możliwości i funkcje SAREsystem i skorzystaj z aktualnej promocji! Sprawdź co możesz z nami zrobić, by prowadzić jeszcze bardziej efektywne kampanie e-mail marketingowe.

 

Cykliczne wysyłki maili

Każdy użytkownik systemu ma możliwość budowania unikalnych kreacji i dostosowywania dostępnych szablonów do własnych potrzeb. Dzięki nim możliwe jest tworzenie kreacji od samego początku, edycja wiadomości zaimportowanych z adresu URL lub pliku zip. Estetyczne i prawidłowo otwierające się na wszystkich urządzeniach wiadomości to podstawa komunikacji. Jeszcze skuteczniejsze budowanie zaufania użytkowników i wizerunku marki zapewniają zaawansowane funkcjonalności takie jak — wysyłki cykliczne, follow-up, autorespondery. Na uwagę zasługuje tutaj wysyłka godzinowa.

 

Dlaczego wysyłka godzinowa jest przydatna?

Zastosowanie wysyłki godzinowej sprawi, że wiadomości dotrą do odbiorców o preferowanej przez nich porze czytania. Godzina dostarczenia maila zostanie dopasowana do każdego adresu mailowego indywidualnie. Na porę wysyłki ma wpływ informacja o której godzinie został otwarty poprzedni mail. Jeżeli nie masz czasu na analizowanie raportów kiedy i do jakiej grupy wysyłać wiadomości to właśnie takie rozwiązanie jest dla Ciebie idealne.

 

Dynamiczny licznik w kreacji

Niby mała rzecz, ale jednak znacząco przyczynia się do zwiększenia efektywności kampanii. Dynamiczny licznik polega na odliczaniu czasu w kreacji co często jest wykorzystywane w mailingach promocyjnych i sprzedażowych. Nic tak nie pobudza do zakupów jak uciekający czas z promocją ☺ Więcej o dynamicznych licznikach przeczytasz w case study Jak MyDeal zwiększy efektywność kampanii wykorzystując funkcję dynamicznego licznika?

korzystaj z licznika dynamicznego w kreacjach mailingowych email marketing

Obraz 1. Przykład zastosowania dynamicznego licznika z kampanii email marketingowej. Źródło: SARE

 

Nowy wymiar personalizacji

Zaawansowana segmentacja bazy adresowej pozwala na najwyższy poziom personalizacji. Już korzystając z targetowania demograficznego, geograficznego i behawioralnego, jest się w stanie dotrzeć z lepiej dopasowanymi komunikatami do konkretnych grup odbiorców.

Wyobraźmy sobie idealną komunikację odpowiednią do wieku, położenia oraz zainteresowań odbiorców. Dlaczego jest ona tak istotna? 74% użytkowników irytuje się, gdy napotyka niedopasowane treści, a 59% przyznaje, że personalizacja ma wpływ na ich decyzje zakupowe[1]. System automatyzuje takie rzeczy, jak podstawianie dynamicznej treści, nadawcy wiadomości, załączników czy imienia odbiorcy. Dzięki temu możliwa staje się optymalizacja wysyłek w zależności od zachowania odbiorcy — oglądanych przez niego treści czy ostatnio otwartych wiadomości.

personalizacja w mailingu zwiększa jego skuteczność funkcje sare

Obraz 2. Przykład personalizowanego mailingu. Źródło: SARE

 

Prócz raportów w czasie rzeczywistym — zaleca się korzystać z rozbudowanego modułu raportowania oraz wielowymiarowych testów A/B/X. Dlaczego są one kluczowe dla wzrostu naszej sprzedaży, polecam przeczytać w artykule Co warto analizować w email marketingu – raport z kampanii od a do z.

 

Integracja z programem pocztowym SMTP

Brzmi dość zagadkowo, ale SMTP to inaczej Simple Mail Transfer Protocol, a skoro ma w nazwie „simple” to do czegoś zobowiązuje. Wystarczy, że w systemie zaznaczy się funkcję „tylko SMTP” i już będzie można wysyłać maile do konkretnych odbiorców przez serwery wysyłkowe SARE. Jak płyną z tego korzyści? Przede wszystkim znacznie lepsza docieralność spowodowana dobrą reputacją serwerów SARE. Wykorzystujesz Outlooka lub Thunderbirda do celów biznesowych? Przywykłeś do korzystania z program pocztowego, ale brakuje Ci raportowania komunikacji? Dzięki takiej integracji, korzystając z programów pocztowych, możemy zbierać obszerne raporty w SARE, bezpieczie przechowywać i zarządzać bazą adresową, integrować kolejne kanały komunikacji.

lepszą docieralność dzięki dobrej reputacji serwerów SARE - SMTP

Obraz 3. Schemat działania SMTP. Źródło: SARE

 

Integracje z innymi systemami

SARE posiada zarówno REST API, jak i SOAP API. Dzięki temu bez żadnych ograniczeń pozwala na integrację z narzędziami social media, systemem CRM, platformą Magneto, update.CRM oraz Salesforce. Wybrany protokół komunikacji pozwala bezpiecznie zintegrować dane całej bazy i tworzyć wysoko personalizowane reklamy odpowiadające na zachowania i potrzeby użytkowników.

 

Korzystaj z ankiet i wysyłek SMS

Zbliżyć się do potencjalnych i obecnych klientów możemy także przy użyciu ankiet. To świetny sposób na badanie satysfakcji klienta nie tylko z zakupów, ale i z całej dotychczasowej komunikacji. Zaawansowany system SARE zapewnia precyzyjne filtrowanie wyników, definiowanie czasu trwania takiej ankiety oraz aż dziesiątków pytań, jakie możemy zaprojektować. O co jeszcze warto wzbogacić nasz email marketing?

ankieta przykład sare system

Obraz 4. Przykład ankiety zbudowanej w systemie SARE. Źródło: SARE

 

W SARE można zintegrować wysyłki maili z kanałem sms, co podnosi znacząco otwieralność wiadomości. Coraz częściej zdarza się, że przez SMS chcemy wysłać link. Niestety SMSy nie nadają się do wysyłania długich linków. Idealnym rozwiązaniem jest funkcja skracania linków. Wiadomość SMS podobnie jak email może zawierać odnośniki do dowolnej strony WWW, np. aktualnej promocji. O ile w e-mailu liczba znaków nie jest ograniczeniem, o tyle przy SMS już tak. Dzięki funkcji skracania linków każdy URL wykryty w wiadomości SMS zostaje automatycznie „skrócony” i zakodowany. Pozwala to zarówno ograniczyć liczbę znaków w SMS (zwłaszcza gdy wstawiany URL jest „długi”), jak i monitorować kliknięcia w linki. Raporty z wysyłki SMS zawierającej linki skrócone mechanizmem SARE zawierają informację, którzy odbiorcy klikali w linki.

 

Jeszcze większe możliwości w jednym miejscu

Pamiętajmy, że efektywna segmentacja to efektywna komunikacja! W SARE jest ona udoskonalona dzięki systemowi flow chartów. Natomiast opcja multivariation pozwala na testowanie tematu i kreacji jednocześnie, by nasze wiadomości były jeszcze lepiej dopasowane do odbiorcy. Chcesz trafić do niego z jeszcze atrakcyjniej? W SARE możesz zapisywać duże ilości danych w kodach QR. Za ich pomocą zaszyfrujesz adres strony, e-mail, numer telefonu czy informacje promocyjne. Wszystko to z poziomu jednego systemu.

 

Ma nadzieję, że opisane przeze mnie funkcje systemu SARE ułatwią Twoją pracę! Pamiętaj, że to tylko nieliczne udogodnienia, jakie oferują te narzędzia. A do wszystkich tych funkcji ma dostęp kilku użytkowników.

 

Zainteresowały Cię powyższe rozwiązania? Mamy dla Ciebie walentynkową niespodziankę! Do końca kwietnia możesz mieć do nich dostęp zupełnie za darmo.
Napisz na kontakt@sare.pl albo skontaktuj się ze swoim konsultantem i ciesz się rozszerzonymi możliwościami systemu SARE.

 

Regulamin promocji dostępny jest tutaj.

 

 

 

 

 

cross-selling i up-selling jakie korzyści przynoszą
Poprzedni

Cross-selling i up-selling – czyli jak sprzedawać więcej?

Następny

Skąd się biorą porzucone koszyki? Rady dla e-commerce

skąd się biorą porzucone koszyki? rady dla e-commerce